Kulcsszavak: |
|
Személyek: |
Tiszta verseny
A legolcsóbb ajánlatot adó céget választotta a Márki-Zay Péter vezette hódmezővásárhelyi önkormányzat a helyi buszközlekedés ellátására. A verseny vesztese az eddig szolgáltató helyi családi cég, amely megszenvedte az utóbbi három évet, amikor az ellenzéki vezetésű önkormányzatnak dolgozott.
Márki-Zay szerint Lázárhoz lehet bekötve a buszos cég, amely Hódmezővásárhelyen elnyerte a személyszállítást
Márki-Zay Péter polgármester szerint lehet, hogy a Balaton Busz indulása nem „teljesen véletlen és spontán”, a jelenlegi szolgáltató pedig úgy véli, a győztes nem felelt meg a pályázati kiírásnak.
Legalább 25 milliárd forintba került az adófizetőknek a Lázár-féle tarifareform
Az Építési és Közlekedési Minisztérium először letagadta, de miután pereltünk, kiadta a márciusban bevezetett tarifareform hatástanulmányát.
Kicsit most lassul a vonat a 160 milliárdért felújított hatvani vonalon, jövőre talán gyorsabb lesz
„Jövő év elejétől lehet nagyobb sebességgel közlekedni az adott szakaszon” – ezt közölte az Átlátszóval az Építési és Közeledési Minisztérium. A 160 milliárd forintból felújított Budapest-Hatvan vasútvonalról májusban írtuk meg, hogy hiába az átépítés, a vonatok cammognak. A MÁV 2024-es menetrendjében sincs nyoma a gyorsulásnak, csak lassulást találunk. A vasúttársaság az Átlátszónak azt írta, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer műszaki próbaüzeme zajlik. Azt ígérik, hogy jövő év elején beindul a tesztüzem, amikor is száguldhatnak a 160 km/órás tempóra alkalmas vonatok
Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok
120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, a miértekről hallgat a Lázár János vezette minisztérium. Pedig az átadáskor az azóta menesztett Vitézy Dávid arról beszélt: a fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.
Összeveszett Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt, ami milliárdokba fájhat az országnak
Mészáros Lőrinc cége fővállalkozóként indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki Homlok Zsolt kft.-jét két fontos vasúti beruházásból. Uniós támogatásoktól eshetünk el a NER-es nagyvállalkozók összeveszése miatt.
Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása
Homlok Zsolt
Kikina Artúr
Lázár János
Mészáros Ágnes
Mészáros Lőrinc
Sárváry István
Építési és Közlekedési Minisztérium
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
R-Kord Kft.
Rafinanz Promotion AG
V-Híd Zrt.
Vasútvill Vasútvillamosító Kft.
2014-2020-as uniós ciklus
EU
közbeszerzés
közlekedés
rokonok
vasút
Biharkeresztes
Hajdú-Bihar megye
Pest megye
Püspökladány
Vác
A híd túl messze van. Révek a csőd szélén
Veszteségesek a folyami réveket működtető vállalkozások, és ha valamiért nem jön a normatíva, akkor lehúzhatják a rolót. A megoldás az lehetne, ha az állam teljesen átvállalná az üzemeltetés költségeit, vagy legalábbis átalakítaná a jelenlegi támogatási rendszert.
A nagy autópálya-koncesszió: Lázár János és Rogán Antal egymásra lesz utalva
Mészáros Lőrincék 35 évre elnyerték a nagy sztrádakoncessziót. A történet körül rengeteg kérdés merült fel. Ahogy megy előre az idő, kezd körvonalazódni a projekt pár eleme. Sőt, a győztesek már a banki finanszírozást is próbálják szervezni. Eközben a koncessziót felügyelő Rogán Antal mellett már Lázár János építési és beruházási miniszternek is lett feladata. Néhány furcsaságra szeretnénk rávilágítani.
Nyolcszázmillióért terveztetnek elit wellnessközpontot a Lázár vezette ménesbirtokra
Golfpályát, kisvasutat, termálvizes központot is építenének a mezőhegyesi mintagazdaság területén, a legmodernebb technikákat vetik be a munka előkészítéséhez.
2,5 milliárd nem volt elég Lázár tram-trainjének karbantartó csarnokára
Kilőttek a költségek, de tovább duzzadhat a költségkeret. Ha az EU ne fogadja el a megtérülésre vonatkozó adatokat, bukhatjuk a beleölt tízmilliárdokat.