Bár az ősszel Fellegi Tamás egyszer már lefújta, a MÁV-Start Zrt. idei üzleti tervében mégis szerepel egy 190 milliárd forintos motorvonat-beszerzés.
Hirtelen ötlettől vezérelve – vagy talán politikai nyomásra – vásárolt tíz Talent motorvonatot a MÁV a 2006-os választások előtt.
Elfékezte magát a Bombardier: a vasúti járműgyártó és a MÁV motorvonat-szállítási szerződése az elszámoltatási kormánybiztos asztalára kerülhet.
Egymás torkának ugrott a MÁV és a Bombardier a Talent motorvonatok típushibája miatt. Hogy a szerelvényekkel gondok vannak, azt az állami vasút és a járműgyártó is elismeri, de abban nem tudtak megállapodni, ki fizesse a javítások költségét.
A Bombardier-nek lobbizik a közlekedési tárca: javaslata szerint a MÁV-nak a kanadai–német járműgyártó magyar cégével kellene felújíttatnia 50 intercity vagonját.
A MÁV mintegy 22 milliárd forintért 25 mozdonyt vesz a Bombardier-től és további 25 vásárlását tervezi, annak ellenére, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem vizsgálata megállapította: a kiválasztott típus annyi energiát pazarol el kiszórt versenytársához, a Siemens Taurusához képest, hogy abból 40 év alatt 18 újabb mozdonyt vehetnénk.
Testre szabott járműtenderekkel startolhat a MÁV új személyszállító cége. A MÁV Start Zrt. húsz elektromos és tíz dízelmotorvonat beszerzésére kaphat lehetőséget. A 25-27 milliárd forint összértékű pályázatokhoz az anyavállalat a feltételeket is lediktálta, ezek pedig a vasút két bevált szállítójának kedveznek.