Akták: |
|
Kulcsszavak: |
Csak az adósságok kamataira 3000 milliárdot fizet idén az Orbán-kormány, és ebben még nincs benne az új kínai megakölcsön költsége
A magyar állam még tavasszal felvett egymilliárd euró hitelt kínai állami bankokból, az ügyletről a kabinet elfelejtett hírt adni.
Mire megépül a Budapest-Belgrád vasút, már mindenki másfelé szállít
Már 800 milliárd forint felett jár a beruházás költsége, ami annyira megnehezíti a déli irányú vasúti fuvarozást, hogy félő, az elkészülte után sem áll helyre még a korábbi forgalom sem.
Közel 5,5 milliárd forinttal drágult tovább a Budapest–Belgrád vasútvonal
A Szeged és Röszke közötti 14 kilométeres szakaszt kell tovább bővíteni, pedig a projekt ezen része alapból is 45 milliárd forintba kerül.
„Leállni nem lehet” Tóth István János közgazdász a NER „letelepedett rablóiról” és a korrupcióról
A jelenlegi magyar rezsim a haveri rendszerek közé tartozik, s mint ilyen, korántsem páratlan a világban. A NER égisze alatt létrejött céghálózat örökös növekedésre van ítélve, ha megáll a burjánzásban, az a halálát is jelenti – erről is beszélt nekünk a Korrupciókutató Központ Budapest vezetője.
Rengeteg pénz ment válságkezelés címén olyasmire, aminek semmi köze a válsághoz
Sok esetben csak ürügy volt a járvány ahhoz, hogy nyakló nélkül költekezzen a kormány. A szétszórt ezermilliárdok nagy része a politikai szövetség kiszélesítését szolgálta, például sportra és egyházi kiadásokra is rengeteg ment el.
A Külügyminisztérium lélegeztetőgép-beszerzései
Belgrád-Budapest vasútvonal
Gulyás Gergely
Palkovics László
Pintér Sándor
Rogán Antal
Szijjártó Péter
Bábolna Nemzeti Ménesbirtok Kft.
Belügyminisztérium (BM)
Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)
Külgazdasági és Külügyminisztérium
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
Magyar Posta Zrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Miniszterelnökség
Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.
Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFÖ)
Pázmány Péter Katolikus Egyetem
adó
átláthatóság
covid-19
egészségügy
egyház
EU
gazdálkodás
háttér
hitelezés
klientúra
közlekedés
kultúra - művészet
lekenyerezés / presztízsberuházás
műemlékvédelem
oktatás
PR
repülőtér / légügy
sport
stadion
támogatás
túlárazás / pénznyelő
útépítés
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
vasút
Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt
Nemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.
Belgrád-Budapest vasútvonal
Mészáros Lőrinc
Vitézy Dávid
A-Híd Építő Zrt.
Budapesti Fejlesztési Központ
Duna Aszfalt Zrt.
Híd-Tám Kft.
Közgép Zrt.
MÁV FKG Kft.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
V-Híd Vagyonkezelő Kft.
V-Híd Zrt.
építőipar
gazdálkodás
infografika
klientúra
közbeszerzés
közlekedés
túlárazás / pénznyelő
vasút
Budapest
Déli körvasút: Mészáros Lőrinc bemutatja, mekkora túlárazással dolgoznak a kormánykedvencek
Hamarosan megindulhat a fővároson belüli vasúti pályák attraktív városi gyorsvasúttá fejlesztése. A beruházás fontos és különleges, de nem látni, miért kerül az agglomerációs vasúti stratégiában egy éve belőtt összeg háromszorosába.
Belgrád-Budapest vasútvonal
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Vitézy Dávid
Budapest Fejlesztési Központ
Duna Aszfalt Zrt.
MÁV
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
V-Híd Zrt.
gazdálkodás
háttér
klientúra
közbeszerzés
közlekedés
protekció
túlárazás / pénznyelő
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
vasút
Ázsia
Budapest
Európa
Kína
Magyarország
Szerbia
Szeretettel a Vajdaságból: Hangzatos ígéretek és álomvasutak Budapest és Belgrád között
Gőzerővel folynak a munkálatok a szerbiai szakaszon, de számos a kérdés, és nincs mindegyikre válasz.
Most 82 milliárdot költött el a kormány a Gazdaságvédelmi Alapból - ezúttal a Budapest-Belgrád vasútra
Hozzányúl a kormány a Gazdaságvédelmi Alaphoz, ebből egy pénteki kormányhatározattal 82,1 milliárd forintot csoportosít át konkrét célokra az idei költségvetésből. A cél pedig nem más ezúttal, mint a javarészt kínai hitelből megvalósuló Budapest-Belgrád vasútprojekt. Szinte a teljes összeg a magyarországi szakasz működési és felhalmozási célú kiadásait fedezi, 10,7 millió forint pedig az Innovációs és Technológiai Minisztérium dologi kiadásaira megy el.
A mintegy 700 milliárd forint beruházási értékű Budapest-Belgrád vasút projektje 80 százalékban kínai hitelből valósul meg, felerészben magyar vállalkozások közreműködésével. A hazai vállalkozó kiléte már tavaly nyáron kiderült, a nyertes cég nem más, mint a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő RM International Kft., mely a nyertes konzorciumban 50 százalékban vesz részt.
Aláírták az 500 milliárdos szerződést a projektről, amire nincs szükség
Aláírták a Soroksár-Kelebia vasút felújításáról szóló, részben kínai hitelből finanszírozott szerződést, amely a Budapest-Belgrád projekt legnagyobb része. A munka a tervezéssel együtt várhatóan öt évig tart.