Ahogy azt tavaly ősszel megírtuk, a kormány felülvizsgálni készült a mozgássérültek autóigénylésének több mint furcsának mondható rendszerét. Legalábbis ezt mondta akkor Lázár János, különös tekintettel a kötelező kölcsönszerződés intézményére. Mindezt azután, hogy tavaly szeptemberben Hadházy Ákos korrupcióinfójában beszámolt a minimum is kérdésesnek tűnő szisztémáról, amit lapunk már tavaly júniusban részletesen vázolt.
Viszont még mindig csak Suzukit lehet venni, és a rendszer felett ugyanúgy Garancsi konzorciuma őrködik.
Megnéztük a minisztérium és a ma már Garancsi Istvánhoz köthető Duna Lízing Zrt. vezette konzorcium együttműködési megállapodását a mozgáskorlátozottak autóigénylésével kapcsolatban, és több érdekes dologra bukkantunk. Például arra, hogy a pályázaton nem is indult más.
A mozgáskorlátozottak csak akkor kapnak állami támogatást autóvásárláshoz, ha szerződést kötnek a Garancsi István üzlettársa érdekeltségébe tartozó Duna Lízing nevű céggel – állította Hadházy Ákos, az LMP társelnöke csütörtöki korrupcióinfóján. Az állam új autó vásárlása esetén egymillió forinttal, használt autó vásárlása esetén 600 ezer forinttal támogatja a mozgáskorlátozottakat. Ehhez azonban még akkor is kötelező felvenni valamekkora hitelt, ha a rászoruló a támogatással együtt már ki tudná fizetni a kocsi árát. Új autó esetében 25 ezer forintot, használt autó esetében 300 ezer forintot kötelező felvenni. Ha a programban részt vevő mozgáskorlátozottnak több hitelre van szüksége, akkor szintén csak ezzel a céggel szerződhet – mutatott rá az ellenzéki politikus.