Akták: |
Milliárdos szabálytalanságok, amelyeket a kormányzat szerint is nehéz lesz kimagyarázni
A kormány számára készített jelentés szerint az Európai Bizottság által kritizált projekteknél nehéz lesz elkerülni a több tízmilliárdos korrekciót.
Esztergom-Budapest vasútvonal
dr. Bajkai István
Gulyás Gergely
HE-DO Kft.
Miniszterelnökség
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
SBGK Ügyvédi Iroda
2014-2020-as uniós ciklus
állami/önkormányzati szerződések
bírság
EU
hirdetés
kiszervezés
közbeszerzés
összeférhetetlenség
pályázat
PR
támogatás
tanácsadás
útépítés
vasút
A magyar vasúton 9 milliárd forintot ér egyetlen perc
Rengeteg pénzt ölt a magyar állam az elmúlt tíz évben vasútipálya-fejlesztésekre, az utasok azonban mindebből keveset érzékelnek. Több százmilliárd forint elköltésével országos összesítésben egy óránál is kevesebb időt sikerült nyerni, igaz, a vonatoknak nagyobb sebességet lehetővé tevő rendszer kiépítése még folyamatban van. A felújítás nem véletlenül drága, brutális elmaradásból indulunk, ezért sok vonalat gyakorlatilag újjá kell építeni, és az autópálya-építések mellett ezek a beruházások is mágnesként vonzzák a korrupciót. A java pedig csak most jön, a következő négy évben négyszer annyi pénzt terveznek elkölteni a területen, mint az előző tíz évben összesen.
Nem hazudtolta meg magát az elátkozott vasútvonal
Ma indult volna az első Flirt motorvonat a frissen villamosított esztergomi vonalon. Ám, mint azt az iho.hu megírta, a korszerű villamos motorvonat helyett végül egy régi dízelmozdony által vontatott szerelvény gördült ki a Nyugatiból, az is 17 perces késéssel.
Simicska-cégtől szerzett meg egy munkát Mészáros Lőrinc
2014-ben Simicska Lajos cégét bízta meg a MÁV a Piliscsaba-Esztergom vasútvonal biztosítóberendezési munkálataival, de 2016-ban az NFM jelzésére az állami vasúttársaság felbontotta a szerződést, és a munkát most a felcsúti polgármester cége kapta meg.
Mészáros Lőrinc cége 7,6 milliárdért dolgozik a Budapest-Esztergom vasútvonalon
Az R-Kord Kft. kiegészítő biztosítóberendezési munkákat végez a 2015-ben három év felújítás után átadott vonalon.
Mészáros Lőrinc előbukkant a 33 milliárdos esztergomi vasútfelújításnál is
Most is csak az derült ki, hogy a Jóisten tovább segíti Magyarország mintavállalkozóját, mivel kicsit nehezebben követhetően, de szerepet kapott az Esztergom-Budapest vasútvonal villamosításában is. Ez egy 33 milliárd forintos projekt, amit döntő részben uniós pénzből csinálunk. Eddig pedig azért nem tűnhetett fel, hogy Mészáros innen is jó eséllyel milliárdokat fog kapni, mivel ide alvállalkozóként vették be.
Gányolt megálló az elátkozott vasútvonalon
Csak gumicsizmában áthatolható sártenger a vasútállomás előtt, fagyott földből tömörített, most omladozó rézsű, földdel tele vízelvezető csatorna, foghíjas térkövek Piliscsabánál - erről számolt be blogján az egyik lakó. És ez már a garanciális javítás utáni helyzet. A helyiek attól tartanak, hogy az első nagyobb eső elmossa az állomás feljáróját.
Ismét dolgozni fognak a Budapest-Esztergom-vasútvonalon – most 33,7 milliárdért
Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.
Aranyvonat
Újabb közel 50 milliárd forintot költhetnek az egyszer már átadott Esztergom–Budapest-vasútvonalra. Az összköltség így elérheti a 120 milliárd forintot, ami a műszaki tartalmat figyelembe véve messze a legdrágább hazai vasútfelújítássá teszi. A pénznyelő vonal 2018-ra készülhet el teljesen.
Ismét dolgozni fognak a Budapest-Esztergom-vasútvonalon – most 33,7 milliárdért
Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.