Intézmények: |
|
Lapok: |
Kérdőjeles jelentés a 4-es metró korrupciógyanús beruházásáról
Teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség terheli az MSZP-t és a korábbi SZDSZ-t a budapesti 4-es metró építésénél feltárt szabálytalanságokért és a korrupciógyanús ügyekért – döntött szerdán a Fidesz–KDNP-s többségű Fővárosi Közgyűlés. A megállapítást az a jelentés tartalmazza, amelyet három kormánypárti és egy jobbikos képviselőből idén februárban felállt metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport terjesztett elő.
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
Alstom-ügy: csőbe húzták Budai Gyulát
Budai Gyula: Tarlós 2011 óta tud az Alstom-ügyről, mégsem tett feljelentést – ezzel a címmel jelent meg az ATV internetes oldalán a korábbi elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztossal előző este, az Egyenes beszéd című műsorban készült interjú. A portál beharangozójában a fideszes politikus a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek 2006-os beszerzéséről azt állította: jelentést készített az előnytelen szerződésekről 2011-ben, ám Tarlós István ennek ellenére sem tett jogi lépéseket az ügyben. A főváros vezetője igencsak meglepődött, amikor lapunk az elhangzottakról érdeklődött. Tarlós István megjegyezte, Budai Gyula legalább a Magyar Nemzet Alstom-ügyről szóló korábbi írásait elolvashatta volna, akkor ugyanis megtudhatta volna, hogy főpolgármesterként – akkori helyettesével közösen – már 2011. január 17-én feljelentést tett az Alstom-ügyben.
Alstom-ügy: meghosszabbították a nyomozást
December 3-áig meghosszabbította a nyomozást az Alstom-ügyben a Legfőbb Ügyészség – tájékoztatta a Központi Nyomozó Főügyészség helyettes szóvivője az MTI-t szerdán.
Szürreális vizsgálódás a 4-es metró ügyében
Demszky Gábor volt főpolgármester (SZDSZ) és egykori helyettese, Atkári János közvetlen utasításokat adott a metróberuházással kapcsolatban – jelentette ki kedden Bánki Erik (Fidesz–KDNP). Az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke ezt a testület keddi ülése után szűrte le. Méghozzá abból, hogy a Csalás Elleni Európai Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró építéséről készített jelentése nyomán folytatódtak a bizottsági meghallgatások, és az egyik meghallgatott nem más volt, mint Budai Gyula korábbi elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztos, szintén fideszes parlamenti képviselő.
4-es metró: Medgyessy minden felelősséget elhárított
A 4-es metró korrupciógyanús beruházásában sem saját személyes felelősségét, sem Demszky Gábor korábbi SZDSZ-es főpolgármester érintettségét nem ismerte el Medgyessy Péter. A volt szocialista miniszterelnököt kedden a parlament gazdasági bizottság hallgatta meg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelentésével kapcsolatban.
Lázár: A csalás tankönyvi példája a 4-es metró ügye
Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője a csalás tankönyvi példájának nevezte a 4-es metró beruházásánál történteket az Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) az ügyben készült jelentése alapján.
Tarlós: Egyelőre nem kell visszafizetni semmit
„Az OLAF nem hozott határozatot, egyelőre semmilyen határozat nincs arról, hogy vissza kellene bármit is fizetni” – mondta a budapesti főpolgármester az ATV Egyenes beszéd című műsorában a 4-es metró beruházását érintő vizsgálattal kapcsolatban csütörtök este.
Tarlós: A jelenlegi városvezetés teljesen érintetlen
Teljesen érintetlennek nevezete Budapest jelenlegi vezetését Tarlós István főpolgármester a Csalás Elleni Európai Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról szóló jelentésében észrevételezett szerződések ügyében.
Hazánkig érhetnek az Alstom korrupciós ügyei
Brit ügyészek vizsgálják, hogy az Alstom francia energia- és gépipari konszern brit leánycégeinél elkövetett korrupciós ügyeknek volt-e magyar szála.