Lapok: |
|
Kulcsszavak: |
Folytatja a Fertő tavi beruházást a kormány, kiírták az új közbeszerzési eljárást
Egyszer a túl sok kérdés, egyszer pedig pénzhiány miatt vonták vissza a Fertő tó partjának beépítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Most azonban újra nekifutottak: az Építési és Közlekedési Minisztérium hirdetménye pénteken jelent meg a közbeszerzési értesítőben. Ahogy azt Lázár János nyáron egy videóban bejelentette, csökkentett tartalommal, de mindenképp folytatják az építkezést a tónál, ahol egy éve állnak a munkálatok.
A külügy szerint jövőre elkezdődik a trieszti kikötőprojekt, de az áráról hallgatnak
Az LMP egyik országgyűlési képviselője, Keresztes László Lóránt érdeklődött Szijjártó Péter külügyminiszternél a Triesztbe tervezett magyar teherkikötő felől. Kíváncsi volt például arra, hogy történt-e már bármiféle munkavégzés a területen, mekkora lesz a projekt összköltsége, és miért nem hozzák nyilvánosságra az Olaszországgal kötött 45 millió eurós megállapodás részleteit. Nem nagyon kapott érdemi válaszokat: Szijjártó helyettese a beruházás áráról és a titkolózás okáról egy szót sem írt neki, csak annyit közölt vele, hogy folynak az olaszokkal az egyeztetések, továbbá jövőre megkezdődnek a mederkotrási és partfal-építési munkálatok.
Nem akarja megmutatni a trieszti „kikötő” hatástanulmányát a kormány
2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. A helyszínen azóta se történt semmi, de a projektre 2019-ben létrehozott állami cég azóta is nyeli a közpénzt. A kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, de valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amiből legalább 65 milliárd forintért csinálnának konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötőt. A megvalósíthatósági tanulmányt azonban csak az ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem akarják nyilvánosságra hozni.
Adria Port Zrt.
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Magyarország Kormánya
Oppenheim Ügyvédi Iroda
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
adatigénylés
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
hajózás
ingatlan
közbeszerzés
közigazgatás hallgatása
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
üzleti titok
Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt
Szijjártó Péter külügyminiszter négy éve jelentette be, hogy a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vesz Trieszt kikötőjében. Az adásvétel 2020 végén zárult le, de azóta sem történt előrelépés, az olasz város tengerpartján megvásárolt helyszínen a mai napig nem indult el a beígért fejlesztés. A projektre 2019-ben létrehozott állami cég viszont azóta is nyeli a közpénzt, és évről-évre veszteséget termel.
Garai Péter
Kiss-Parciu Péter
Adria Port Zrt.
Aquila S.r.l.
Külügyminisztérium
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Office Line Kft.
Oppenheim Ügyvédi Iroda
Porsche Lízing Kft.
Postaautó Duna Zrt.
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
Teseco Bonifiche S.r.l.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
hajózás
ingatlan
klientúra
közbeszerzés
lekenyerezés / presztízsberuházás
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
Újabb, 14 milliárdos luxusjettel repül a NER kedvenc autópályaépítője, Szíjj László
Szíjj László, az állami autópálya-beruházásokat gyakorta kivitelező Duna Aszfalt tulajdonosa több közös üzleti érdekeltséggel rendelkezik Mészáros Lőrinccel, Magyarország leggazdagabb emberével. Nem meglepő hát, hogy a két nagyvállalkozó az elmúlt években ugyanazzal az újonnan 17 milliárd forintot érő osztrák lajstromjelű (OE-LEM) magánrepülőgéppel utazott külföldi útjaira. Az Átlátszó azonban nemrég kiszúrta, hogy Szíjj László szeptember végén nem az elhíresült – korábban Orbán Viktor miniszterelnök által is használt – légi járművel repült Afrikába.
Márciusban is kapott 70 millió forintot a CÖF a Szerencsejáték Zrt. cégétől
Az állami tulajdonú lottóvállalat leánycége közzétette a 2022 első négy hónapjában általa kiosztott támogatások listáját. A táblázatokból kiderül, hogy idén márciusban, a Békemenet után néhány nappal 70 millió forintot adtak a kormánypárti felvonulást szervező CÖF alapítványának, amit már korábban is jelentős összegekkel szponzoráltak.
Pataky Attila
Weöres Szabolcs
Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány
D.C. Magyarországi Alapítvány
Hightide23 Kft.
P.Management Kft.
Print on Demand Kft.
Szerencsejáték Service Nonprofit Kft.
Szerencsejáték Zrt.
Szövetség a Nemzetért Alapítvány
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
hajózás
klientúra
rendezvényszervezés
támogatás
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
Az előzőnél is nagyobb és drágább luxusjachttal hasít a NER az Adrián – a Seagull MRD tulajdonosa is Szíjj László
Újabb máltai bejegyzésű jachttal gazdagodott a kormányközeli elit Magyarországon. Az 50 méter hosszú Seagull MRD tavaly készült Livornóban, máltai zászló alatt járja az Adriát, és a máltai nyilvántartás szerint ugyanaz a cég, az L&L Charter tulajdonolja, mint elhíresült elődjét, a Lady MRD szuperjachtot, amelyik csak 42 méter hosszú, de szintén az olasz Benetti gyárban készült. Az L&L Charter nevű máltai offshore cégről tavaly derítettük ki, hogy végső tulajdonosa nem más, mint Szíjj László kormányközeli üzletember.
Ma közel 900 millióval drágult a vizes vb
Az állami tulajdonú MAHART hajója 50 perc alatt szállítja majd az utasokat a Dagálytól a Müpáig.
Puchék győztek a Kékszalagon, Szálasi miniszterének egykori hajójával
Nyilas pénzügyminiszteré volt, majd államosították, Rákosiék pártelitjének fényűzését is szolgálta, jelenleg pedig a Puch-család hajózik a Daruvár vitorlással, amely a hét végén összevont cirkáló osztály kategóriában megnyerte a Kékszalag versenyt a Balatonon. A kapitány Haris György egykori SZDSZ-közeli üzletember volt.
Állami résztulajdonú bank hitelezi a Tiborcz-közeli kikötőt
Részvénytársasággá alakult a minap a Keszthelyi Yachtkikötő Üzemeltető Egyszemélyes Kft. A cég ingatlanait a Gránit Bank 450 milliós jelzáloga terheli – a bankban közel 50 százalék az állami tulajdon.