Kulcsszavak: |
|
Személyek: |
A gazdaság újabb ágazatai kerültek a NER célkeresztjébe
A kormányzat kedvenc üzleti köreinek segít meghódítani új területeket a légiipartól a vasútijármű-gyártáson át a hadiiparig.
Lázár János
Mészáros Lőrinc
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Szíjj László
Tombor András
4iG Nyrt.
Aero Vodochody
Duna Aszfalt Zrt.
Grand Tokaj Zrt.
HT Division Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Mezőhegyesi Állami Ménes Kft.
Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.
Stadler Rail Group
Tokaj-Hegyalja Egyetem
Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány
V-Híd Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
állattenyésztés
EU
fegyver - hadiipar
gazdálkodás
hatalomkoncentráció
jármű / gépgyártás
kereskedelem
klientúra
közbeszerzés
mezőgazdaság
oktatás
privatizáció
repülőtér / légügy
szerencsejáték
támogatás
tőzsde
tudomány
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
vasút
Afrika
Ázsia
Békés megye
Csehország
Dunakeszi
Egyiptom
Európa
Gyula
Kaposvár
Kína
Mezőhegyes
Pest megye
Somogy megye
Vietnam
Zala megye
Zalaegerszeg
Lázár felkarolja a vidékieket, de a százmilliárdok a kiválasztottaknak juthatnak
Látványos fedősztorit kerekített Lázár János ahhoz, hogy a kormánnyal szimpatizáló üzleti körök újabb két ágazatot maguk alá gyűrhessenek: az élelmiszergyártást és a kiskereskedelmet. A vidékieknek a frissen beígért gigászi pénzek helyett egyelőre inkább dráguló ennivalóra és szűkülő választékra van kilátásuk.
Csányi Sándor
Lázár János
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Világi Oszkár
Bonafarm-csoport
CBA
Coop Üzletlánc
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Mezőhegyesi Állami Ménes Kft.
Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt.
Next Road Project Zrt.
Reál Hungária Élelmiszer Kft.
Szarvasi Agrár Zrt.
adó
állami / önkormányzati vállalat
állattenyésztés
átláthatóság
élelmiszeripar
EU
gazdálkodás
jármű / gépgyártás
kereskedelem
klientúra
mezőgazdaság
oktatás
támogatás
Békés megye
Mezőhegyes
Tiborcz István üzlettársával tárgyalt Lázár János a Városmajorban
A leköszönt-félretolt kancelláriaminiszter, Lázár János egy nem túl puccos budai vendéglátóhelyre, a Fióka étterembe tért be kedd este, olvasónk képet is küldött róla. A kép tanúsága szerint vacsorapartnere – aki a szemtanú szerint a számlát is rendezte – Vizi Attila Gergely, a miniszterelnök vejének, Tiborcz Istvánnak az üzlettársa, mégpedig a G2G Zrt.-ben. A céget, amelybe Tiborcz még 2014-ben szállt be, valaha Házipálinka Bérfőzde néven alapították és azóta is gyárt desztillált szeszesitalokat, de leánycégei révén a borkereskedelemben is érdekelt. (A cégalapító és máig tulajdonostárs Nemescsóiné Szendrey Júlia, az első Orbán-kormány külügyminiszterének, Martonyi Jánosnak a rokona, fia, Nemescsói András ugyanis Martonyi lányát vette feleségül.)
Átvilágítja a totális kudarcot vallott egykori Tokaj Kereskedőházat az állam
A pénzügyi átvizsgálásra kiírt közbeszerzést a KPMG nyerte el.
Egy oligarcha felemelkedése
A Sánta Jánoshoz kötődő Tabán Trafik Zrt. és a pécsi BAT konzorciumát támogatja a kormány, amikor a nemzeti dohányellátóval átszervezi a nagykereskedelmet.
A több mint 80 százalékos adóteherrel együtt mintegy félezer milliárd forintos bruttó árbevételű üzlet fő kedvezményezettje Sánta János lehet.
Népszavazásban is gondolkodnak a trafikkárosultak
A trafikkoncessziós pályázatok eredmények megsemmisítését és új eljárás lefolytatását követeli a Trafikkárosultak Mozgalma. Az ezt támogató húszezer aláírást pénteken Budapesten sajtótájékoztatón adta át az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának a szervezet képviselője. A Mozgalom azt is mérlegeli, hogy a vonatkozó törvény "legsúlyosabb visszásságait okozó részének megsemmisítése érdekében" – a kormány segítségének hiányában – népszavazást kezdeményez: töröljék el azt a korlátozást, mely 2000 lakosra számítva egy trafik működését engedi meg.
Ők a trafikbuli legnagyobb nyertesei
Öt trafik - összesen ennyi dohányboltot nyithat júliustól egy ember a szabályok szerint. Az egyre szaporodó trafikcégek nyilvános adataiból azonban úgy tűnik, hogy ez az elv a gyakorlatban sérül. Különböző családokhoz és cégekhez kötődő hálózatok fogják össze több tucat trafik üzemeltetési jogait. A legnagyobb befolyással rendelkező trafikosok között ott van a Sárkány Centert üzemeltető cég és a Continental Dohánygyár vezetőihez kötődők is.
Matolcsyék és a Continental: 2009-ben kezdték előkészíteni a trafiktörvényt
Amikor 2009-ben a még a legkisebb éjjelnappaliban is hegyekben állt a malbilight, nem sok dohányos aggódott azért, hogy hol veszi majd meg a cigit, és a trafikosok sem tartottak tőle, hogy kihúzzák alóluk az üzletüket.
Kié a dohány?
Lázár János szerint lehet, hogy vannak olyan családok, amelyeknek évtizedes egzisztenciáját teheti tönkre a trafiktörvény. Nos, mi csak ilyenekkel találkoztunk. Becslések szerint sok ezren kerülhettek hasonló helyzetbe.
Trafikmutyi: valaki nem mond igazat a Fideszben
Kölcsönösen ütik egymást Lázár János és a szekszárdi polgármester, választókerületi elnök nyilatkozatai a trafikpályázatok odaítélésével kapcsolatban. Horváth István szerint semmilyen egyeztetés nem zajlott, Lázár János ellenben még azt is elismerte a Heti Válasznak, hogy hangfelvétel készült a pályázatok véleményezéséről.