A szocialista-szabaddemokrata időszakban indult, a fideszes hatalomátvétel ellenére is zavartalanul működött tovább a buszos pénzszivattyú.
A BKK tavaly nyáron offshore háttér miatt szerződést bontott a hibridbuszokat üzemeltető alvállalkozóval, ám a buszok most a Volánbusznál tűntek fel. A Volánbusz szerint a nagy hideg miatt kellenek a járművek.
A budapesti közlekedésszervező közcég, a BKK július elején bontotta fel buszos szolgáltatásra kötött szerződését a T&J Buszprojekt Kft-vel. Ugyanezt a Volánbusz még vizsgálja.
Felmondja* egyik partnerével a buszos szolgáltatásra megkötött szerződését a BKK. A T&J az egyik olyan cég, amely az utóbbi években más külső vállalkozókkal együtt elkezdte kiszorítani a fővárosi buszpiacról a BKV-t.
Soronkívüli vizsgálatot kezdeményez a Volán buszbérlési ügyében az elszámoltatásért felelős kormánybiztos. Az állami cég a piaci ár másfélszereséért bérel buszokat, miközben ebből a pénzből már újakat is vásárolhatna.
Még a héten kiírhatja újabb járműbeszerzési tenderét a Volánbusz Zrt. – értesült a Népszava. Emlékezetes, hogy a Volánbusz egy kínai buszgyártó termékét hozta ki három tenderfordulót követően is, annak ellenére, hogy a Mabusz a Volvo-alvázon, de magyar munkavállalókkal és magyar beszállítókkal elkészített Alfa Busz termékét műszaki paramétereiben kedvezőbbnek, árában olcsóbbnak találta versenytársánál.
Kartellgyanúba keveredett a Volánbusz három alvállalkozója. A cégek székhelyén kedden tartott helyszíni szemlét a Gazdasági Versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2010. április 27-én előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartott a COLOR TOURS Idegenforgalmi és Szállítmányozó Kft., a Kontakt-Busz Közlekedési Tanácsadó és Szolgáltató Kft., valamint a T & J Busz Projekt Kft. székhelyén.
Off-shore hátterű vállalatokat és személyi összefonódásokat találni a Volánbusz alvállalkozói rendszerében.