language

Kulcsszavak:

állami/önkormányzati szerződések highlight_off

Személyek:

Dabóczi Kálmán highlight_off

Dabóczi Kálmán

Dabóczi Kálmán (1970–) magyar jogász, közgazdász, vállalatvezető. 2006 és 2014 között a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárságán dolgozott főosztályvezetőként, majd tanácsadóként, emellett 2011-től a Közlekedéstudományi Intézethelyettes vezetője, a közlekedéstudományi üzletág igazgatója volt. Ezt követően a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt 2015 és 2019 között. 

2022-ben a kiválasztási folyamat eredményeként az Integritási Hatóság alelkökének választották.

2018-tól a vallási Hetvenkét Tanítvány Mozgalom elnöke. Hívő katolikus, hét gyermeke van.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

Habony és Tombor köréhez is juthatott a bedőlt fővárosi fejlesztés 11 milliárdjából

Titokban tartott alvállalkozókkal próbálták megmenteni a budapesti elektronikus jegyrendszert, de végül csak a veszteségeit növelték 160 millió forinttal.

Besült fővárosi e-jegyrendszer: Először szólalt meg a kivitelező cég volt magyar vezetője

A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.

Hatmilliárdos gödörből kell kihúzni Tarlósék elfuserált projektjét

Még a tesztkapukat is leszerelik a bedőlt e-jegyrendszer után, 8,6 milliárdért cserébe két szervere és pár kétséges hasznú szoftvere marad a BKK-nak.

5+1 béna húzás, ami elcseszte a budapestiek e-jegyét

2014 őszén kötötte meg a BKK és a német Scheidt&Bachmann cég a budapesti közlekedési elektronikus jegyrendszer kiépítésére és ötéves üzemeltetésére vonatkozó mintegy 14 milliárd forintos szerződést. Az online fizetést, bankkártyás utazást, teljesen digitális jegyváltást és ellenőrzést lehetővé tevő rendszernek 2017-re kellett volna elkészülnie. A projektre baljós árnyékot vetett, hogy a főváros és a BKV már 2006 óta próbálkozott az elavult papír alapú jegyrendszer lecserélésével, de addig az sehogy sem jött össze. Kedvező volt viszont, hogy a nyertes Scheidt&Bachmannak és konzorciumi társának, az Octopusnak külön-külön jó referenciáik voltak az ilyen rendszerek hardvereinek és szoftvereinek kiépítésében.

Folytatódhat az elektronikus jegyrendszer projektje Tarlós István szerint

A fővárosi önkormányzat két szerződést kötött az elektronikus jegyrendszer projektjével kapcsolatban, az egyik, egy finanszírozási szerződés továbbra is érvényben van, így a projekt folytatódhat – nyilatkozta újságíróknak Tarlós István főpolgármester pénteken Budapesten. Tarlós felmentette a BKK vezérigazgatóját, és a projektet felügyelő főpolgármester-helyettest is lefokozta.

Menesztették a BKK vezérét

Dabóczi Kálmánnak a közel negyvenmilliárd forintos elektromos jegyrendszer bedőlése miatt kell távoznia. Megnyirbálják Szeneczei Balázs főpolgármester-helyettes jogkörét is. Tarlós a kezét mossa.

Még jó darabig nem fütyül a RIGO

Először 2006-ra ígérték, de akár 2020-ig is elhúzódhat, mire bevezetik az elektronikus jegyrendszert Budapesten. Már ha egyáltalán működőképes lesz a rendkívül bonyolultra sikerült RIGO.
Találatok: [9]  Oldalak:   1