language

Akták:

Green Travel csődje highlight_off

Kulcsszavak:

kártalanítás highlight_off

Green Travel csődje

Green Travel csődje

2016 nyarán több száz ember indult el nyaralni a Green Travel Kft. szervezésében, de a reptéren kiderült, hogy nem indulnak a gépek. A cég az árak lenyomásával próbálta kiszorítani a konkurenciát a piacról, de ez sikertelen volt és 2015-re már súlyos anyagi gondokkal küzdött. A fiaskó után a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal bevonta az engedélyüket, mivel nem tudták felmutatni a működéshez szükséges vagyoni biztosítékot. Ezután a 2011 óta létező Green Holidays nevű iroda folytatta az üzletet. Más közvetítőkön keresztül, de ugyanazt és ugyanolyan áron árulta, mint a Green Travel. Ugyanakkor a Green Holidays már nem csomagban árulta az utazásokat, hanem külön-külön szerződtette az ügyfeleit, megkerülve a szabályozást, amely a vagyoni biztosíték bemutatására kötelezte őket, emiatt 2017 nyarán, az iroda csődje után többszázan Törökországban rekedtek. Az iroda vélhetően már nem is tervezte lebonyolítani az utazásokat, a befizetéseket csak betétgyűjtésre használta. Mindkét cég a török Göktas család tulajdonában van.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

Az utazási irodákhoz köthető Göktas Merdol neve 2015-ben, a menekültválság idején is felbukkant. A Merdol tulajdonában álló Hotel Seni Stúdium kapcsán nagyüzemi embercsempészet gyanúja merült fel, emiatt a Jobbik feljelentést is tett.  

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [8]  Oldalak:   1

Green Holidays – a problémás ügyfeleknél egyelőre nincs kártérítés

A hatósági vizsgálatok és a rendőrségi nyomozás lezárásáig nem fejeződhet be a júliusban csődbe ment Green Holidays utasainak kártalanítása – mondta Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője az MTI érdeklődésére csütörtökön.

Green Holidays: amíg nem zárják le az ügyet, nem fejeződhet be a kártalanítás

A hatósági vizsgálatok és a rendőrségi nyomozás lezárásáig nem fejeződhet be a júliusban csődbe ment Green Holidays utasainak kártalanítása – mondta Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője az MTI érdeklődésére csütörtökön. Azoknál az utasoknál, akik a Green Holidays Kft.-vel kötöttek szerződést, egyértelmű a helyzet, ők már hozzájutottak az 50 százalékos kárelőleghez. A kárbejelentések feldolgozásakor azonban több kérdés is felmerült azoknál az utasoknál, akiknek a szerződésében nem a Green Holidays Kft. volt utazásszervezőként megjelölve, hanem külön számlázva vásárolták a szállást és a repülőjegyet a SzállásOutlet Kft.-től és a Professional Outlet Kft.-től az Indulhatunk.hu oldalon, ezeknek az utasoknak nem tud fizetni a biztosító az ügy tisztázásáig.

Green Holidays-ügy: a végén még az államot kell perelni?

Mintegy kétszáz ügyfele lehet majd annak az ügyvédnek, aki jelenleg épp az Uniqa Biztosítóval egyeztet a Green Holidays Kft.-károsultak ügyében. Az utazási iroda július másodikán, vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről a törökországi Antalyába, de a lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Volt olyan utas, aki napokig nem tudott hazautazni. Több százan károsultak az ügyben, van, aki a mai napig nem kapott semmilyen visszatérítést.

Green Holidays-csőd: reménykedhetnek, akik kártyával fizettek?

Akik bankkártyával fizettek a Green Holidaysnek, s nem tartoznak bele a biztosítotti körbe, tehetnek még egy utolsó próbálkozást arra, hogy visszakapják a pénzüket. Az Azénpénzem.hu pénzügyi szakportál cikkében azt írták, hogy sok károsult már az utazási iroda csődjekor abban reménykedett, hogy a Malév bukásakor alkalmazott technika, az úgynevezett chargeback az ő esetükben is működhet. Az eljárás lényege: a kártyás vásárlásoknál hivatkozhat arra a vásárló, hogy nem teljesített a vállalkozás, ezért a banknál kezdeményezi a kifizetett összeg visszajuttatását. A bank pedig, ha elismeri a nemteljesítést, visszaterheli az összeget a vállalkozásra, vagyis meg kell térítenie a bankkártyás vásárlás összegét a vevőnek.

Green Holidays: csupán a kárigények 15 százalékát fizették ki

Hétfőig 120 millió forint kártérítést fizetett ki az Uniqa biztosító a Green Holidays károsultjainak – nyilatkozta lapunknak Bereczki András, a biztosítótársaság lakossági biztosítások és kárrendezési ágazatának vezetője. A szakember arról is beszélt, hogy egyelőre azoknak a károsultaknak fizetnek ötvenszázalékos előleget, akiknek a szerződésével semmiféle probléma nem volt, azaz világosan látható, hogy jogosultak a kártérítésre. Szavai szerint ugyanis elég nagy a zűrzavar a szerződések körül. Augusztus elsejéig mintegy 770 millió forint összegű kárigény érkezett a biztosítóhoz, de ennek nagy részét nem közvetlenül a Green Holidaysnél, hanem az Indulhatunk.hu portálon keresztül kötött szerződések alapján nyújtották be

Több száz pórul járt Green Travel-utast nem kártalanítanak

Úgy tűnik, a pórul járt Green Holidays-ügyfelek egy részét nem kártalanítják, hiába volt a cégnek érvényes szerződése a Uniqa Biztosítóval. A biztosítótársaság ugyanis a hatályos jogszabályoknak megfelelően csak azoknak az ügyfeleknek fizet, akik utazási csomagot vásároltak, azoknak nem, akik a szállásra és repülőjegyre külön-külön szerződtek a Green Csoporttal vagy annak valamelyik viszonteladójával. A fedezet nélküli kár százmilliós nagyságrendű lehet, és egyelőre nem látszik, van-e más út a felültetett emberek kártalanítására.
Találatok: [8]  Oldalak:   1