Vallomást tett Kulcsár Attila az ellene és húsz társa ellen sikkasztás miatt folyamatban lévő büntetőperben. A brókerbotrány néven elhíresült ügy 12 éve húzódik.
Sokan találgatják mostanában a Simicska Lajos és Orbán Viktor közti konfliktus lehetséges kimenetelét. Összeállításunkból az derül ki, hogy ez a háború, legalábbis az állami és uniós források feletti befolyás tekintetében, már eldőlt. A 2012-ben a Simicska Lajos vagy Nyerges Zsolt érdekköréhez tartozóként azonosított vezető beosztású tisztviselők háromnegyedét mára eltávolították abból a pozícióból, ahová a 2010-es kormányváltást követően kerültek.
A Kucsár Attila-féle tizenkét évvel ezelőtti brókerbotrány egyik főszereplője volt Bodnár Zoltán, az SZDSZ egykori pénzmágusa, a Liberálisok mai “komoly ellenzéki” főpolgármester-jelöltje. A PestiSrácok.hu birtokába került a K&H-per során készült sok száz órányi dokumentumértékű videófelvétel azon részlete, amelyben az Állami Autópálya Kezelő akkori vezérigazgató-helyettese, mint tanú állítja: Bodnár Zoltán 2002. december 30-án, a munkaidő után arra utasította, hogy 13 milliárd forintot azonnal utaljon át a Kulcsár-féle K&H Equities számlájára.
Szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta visszalépését a elektronikusútdíj-tender győztese, a Getronics Magyarország Kft. A fejlesztési minisztérium vizsgálja, hogy mik a lehetőségek.
Nem bízza a véletlenre az elektronikus útdíjtender „termőre fordítását” a kormány: a beruházás szerződéstervezete szerint a 6318 kilométert lefedő hálózatot jövő júliusban akkor is bekapcsoltathatják, ha nem működik. A bukás kockázatát néhány szállító már be is árazta.
Megtették első, nem kötelező érvényű ajánlataikat az elektronikus útdíjrendszer (UD) szállításáért versengő cégek. A négy pályázó a jövő hét elején kezdheti meg a tárgyalásokat a 42 milliárd forint keretösszegű közbeszerzésen.
A kormányváltás óta a Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Class FM vitte a rádiós piac állami hirdetéseinek 66 százalékát, míg a szintén Nyerges-közelinek mondott Music FM-nél listaáron 271,7 millió forintott költöttek az állami hirdetők a márciusi indulása óta, amellyel négy hónap alatt a Class FM mögött a második helyre kúszott fel idén a legtöbb állami hirdetéseket kapó rádiók sorában.
Fogyóban van az elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére pályázók csapata: a Hungarian Motorway Konzorcium (HMK) szerdán dobta be a törölközőt. A magyar-izraeli-spanyol szövetség csütörtökön jelenti be visszalépését az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-nek.
Túl sokat várt útdíjtenderétől az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.: a néhány napja 36 lehetséges pályázó rajthoz állását valószínűsítő társasághoz szerda délelőtt nyolcan juttatták el részvételi jelentkezésüket. Valószínű azonban, hogy közülük is legfeljebb három-négy cég felel majd meg a rendszerszállításra aspirálókkal szemben megfogalmazott követelményeknek.
Túlvállalta magát útdíjtenderen dolgozó irodistái számlájára az Állami Autópálya Kezelő. Munkatársai és tanácsadói a hétvégén is dolgozhatnak, ha határidőre végezni akarnak a 42 milliárd forint keretösszegű gyorsított közbeszerzésre beérkező részvételi jelentkezések értékelésével.