A szerényebb számítások szerint is a tízmilliárd forintot közelíti az összeg, ami eddig az olimpiai pályázatra ment el. A pályázati anyagok mellett a hazai reklámozásra költöttek nagyon sokat, az árak pedig menet közben egyre tovább nőnek.
Nem sok eredmény látszik abból a közel 5 milliárd forint EU-s és állami támogatásból, amit az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft. kapott a névből egyszerűen levezetett „Új nemzedék újratöltve" programra, amelyre egyedüliként pályázhatott a kiírás szerint. A fiatalok munkába állását segítő projekt keretében az húsz kontaktpont irodájában hoznának létre közösségi tereket, valamint fesztiválokon és rendezvényeken tartanak előadásokat a megcélzott 12-35 éves korosztálynak. Az eddig kiért közbeszerzések alapján viszont több száz millió forintot fizethettek ki furcsa és túlárazott megbízásokra – derült ki Hadházy Ákos, az LMP társelnökének csütörtöki 25. jubileumi korrupcióinfóján.