2020 augusztus 08. napján a www.888.hu online felületünkön közzétett „Százmilliókat csorgat le egy baloldali pénznyelőn a gyurcsányista Niedermüller” című online cikkünkben valótlanul híreszteltük, hogy a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának 750 millió forint követelése keletkezett a parkolási büntetésekből, ugyanis ezzel szemben a valóság az, hogy Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata közbeszerzési eljárás eredményeként a „Budapest Főváros VII. kerület közigazgatási területén fekvő várakozási övezetekben kialakított, a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata törzsvagyonába tartozó, fizető parkolóhely céljára kijelölt közterületi várakozóhelyek parkolás üzemeltetési rendszerben történő üzemeltetése” tárgyban 2009. december 23. napján szolgáltatási koncessziós szerződést kötött az ER-PARK Kft. vezette projekttársasággal, amely szerződés alapján a parkolási pótdíjigényekből származó követelés az Önkormányzat és a projekttársaság közötti elszámolás része, továbbá a parkolási büntetések vonatkozásában követelése a parkolás üzemeltetési feladatokat ellátó projekttársaságnak keletkezett, ugyanis a koncesszió szerződés alapján a projekttársaság jogosult a pótdíjat saját nevére és javára beszedni.
Úgy tűnik, nem lesz könnyű megszabadulni a fővárosi kerületeket megkárosító parkolási rendszerektől. November 4-én állt fel az új erzsébetvárosi önkormányzat; Niedermüller Péteréknek azonnal a nyakukba szakadt a korábbi városvezetés hagyatéka, a Kupper András-féle centrumos parkolási rendszer. Pont Kupper miatt áll a bál Zuglóban is, ahol Horváth Csabáék az előző városvezetés által elindított közbeszerzést próbálnak lezárni, aminek az lehet a következménye, hogy újabb szerződést kötnek a terhelt múltú parkolási vállalkozóval.
Az egységes fővárosi parkolási rendszer minden önkormányzati választási kampányban előkerül. Az érv egyszerű: egységes szabályok, összfővárosi bevételből összfővárosi közlekedéspolitika. De valóban így van-e? Megnéztük a helyzetet onnan, ahonnan eddig még senki: a kerületek szempontjából.
A ferencvárosi önkormányzat parkolási szerződését ért „hazug” támadásokból például az derült ki, hogy a Fer-Park 2010 egyik alapítója és tulajdonosa, Borsi Imre előkelő helyen szerepel minden idők legnagyobb, jelenleg is folyamatban lévő parkolási büntető ügyének vádlotti listáján, Borsit milliárdos károkozással vádolják.
A 2016-ban kezdődött eljárásban a Demszky-éra csodacége, a Centrum Parkoló Kft. 23 egykori vezetőjét és alkalmazottját vádolják nagy vagyoni hátrányt okozó folytatólagos hűtlen kezeléssel és sikkasztással. Az érintetteknek 3 milliárd forintos túlköltésről kellene elszámolni.
ogellenesen alkalmazott cég üzemelteti a kerületben a parkolási rendszert
– hosszas vizsgálódás után ezzel a megállapítással állt ki tavaly év végén az erzsébetvárosi képviselő-testület elé a kerület akkori alpolgármestere, a fideszes Bajkai István.
Az Orbán család ügyvédjeként ismertté vált politikus 2017 második félévében átvilágította a több mint 1 milliárd forint éves bevételt termelő közterületi parkolási rendszer körül kialakult jogi helyzetet, decemberben pedig a testület előtt bejelentette,
a több mint 7200 parkolóhelyet 2009 óta üzemeletető ER-Park tízéves szerződése jogi okokból ellehetetlenült, és már 2012-ben megszűnt.
Különös lazasággal kezelte majd egy évtizeden át Erzsébetváros a parkolás ügyét, ami amúgy legnagyobb bevételi forrása lehetne. Ám az önkormányzat mintha nem akarta volna megzavarni a 2009-ben szerződtetett cég üzletét. Nem számított, hogy az Állami Számvevőszék figyelmeztette a polgármesteri hivatalt, hogy alaposabban oda kellene figyelni az ellenőrzésre, miként az sem, hogy a parkolási konzorcium vezetői egytől egyig vádlottak lettek egy másik parkolási ügyben hűtlen kezelés és sikkasztás miatt.