Kulcsszavak: |
|
Lapok: |
Ezért vizsgálja felül a kormány a sztrádaberuházásokat
Lenne rá ok, de nem az elszállt költségek, hanem átmeneti pénzhiány miatt vizsgálhatja felül a kormány a sztrádaberuházásokat. Ez alkalmat adhat az M30-as építésének elhalasztására, az M6-osnál pedig a civil kontrolltól való megszabadulásra.
Kína-biznisz: óriási dobásra készül a Habony–Rogán-érdekkör
A letelepedésikötvény-program kulcsfigurája, Boros Attila vette át azt a Metróber Kft.-t, amelyet korábban az MSZP pénztárnoki csapata használt. Ezzel a Habony–Rogán-érdekkör betette a lábát az infrastruktúrafejlesztési óriáspiacra; a cég akár a Budapest–Belgrád-vasútprojektben is részt vehet. Részletek a csütörtöki Heti Válaszban.
Kína-biznisz: óriási dobásra készül a Habony–Rogán-érdekkör
A letelepedésikötvény-program kulcsfigurája, Boros Attila vette át azt a Metróber Kft.-t, amelyet korábban az MSZP pénztárnoki csapata használt. Ezzel a Habony–Rogán-érdekkör betette a lábát az infrastruktúrafejlesztési óriáspiacra; a cég akár a Budapest–Belgrád-vasútprojektben is részt vehet. Részletek a csütörtöki Heti Válaszban.
Buda Gardens: brutális beépítés jön a Feneketlen-tónál
Egy-egy gigantikus lakópark-beruházásnál a fejlesztői akarat gyakran ütközik a helyi közösség érdekeivel. Budapest XI. kerületében most kezdenek elszabadulni az indulatok: a Feneketlen-tó kertvárosias környezetébe három óriástömböt „ültetnének” 350 lakással és 500 parkolóhelyes mélygarázzsal.
Kapaszkodjon! A Fidesz mindennek elhordta az Echo Tv szponzorát
A címben foglalt állítást úgy kell érteni, hogy a Fidesz először nyilvánosan megtámadta az Épkar Zrt.-t, majd miután a cég feltűnt a Mészáros Lőrinc-féle tévé szponzori karában, szent lett a béke. „Hogyan szedjünk védelmi pénzt, ha hatalmon vagyunk?” című rovatunk jelentkezik.
Miféle nemzeti tőke? Jobban hasít a Strabag, mint valaha
Az M4-es metróberuházás nemzetközi haszonélvezői közül a Strabag és a Swietelsky ma jobban hasít a magyar közbeszerzéseken, mint az MSZP–SZDSZ idején. Cserébe „védelmi pénzt” fizetnek – futballtámogatás formájában. Exkluzív háttér a csütörtöki Heti Válaszban.
Metrópénzek: ez az évtized korrupciós ügye?
Az Európai Unió egyik szerve, az OLAF (Csalás Elleni Európai Hivatal) ugyanis 2012 februárjától kezdve tavaly novemberig vizsgálódott a 4-es metró óriásberuházása ügyében, és azt a megállapítást tették, hogy a 452,5 milliárdos összköltségű projektből 166,9 milliárd forintot elloptak. Ebből a pénzből 76,6 milliárd forint érkezett uniós támogatásként, amit az Európai Bizottság most visszakövetelhet Magyarországtól.
Kiderítettük: ezt az óriásbizniszt is az állami Eximbank pénzeli
A Válasz.hu értesülése szerint Andy Vajna TV2-vásárlása mellett Garancsi István legújabb üzletét is az állami tulajdonú – elvileg a magyar exportőröket segíteni hivatott – Eximbank finanszírozza. Csekély 52 millió euróval, amely 16,5 milliárd forint.
„Szakított” a felcsúti polgármester kedvenc párosa
Négy nappal azelőtt, hogy a Közgépet három évre kizárták minden közbeszerzési eljárásból, „szakított” egymással a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterrel együttműködő Duna Aszfalt két tulajdonosa – értesült a Válasz.hu. Összevesztek, vagy csak felkészülnek a Közgép nélküli szép jövőre?
Rombolás a Bazilikánál
Budapesten a legcivilizáltabb befektető is gátlástalanul tarol: az operabarát Henry Kallan budapesti luxushotelének építése során földig rombolták a Hercegprímás utca egyik védett épületét.