Kulcsszavak: |
|
Akták: |
Bedöglött a trójai faló: ezt hozta a Liberális Párt 17 milliós kvótakampánya
Lassan minden adat nyilvánosságra kerül az őszi kvótakampánnyal kapcsolatban. A politikai nyilatkozatoknál jóval többet mond, hogy míg a kormány csak fizetett hirdetésre 17 milliárd forintot költött, addig a baloldali ellenzék pártjai az MSZP-től a MoMá-ig összesen nagyjából 50 millióból győzködték a szavazókat az otthonmaradásról. A Kétfarkú Kutyapárt egymaga 35 millióból próbálta megállítani a kormányzati gőzhengert, míg a Fodor Gábor-féle Magyar Liberális Párt 17 millió forintból harcolt mindenki más ellen. Ez volt az a lépés, amivel Fodor még a NER-kompatibilis ellenzék számára is vállalhatatlan lett. Megnéztük, mi jött ki még a 17 millióból.
Elképesztő indokkal titkolja a Volán, mennyiért hirdetett náluk a kormány
A népszavazás előtt nagyjából mindenhol hirdette a Fidesz, ahol csak lehetett, hogy mindenki menjen el a referendumra és ikszelje be a nemet. Annyit költöttek a kampányra, mint előtte soha senki, 8,6 milliárd forintot, a népszavazás mégis érvénytelen lett.
A Volánbuszok is hirdetési felületekké váltak, kíváncsiak voltunk, mennyiért. Közérdekű adatigényléssel fordultunk a cég felé.
Egymilliárdért utókampányol a kormány
Bruttó egymilliárd forintot költ a kormány az egyébként érvénytelenül zárult október 2-i népszavazás most is zajló utókampányára – derült ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda lapunknak küldött válaszaiból. A kormányzati honlap szerint a „Megüzentük Brüsszelnek: 98% NEM! a kényszerbetelepítésre!” szövegű plakáthadjáratra vonatkozó szerződést már a referendum előtt, szeptember 27-én megkötötték a Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó két társasággal, a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel.
A kvótanépszavazás utókampánya is jogsértő lehet
Ha valakinek nem tűnt volna fel, a magyar kormány óriásplakátokon, tévében és a kormánypárti lapokban is bivalyerővel reklámozza az október 2-i (amúgy érvénytelen) kvótanépszavazás eredményét. Túl azon, hogy nem tudni, a baráti média- és reklámcégek zsebeinek további tömködésén kívül mi értelme van ennek a kampánynak, még az is lehet, hogy jogsértő az egész reklámhadjárat.
Annyi pénzt kampányolt el a Fidesz, mint még soha senki
A kvótanépszavazás úgy lett eredménytelen, hogy a Fidesz elköltött bruttó 8,6 milliárd forintot. Legalábbis a Kormányzati Tájékoztatási Központ erről tájékoztatta a 24.hu-t. Vagy 11 milliárdot, ezt Harangozó Tamásnak mondta a KTK.
Titkolják az utókampány költéseit
Noha még a népszavazást megelőző kampány pontos elszámolásával is adós a Miniszterelnöki Kabinetiroda, egyelőre semmilyen információt nem ad arról, hogy a jelenleg is futó utókampányra kivel és mekkora összegben szerződtek. Könnyen elképzelhető, hogy ebből is Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba fölözhet le 15 százalékos közvetítői díjat.
Kiderült, mennyibe fájt a kvótanépszavazás
Összesen 16-17 milliárdba kerülhetett az ország legnagyobb rajzversenyének megszervezése és reklámozása.
A tíz legdurvább történet a kvótareferendum-kampányból
Gyakorlatilag nincs nap az utóbbi hetekben, hogy ne derülne fény valamilyen jogsértésre és/vagy bűncselekményre, de legalábbis tisztességtelen akcióra a népszavazási kampány során. Sok minden más mellett ez is kiváló látlelet a magyar demokrácia állapotáról. Összeállítottunk egy szubjektív sorrendet a tíz szerintünk legsúlyosabb esetről.
A TV2 eladása
Kvótareferendum kommunikációja
Fidesz
KDNP
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Nemzeti Választási Bizottság / Helyi Választási Bizottságok
TV2 (televízió)
adatvédelem
hirdetés
kampányfinanszírozás
klientúra
média
nyomásgyakorlás
önkormányzat
választások - népszavazás
Miért kellett értelmetlenül elherdálni 17 milliárdot a népszavazásra?
Nincs értelme és közjogi jelentősége a kvótanépszavazásnak, ezért az visszaélés a demokrácia egyik legfontosabb intézményével – figyelmeztetett korábban a Magyar Helsinki Bizottság. Érveiket akkor leseperték, s most a választók előtt kell elszámolnia a kormánynak – állítják a jogvédők.
Megkezdődött a népszavazási kampányidőszak: Andy Vajna román tévécsatornáin is jön majd az üzenet
Hivatalosan is megkezdődött az október 2-i kvótareferendum kampányidőszaka, aminek újdonsága, hogy előzetes bejelentés nélkül lehet kampányeseményeket szervezni, és nem kell jelezni a plakátozást sem.