language

Akták:

56-os emlékév (2016) highlight_off

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

56-os emlékév (2016)

56-os emlékév (2016)

Több mint 15 milliárd forintot fordított a kormány az '56-os forradalom 60. évfordulójának megünneplésére, melynek elköltését kormánybiztosként Schmidt Mária és az általa Balogh Zoltánnal együtt társelnökölt Emlékbizottság felügyelte. 7.5 milliárd forintból civil szervezetek, közintézmények és önkormányzatok pályázhattak programokra, 4,6 milliárd forint pedig a központi programok megvalósításának fedezete volt. 2016 decemberében újabb 1 milliárd forintot csoportosítottak át a programokra. Az Emlékbizottság tagjai és a kormánybiztos külön díjazásban nem részesültek, a bírálóbizottság tagjai viszont havi bruttó 200 ezer forintos tiszteletdíjat kaptak, illetve minden elbírált pályázatot követően bruttó 10 ezer forint illette őket.

 

A programsorozatot kézben tartó, a kormánypárthoz ideológiai és személyi szempontból is közelálló Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány (KKTTKK) költéseit számos esetben kritizálta a sajtó. Kritika érte az 1,4 milliárd forintos kommunikációs keretösszeg felhasználását, a Külügyminisztérium által lebonyolított külföldi programokat, de leginkább a civil szervezeteknek nyújtott támogatásokat. 68 millió forintot kapott az állami hirdetésekkel is ellátott, kormánypárti Pestisrácok.hu kiadója, a Gerilla Press, hogy a VIII. kerületben köztéri barikádot és airsoft fegyverrel használható lőteret építsen. Nagy publicitást kapott a forradalom dala, amely 50 millió forintból készült, ám később azt állították, ingyenes volt, továbbá a csekély érdeklődésre számot tartó musical, amely 100 millió forint támogatást kapott. Korábban a Sziget fesztiválnak adott 300 millió forintból megvalósított programokat is támadta a sajtó, melyet a Száraz Istvánhoz köthető, MNB-alapítványi megbízásokat is kapó Frank Digital Kft. bonyolított le, de a szintén a Gerilla Press tulajdonában álló Dr. Sziget Bt. által üzemeltetett R56 nevű kocsma 56-os arculatának kialakítására is jutott kétmillió forint.

 

2017 elején Schmidt Mária azzal utasította el az emlékév költségkeretének felhasználásáról szóló adatok kiadását, hogy az „indokolatlanul zavarná az emlékév méltó lebonyolítását” – az ’56-os emlékév ugyanis az év júniusáig tartott. Ezzel összhangban 2017 márciusában az emlékév lebonyolítására újabb 830 milliót csoportosított át a kormány, amelynek összköltsége így megközelítőleg 15,3 milliárd forintra nőtt. Az emlékév reklámszerződésének összegét, amelyért cserébe a New Land Media Kft., valamint a kormányzati megrendelésre készült „Ha Magyarországra jössz...” kezdetű óriásplakátokat szállító Lounge Design Kft. az 56-os emlékév publicitását biztosította, a KKTTKK 2017 tavaszán a másfélszeresére emelte 400-ról 599,6 millióra, az indoklás szerint a nagy társadalmi érdeklődésre való tekintettel. 2017 novemberében a KKTTKK arra hivatkozva tagadta meg ismét a teljes pénzügyi elszámolás nyilvánosságra hozatalát, hogy az még folyamatban van – a részletes szakmai és pénzügyi beszámolót 2018 január 31-ig nyújtják be az EMMI-nek. Az Átlátszó végül pert nyert, a KKTTKK pedig az emlékév oldalán is feltüntette a szerződéseket, a teljes pénzügyi elszámolás azonban még nem ismert. 2018-ban Schmidt Mária közalapítványa lett a V4-elnökség kulturális, tudományos és társadalmi programjainak felelőse és az I. világháborús emlékév felelőse.

 

Az aktaszöveg alapját a Civitas Intézet által kiadott Fekete Könyv - Korrupció Magyarországon 2010-2018 c. kötetben megjelent esetleírás adja, melynek elkészítésében e sajtóadatbázist használva a K-Monitor Egyesület is közreműködött. 

