Lapok: |
|
Kulcsszavak: |
Kétszázmilliós rekordbüntetéssel sújtja a BKK-t a Közbeszerzési Döntőbizottság
Kétszázmilliós rekordbüntetéssel sújtja a BKK-t a Közbeszerzési Döntőbizottság - Az ügy hátterében egy 2023-as busztender áll.
Nem csupán csaltak a műszakivizsga-állomáson, még nyilván is tartották
Műszakivizsga-állomáson dolgozó kormánytisztviselőket gyanúsítanak korrupcióval. Lefoglaltak 53 millió forintot.
Ötven embert állítottak elő műszaki vizsgával kapcsolatos vesztegetések miatt
Ötven ember ellen emelt vádat hivatalos személy által üzletszerűen és bűnszövetségben elkövetett hivatali vesztegetés elfogadása és más bűncselekmények miatt a Központi Nyomozó Főügyészség (KNYF).
E-jegy-botrány: vizsgálóbizottságot követelnek
Négy ellenzéki párt közösen kezdeményezi egy fővárosi vizsgálóbizottság felállítását a budapesti tömegközlekedésben tervezett elektronikus jegyrendszer ügyében. Tarlós beelőzte őket: feljelentést tett a rendőrségen a projekt ügyében.
5+1 béna húzás, ami elcseszte a budapestiek e-jegyét
2014 őszén kötötte meg a BKK és a német Scheidt&Bachmann cég a budapesti közlekedési elektronikus jegyrendszer kiépítésére és ötéves üzemeltetésére vonatkozó mintegy 14 milliárd forintos szerződést. Az online fizetést, bankkártyás utazást, teljesen digitális jegyváltást és ellenőrzést lehetővé tevő rendszernek 2017-re kellett volna elkészülnie. A projektre baljós árnyékot vetett, hogy a főváros és a BKV már 2006 óta próbálkozott az elavult papír alapú jegyrendszer lecserélésével, de addig az sehogy sem jött össze. Kedvező volt viszont, hogy a nyertes Scheidt&Bachmannak és konzorciumi társának, az Octopusnak külön-külön jó referenciáik voltak az ilyen rendszerek hardvereinek és szoftvereinek kiépítésében.
Egyszer már kirúgták miatta, most megint ugyanazt csinálhatja
Érthetetlennek tűnő vezércsere zajlott le augusztusban a BKK számára elektronikus jegyrendszert építő Scheidt & Bachmann-nál: Lakatos András lett az új igazgató, akit véletlenül pont egy éve rúgtak ki a T-Systemstől, az úszóvébé idejére időzített, BKK-s online jegyértékesítési rendszer sikertelensége után.
Tarlós: Az orosz metrószerelvények felújítása siker
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója közölte a tájékoztatón, hogy a felújítással kapcsolatban a milliárd forinthoz közelít a kötbér, amit az orosz fél elismer, de folytatják a tárgyalásokat, mert a BKV-nak ez még nem felel meg.
További egy évet kell várni a budapesti e-jegyre
Tizenkét év helyett várhatóan eggyel még többet csúszik a BKK elektronikus jegyrendszere, a RIGO. A több száz beléptetőkapu helyett csak egy tucatnyi áll, azok sem teljes üzemmódban működnek; a 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel három buszra; csipkártyákból pedig még egyet se adtak ki, még tesztelni sem. A beruházás befejezésének első céldátuma 2006 volt, az utolsó 2018. Már most látható, hogy ezt sem tudják tartani. De 17 milliárd forintból 5,3-at már elköltöttek.
Bepereli a repteret a ferihegyi bőröndfóliázó
Ezt a szolgáltatást már öt éve végzi egy olasz székhelyű multicég, a Truestar, a jövő héttől viszont már egy másik cégnek van erre szerződése. A Truestar pedig úgy érzi, hogy nagyon nem fair módon veszti el a helyét a reptéren a jövő héten, ezért bírósághoz is fordult.
Bérelni annyiért, amennyiért mások vásárolnak? Naná!
Nagyon érdekes buszbérlési szerződés készül a volt Volán-cégek (most regionális Közlekedési Központok) buszbeszerzéseit intéző Volán Buszparknál: rövid időre is szól, jó drága is, de legalább be van iktatva az eddigi szakmai partner és a vásárló közé egy, az ismeretlenség homályából érkező puffercég. Amely cég a műszaki minimumkövetelményeknek sem felelne meg, ráadásul a tender a pénzügyi követelményeket sem teljesíti.