Akták: |
|
Intézmények: |
Találatok: [4] Oldalak: 1
Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával
A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Andy Vajna
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
888
EchoTV
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Wave Media Kft.
Origo Zrt.
Rádió 1
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
állami/önkormányzati szerződések
háttér
hirdetés
klientúra
média
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
A TV2 vesztesége a légypiszok az állami pénzekkel kitömött sajtó makulátlan mérlegében
Szinte kivétel nélkül nagy profitot termeltek a kormányhoz hű médiacégek. Az állam pumpálja a közpénzt a hirdetésekbe, így aztán torzul a piac, de mindenhova eljut a kormányzati reklám, a hatalom kedvenc vállalkozói pedig nagyot nyernek.
A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból
Másfél hónap után és csak személyes betekintés során teljesítette a Miniszterelnöki Kabinetiroda azt az elektronikusan beadott adatigénylésünket, amely három, a kormány betelepítési kvótáról szóló tájékoztató kampányával kapcsolatos szerződésre vonatkozott. Nem volt egyszerű azokhoz hozzájutni, de aztán olyan adatokat is kiadtak, amelyekre eredetileg nem voltunk kíváncsiak. Így tudtuk meg, hogy Csetényi Csaba cégei nettó 33 millió forintért vállalták tavaly decemberben a kampány kreatív feladatait. Januárban nettó 142 milliót, júliusban pedig már 645 milliót költöttek a kvótakampányra.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Kvótareferendum kommunikációja
Csetényi Csaba
Dömötör Csaba
Habony Árpád
Rogán Antal
Széles Gábor
Affiliate Network Kft.
EchoTV
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Network 360 Kft.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
hirdetés
klientúra
média
PR
választások - népszavazás
A kormányzati tájékoztató kampány milliárdjai – titkolják, hogy hova megy a közpénz
Rogánék nem akarják elárulni, hogy melyik sajtótermékhez mennyi jutott a 3,9 milliárd forintos kampánypénzből, ezért a NAIH-hoz fordultunk. De előtte még egy kafkai iratbetekintési szeánsz alkalmával sikerült betekintenünk az állítólag nem létező teljesítésigazolásokba, és kijegyzetelnünk a június havi költéseket – ezekről infografikákat mutatunk.
Találatok: [4] Oldalak: 1