 

KÖZZÉTETT SZERZŐDÉSEK AZ EMLÉKÉV HONLAPJÁN



 


Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [15]  Oldalak:   1 2   >  >>

Nem nyújt jogi segítséget a TASZ Schmidt Mária közalapítványának

A hatalommal szembeni jogérvényesítésért küzdenek, ráadásul Schmidt Máriának először nem ártana elszámolnia a közpénzzel, és a közérdekű adatokat hozzáférhetővé kellene tenni.

Schmidt Mária a TASZ segítségét kéri a Transparency International Magyarország Alapítvánnyal szemben

Schmidt azt nehezményezi, hogy a „Transparency International a Civitas Alapítvány megbízásából a kampányban egy olyan »Fekete könyvet« állított össze a 2010–2018 közötti magyarországi korrupcióról, mely felsorolásában a 6. helyen szerepelteti a közalapítványunk által megvalósított »1956-os emlékévet«”.

Kipereltük az 1956-os Emlékév költségeit Schmidt Mária közalapítványától, de így se látunk tisztán

Mint ahogy azt áprilisban megírtuk, kereseteket nyújtottunk be a Schmidt Mária által elnökölt Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvánnyal szemben, mivel az 1956-os Emlékév nyertes pályázataival kapcsolatban kötött szerződéseket, továbbá az “Egy szabad országért” című dal költségeinek kiadását megtagadták. A perekre már csak azért is szükség volt, mivel Schmidt Mária ígéretével ellentétben a költségekkel nem számolt el az Emlékbizottság. Mindkét eljárást megnyertük, de teljesen tisztán így sem látunk, mivel az egyik ítéletnek értelmezésünk szerint nem tett eleget az alperes.

100 milliós osztalékot vett ki a menekültellenes kampányt megálmodó reklámcég tulajdonosa

Balásy Gyula, a kormány új kedvenc reklámügynökének tavalyi évét nyálazta át a 24.hu, a végeredmény pedig röviden az, hogy kormányzati kampányt tervezni és gyártani a Fidesz-kormány idején továbbra is jó üzlet, és ennél még csak jobb lehet. Balásy Csetényi Csaba és a HG 360 Reklámügynökséggel szemben állítólag kialakult bizalomvesztés miatt került képbe, de a piacon ugyanúgy Habony Árpádhoz kötik, mint elődjét.

Csak úgy szórja a pénzt a Schmidt Mária vezette alapítvány

Újabb 200 millió forintot költ az ’56-os emlékév reklámozására a Schmidt Mária vezette közalapítvány – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.

Még kétmillió emlékezetpolitikai forint a Pesti Srácok lapigazgatójának

Nincs az a pénz, amit az 56-os emlékbizottság el ne tudna égetni, ráadásul közben Gulág-emlékév is van, nyilván az sincs ingyen. Tavaly nyáron a Gulág-emlékbizottság 1,4 milliárd forint összértékű pályázatot írt ki az emlékévhez kapcsolódó négy témakörben. Stefka István itt is tudott nyerni egy szerényebb összeget.

Lezsák vejéhez és cenzúrabotrányba keveredett kiadóhoz is juttattak közpénzt Schmidt Máriáék

Több érdekes tétel is kiderült már a Schmidt Mária-féle ’56-os emlékbizottság költéseiről, például amikor saját sörözőjének arculatváltására is kapott közpénzt a pestisrácok.hu főszerkesztője. Különböző célokra – köztük egy többhetes józsefvárosi rendezvénysorozatra – összesen 75 millió forintot kaptak Huth Gergely cégei és a lapigazgató Stefka István. 50 millió forintot vitt el Desmond Child újahasznosított dala, az “Egy szabad országért”, pedig a közeműködők ingyen vállalták a szereplést és a közmédia is térítésmentesen biztosította a stúdiót a dal rögzítéséhez.

Sörözőjére kapott közpénzt a Pesti Srácok főszerkesztője

75 millió forint közpénzt kapott a Pesti Srácok nevű kormánypárti blog lapigazgatója és főszerkesztőjének cégei az '56-os Emlékbizottságtól, derül ki az RTL riportjából. Stefka István és Huth Gergely a pénzből többek között átalakították az R56 nevű sörözőt és készítettek egy dokumentumfilmet, de állításuk szerint a blogjukat nem ezekből a pályázatokból finanszírozták.
Találatok: [15]  Oldalak:   1 2   >  >>