Intézmények: |
|
Helyek: |
Találatok: [9] Oldalak: 1
Bontják az uniós pénzből épült kalandparkot Hatvanban: 1 biciklis használta az utolsó 4 évben
Hat év után visszatértünk a Zagyva folyó partjára, hogy megnézzük, mi maradt Hatvanban a kerékpáros kalandparkból, ami az uniós pénzek helytelen elköltésének iskolapéldája Magyarországon. Tavaly ősszel úgy döntöttek a városvezetők, hogy a rájuk maradt mementót eltüntetik, mert teljesen értelmetlen tovább működtetni. A kalandpark nettó 140 millió forintból épült, a fennállása alatt 55 ember használta, vagyis egy-egy kerékpáros 2,5 millió forintba került az uniós adófizetőknek. A fenntartási időszak 2021. július 6-áig tartott, ezután még egy évig húzta az objektum, de 2022 őszén végleg lelakatolták. A városban még el sem takarították a maradványait, de már tervezik az új bringaparkot. Videóriport.
Kapacitásbővítésre adott a Viresolnak 1,3 milliárd forintot a Pénzügyminisztérium
Mészáros Lőrinc és Szíjj László visontai keményítőgyára 2020 decemberében 1,3 milliárd forint vissza nem térítendő beruházási támogatást kapott a Pénzügyminisztériumtól. Tavaly tavasszal közadatigénylésben kértük ki a kapcsolódó iratokat a tárcától, ami azonban csak húzta az időt, de nem adta ki a dokumentumokat. A bírósághoz fordultunk, a pert pedig első- és másodfokon is megnyertük, és ezután végre megkaptuk a Viresol támogatásának papírjait. Azokból az látszik, hogy a búzafeldolgozó 3,5 milliárdos összköltségű kapacitásbővítését segítette meg az állam 1,3 milliárddal, vagyis a beruházás 40%-át közpénzből finanszírozták.
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Budapest Bank Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Export-Import Bank (Eximbank) Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Mátrai Erőmű Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Talentis Group Zrt.
VIRESOL Kft.
Visonta Projekt Kft.
2021-2027-es uniós ciklus
adatigénylés
átláthatóság
ítélet/döntés
környezetkárosítás
közigazgatás hallgatása
támogatás
Heves megye
Visonta
Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben
A DVTK tulajdonosváltásával már az NB I. harmadához köze van az ország leggazdagabb emberének, de az alacsonyabb osztályokban és a határon túl is könnyű belefutni Mészáros Lőrinc jelenlétébe.
TAO-pénzek
Bélteky Róbert
Garancsi István
Homlok Zsolt
Jakab János
Kubatov Gábor
Leisztinger Tamás
Magyar Mátyás
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Seszták Miklós
Szíjj László
Tállai András
Tessely Zoltán
Varga Károly
Végh Gábor
Arago Befektetési Holding Zrt.
Bicskei TC
Borsodi Sport Holding Kft.
Budafoki MTE
Duna Aszfalt Zrt.
DVTK (futball)
Eger SC
Fájdalom-ambulancia Kft.
FC Košice
Fehérvár FC
Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány
Haladás VSE
Hódút Hódmezővásáhelyi Útépítő Kft.
Mészáros és Mészáros Kft.
NK Nafta Lendva
NK Osijek
Pharos ’95 Kft.
SBTC
Sepsi OSK
Videoton-Puskás Akadémia
Zalaegerszegi Torna Egylet FC (ZTE)
adó
építőipar
gazdálkodás
háttér
idegenforgalom
ingatlan
klientúra
lekenyerezés / presztízsberuházás
sport
támogatás
útépítés
Bács-Kiskun megye
Bicske
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Csákvár
Eger
Európa
Fejér megye
Felcsút
Heves megye
Horvátország
Kisvárda
Mezőkövesd
Miskolc
Nógrád megye
Salgótarján
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Szlovénia
Szombathely
Tiszakécske
Vas megye
Zala megye
Zalaegerszeg
Győzött a fizika, máris megjelentek az újabb repedések a hatvani bicikli úton
Egy teljesen felesleges beruházással sikerült felhívnia magára a figyelmet a hatvani városvezetésnek. Ebben a cikkünkben számoltunk be a hatvani kerékpáros kalandparkról, amelyet száz százalékban uniós forrásból építettek fel, és végül lényegében használhatatlan lett. Az egész projekt 880 millió forint plusz áfába, azaz 1,1 milliárd forintba került.
Világbajnok magyarázat az úthibákra a kormány kedvenc cégétől: „ez fizika”
Nem tudni, hogy milyen célokat szolgál a hatvani kerékpáros kalandpark, de a helyi közösség nem sokat profitált az uniós pénzből megvalósított beruházásból.
Ki ez a milliárdos számlával hírbe hozott fideszes?
Továbbra is pusztul Mészáros Lőrincék semmibe vezető kerékpárútja
Lassan csipkedi, őrli a természet a nagyjából két méter széles betonsávot, a burjánzó parlagfű és egyéb gyomok már csaknem benőtték a széleket, miközben centiméter szélességű, 5-6 méterre is elnyúló törések vágnak kanyonokat a – szó szerint – semmibe vezető aszfaltba. Így fest egy kellemes, szeles vasárnapon a 2015-ben átadott, a Heves megyei Hatvant és Boldogot összekötő kerékpárút, ami a hozzá kapcsolódó hatvani sétánnyal, gyalogoshíddal és a kerékpáros kalandparkkal együtt 1,139 milliárd forintos európai uniós támogatásból készült. Az értelmetlen beruházások panteonjában rangos helyre esélyes projektet a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. kivitelezte.
Uniós pénzszórás Hatvanban: bizarr objektum és gazos kerékpárút több mint egymilliárdért
A ‘Kalandozzunk kerékpárral a Zagyva folyó mentén’ fantázianevű EU-s projekt jó eséllyel törhet a 2007-2014-es EU-s fejlesztési ciklus legértelemtelenebb magyarországi beruházása címre. A Zagyva ártérben lévő híd felesleges cikk-cakkokat ír le, a kalandpark le van zárva és kong az ürességtől, a kerékpárutat egy év után feltörte a nád. A projekttel a Mészáros Lőrinchez közeli Duna Aszfalt jutott EU-s pénzekhez.
Túltolták a hibákat – romokban az egymilliárdos hatvani bicikliút
Amit el lehetett rontani, azt elrontották az egymilliárd forintból készült hatvani bicikliút tervezésekor és kivitelezésénél. Az aszfalton már a nád is áttört.
Találatok: [9] Oldalak: 1