Azt, hogy valóban mindenki örömmel vette volna a hírt, bizonyos szempontból rögtön árnyalja pár tényező. Olyasmikre gondolunk, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa azt megelőzően szerződött az új rádiót indító céggel az országos kereskedelmi frekvencia használatára, hogy az ugyanezen a frekvencián korábban működő Class FM, illetve annak tulajdonosa, az Advenio Zrt. jogorvoslati kérelmét a bíróság elbírálhatta volna.
A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.
Néhány éven belül másodszor dob el politikai okokból százmilliókat az állam a rádiós piacon. Múlt héten írtuk meg, hogy az egykor MSZP közeli, de állami hirdetések hiányában összeomló Neo FM-et üzemeltető FM1 Zrt. a felszámolási eljárás után tartozásainak csak töredékét fizeti ki. A legtöbb pénzzel pedig állami szerveknek lógott a társaság: csak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 900 millió forintot bukik.
Továbbra sem jegyezték be a liechtensteini cégbíróságon a XXI Century Invest nevű céget, sőt egyelőre kérelem sem érkezett ilyen nevű társaság regisztrálására. Erről a cégről harangozták be nemrég, hogy a Népszava-Vasárnapi Hírek-Szabad Föld laptrió tulajdonosa lesz, s erős bástyát épít a szocialista média romjain. A halogatás összefügghet a Class FM körüli bonyodalmakkal.
Összeszedtünk néhány olyan kormányzati intézkedést, amelyek következtében Magyarországon ma egyre kevesebb a független médiaműhely, és ami miatt ma jóval nehezebb az újságírók munkavégzése, mint egy nyugati demokráciában, vagy mint a rendszerváltás óta bármikor.
Állami eszközökkel rendeznek át teljes piaci szegmenseket, ha kell politikai erőszakkal távolítanak el főszerkesztőt, propaganda gépezetté silányítják a közmédiát. A Mérték Médiaelemző Műhely átfogó jelentésben szedte össze, hogyan fojtja meg a politika a független sajtót.
A Kreatív több mint nyolcvanezer közbeszerzési és reklámozási adat elemzése után kiszámolta, leírta és lerajzolta, hogyan épült fel és működött az előző Orbán-kormány alatt Simicska Lajos médiabirodalma.
A múlt héten botrányos körülmények között véget ért Orbán Viktor és Simicska Lajos negyedszázados szövetsége. Simicska lemocskolta Orbánt, médiabirodalmának Orbánhoz hű vezetői felmondtak. Visszatekintünk a most lezárult korszakra. A hosszú, fagyos ellenzéki évek idején növögető Simicska-féle cégbirodalom a második és a harmadik Orbán-kormány alatt vált százmilliárdos, komplett üzletágakat lefedő, sokkarú polippá az építőipartól a szerencsejátékig.