A kormányfő már egyetlen személyen keresztül érvényesíteni tudja akaratát a legfontosabb állami cégek, köztük az ország egyik legnagyobb vállalatcsoportja, az MVM felett.
Biztos piac, legyártható termék, finanszírozás: látszólag minden adott volt a sikerhez, jelen állás szerint mégis csúfos bukás a nemzeti autóbusz-gyártási program budapesti fellegvárának szánt, a napokban csődvédelembe menekült Ikarus Egyedi Kft. története.
Stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette az Ikarus Egyedi Kft.-t az Innovációs és Technológiai Minisztérium - pont ahogy a cég ezt hétfőn kérte.
Öt milliárd forintért cserélt gazdát a magyar buszgyártás bástyájának szánt Ikarus Egyedi cseh anyacége.
Az új tulajdonos Mészáros Csaba, az Egyedi ügyvezetője. Mészáros Csaba megváltoztatta a cseh cég nevét, meg azét is, amivel megvette a cseh céget, most már mindkettőben benne van, hogy „Ikarus”, meg hogy „vagyonkezelés”.
Az adásvétel legalább 2 milliárd forintos hitelfelvétellel járt.
Az Ikarus Egyedi új ügyvezetőt kapott, akinek a feladata saját bevallása szerint „átmeneti krízismenedzsment”.
A gyárból buszok nem nagyon gurulnak ki, elküldött melósok annál inkább, a szivárgó hírek szerint alkatrészhiány van, sőt az alapvető kellékekre sincs pénz.
A közlekedési vállalatnak kétségei vannak, de a nemzetgazdasági tárca arra utasította a cég vezetését, hogy vegye át a jegybankelnök unokatestvére cégében készülő buszokat.