Az Index írta meg, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a BKK 150 busszal történő metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatát, és 40 millió forint bírsággal sújtja a BKK-t a pályázat hiányosságai miatt. A vizsgálatot Seszták Miklós fejlesztési miniszter kezdeményezte az egyik résztvevő, a Volánbusz nevében, a BKK szerint jogtalanul.
A busztender mögött komoly érdekek csapnak össze, ez pedig blokkolja a felújítás megkezdését. Az Index cikke szerint az alábbi érdekek lobbiharca zajlik:
- Tarlós, BKK: 150 csuklós buszt, a metrófelújítás kezdetére (sajátot vagy kiszervezettet)
- Seszták: időt a Volánbusznak, hogy lefuttassa a saját buszvásárlását, amikkel nyerhet a BKK-tenderen
- Budapest Busz (Rogán–Tombor–Habony): megnyerni a metrópótló szolgáltatási BKK-tendert
- Varga: befuttatni a Mabi-Bus buszait a nyertes szolgáltatónál
- ITK Holding (Pintér): megnyerni a metrópótló szolgáltatást