A leendő fideszes médiaalapítványnál listaáron nézve minden harmadik reklámforint az államtól jött 2018-ban. A szektoraikban eddig ők vitték el az állami költések kétharmadát. Friss adatok.
Megvizsgáltuk, pontosan mekkora gazdasági potenciált képeznek együttesen azok a kormánybarát médiacégek, amelyekről kedden jelentette be a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány, hogy nekik ajándékozták összes médiaterméküket. A 2017-es bevétel alapján a teljes piac 16 százalékát adják ezek a cégek, míg a listaáras reklámköltések 37 százaléka landolt náluk (print, online és rádiót tekintve). Lesz dolga a GVH-nak, ha meg akarja magyarázni, hogy ez miért oké.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) előtt van a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány bejelentése az Opus Press, az Echo TV, a New Wave Media Group és a Magyar Idők Kiadó feletti irányítás megszerzéséről – írja a hivatal közleménye.
Ziegler Gábor kereskedelmi vezető és Oltyán József, egy KDNP-ben is aktív vállalkozó tulajdonába került a Cemp-X, amely az Indexet birtokló céget is visszavásárolta. Spéder Zoltán, úgy tűnik, azt, hogy ezzel kiszállt a médiából, ugyanis ezzel zárul a közleménye: „Az Eladónak a továbbiakban a cemp-x Online Zrt és leányvállalatainak működésére nem marad fenn semmilyen befolyása és opciós vagy visszavételi joggal illetve a fentiekkel szemben pénzköveteléssel sem rendelkezik.” (Ha tippelnem kellene, azt gondolnám, hogy elsősorban Magyarország kormányát érdekelheti, hogy maradt-e Spédernek ilyen opciós joga, de ez a kitétel akár a piacnak is szólhat, hiszen a 2010 utáni magyarországi médiatulajdon-váltások tele voltak opciósjog-bombákkal.)
Bodolai pedig azt, hogy az alapítványi konstrukció továbbra is garantálja az Index független működését. Az Index.hu Zrt. igazgatósága is átalakul, a vélhetően Simicska Lajost képviselő Nagy Ajtony Csabát, illetve Kereszty Gábort felmentették, Szombathy Pál és Bodolai mellett a mindenkori Index-főszerkesztő lesznek a tagjai.