language

Akták:

Esztergom-Budapest vasútvonal highlight_off

Esztergom-Budapest vasútvonal

Esztergom-Budapest vasútvonal

Az Esztergom-Budapest vasútvonal a MÁV 2-es számú. Aquincum és Pilisvörösvár között kétvágányú, Pilisvörösvártól Esztergomig egyvágányú. Ezen az 53 kilométeres vasútvonalon található Magyarország leghosszabb vasúti alagútja, a Kopár-hágói vasúti alagút. A vonalon 2013. december 15-től 2015. augusztus 19-ig felújítási munkák zajlottak. A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti vonalszakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium (A-Híd Építő Zrt., Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH & Co. KG.), nettó 10,4 milliárd forint értékben. A Piliscsaba és Esztergom közötti vonalszakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium (Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH & Co. KG, A-Híd Építő Zrt.) volt nettó 8,7 milliárd forint értékben. A 44,5 milliárd forintos projekt befejezése 2015. augusztus 20-a, azaz az eredeti határidőhöz mérten másfél év késéssel adták át a teljesen felújított vonalat. 2016-ban a vonal villamosításáról döntöttek, melyet a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végezhet nettó 33.697.563.411 forintért, a villamos felsővezeték Rákosrendező és Esztergom között 2017. végéig, a létesítmények többi része 2018-ig készülhet el. Utóbbi beruházás számos kiegészítő fejlesztést foglal magában: pl. átépítik Esztergom állomást, a felvételi épületet, tehervonati fogadó vágánycsoportot létesítenek, illetve áthelyezikaz autóbusz pályaudvart. A fejlesztések a NIG Zrt. beruházásában, uniós forrásból valósulnak meg.

 

A projektet sokan kritizálták, miszerint veszélyes, túlárazott és még a menetidő sem csökkent érdemben. miközben a teljes felújítás költsége mára elérte a 120 milliárd forintot. A vonalat naponta 8 ezer utas használja, összehasonlításképp a 3-as metró, melynek felújítására hasonló nagyságrendet vonakodik szánni a kormány, napi félmillió utassal üzemel.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [14]  Oldalak:   1 2   >  >>

Milliárdos szabálytalanságok, amelyeket a kormányzat szerint is nehéz lesz kimagyarázni

A kormány számára készített jelentés szerint az Európai Bizottság által kritizált projekteknél nehéz lesz elkerülni a több tízmilliárdos korrekciót.

A magyar vasúton 9 milliárd forintot ér egyetlen perc

Rengeteg pénzt ölt a magyar állam az elmúlt tíz évben vasútipálya-fejlesztésekre, az utasok azonban mindebből keveset érzékelnek. Több százmilliárd forint elköltésével országos összesítésben egy óránál is kevesebb időt sikerült nyerni, igaz, a vonatoknak nagyobb sebességet lehetővé tevő rendszer kiépítése még folyamatban van. A felújítás nem véletlenül drága, brutális elmaradásból indulunk, ezért sok vonalat gyakorlatilag újjá kell építeni, és az autópálya-építések mellett ezek a beruházások is mágnesként vonzzák a korrupciót. A java pedig csak most jön, a következő négy évben négyszer annyi pénzt terveznek elkölteni a területen, mint az előző tíz évben összesen.

Nem hazudtolta meg magát az elátkozott vasútvonal

Ma indult volna az első Flirt motorvonat a frissen villamosított esztergomi vonalon. Ám, mint azt az iho.hu megírta, a korszerű villamos motorvonat helyett végül egy régi dízelmozdony által vontatott szerelvény gördült ki a Nyugatiból, az is 17 perces késéssel.

Simicska-cégtől szerzett meg egy munkát Mészáros Lőrinc

2014-ben Simicska Lajos cégét bízta meg a MÁV a Piliscsaba-Esztergom vasútvonal biztosítóberendezési munkálataival, de 2016-ban az NFM jelzésére az állami vasúttársaság felbontotta a szerződést, és a munkát most a felcsúti polgármester cége kapta meg.

Mészáros Lőrinc előbukkant a 33 milliárdos esztergomi vasútfelújításnál is

Most is csak az derült ki, hogy a Jóisten tovább segíti Magyarország mintavállalkozóját, mivel kicsit nehezebben követhetően, de szerepet kapott az Esztergom-Budapest vasútvonal villamosításában is. Ez egy 33 milliárd forintos projekt, amit döntő részben uniós pénzből csinálunk. Eddig pedig azért nem tűnhetett fel, hogy Mészáros innen is jó eséllyel milliárdokat fog kapni, mivel ide alvállalkozóként vették be.

Gányolt megálló az elátkozott vasútvonalon

Csak gumicsizmában áthatolható sártenger a vasútállomás előtt, fagyott földből tömörített, most omladozó rézsű, földdel tele vízelvezető csatorna, foghíjas térkövek Piliscsabánál - erről számolt be blogján az egyik lakó. És ez már a garanciális javítás utáni helyzet. A helyiek attól tartanak, hogy az első nagyobb eső elmossa az állomás feljáróját.

Ismét dolgozni fognak a Budapest-Esztergom-vasútvonalon – most 33,7 milliárdért

Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.

Aranyvonat

Újabb közel 50 milliárd forintot költhetnek az egyszer már átadott Esztergom–Budapest-vasútvonalra. Az összköltség így elérheti a 120 milliárd forintot, ami a műszaki tartalmat figyelembe véve messze a legdrágább hazai vasútfelújítássá teszi. A pénznyelő vonal 2018-ra készülhet el teljesen.

Ismét dolgozni fognak a Budapest-Esztergom-vasútvonalon – most 33,7 milliárdért

Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.
Találatok: [14]  Oldalak:   1 2   >  >>