Intézmények: |
|
Lapok: |
Találatok: [8] Oldalak: 1
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
„A korrupció melegágya volt a 4-es metró beruházása”
„Minden szál Demszky Gábor volt főpolgármesterhez, az egykori szabad demokratákhoz, valamint a szocialistákhoz vezet” – állapította meg Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló fidesz–KDNP-s munkacsoport vezetője a testület hétfői ülése után. Szerinte a BKV 2007 és 2010 közötti igazgatósági tagjainak meghallgatása nyomán annak ellenére tovább tisztult a kép, hogy a közlekedési céget irányító egykori testület kilenc tagjából csak kettő ment el. A bizottság most is arra volt kíváncsi, hogy mi az igazság a metró több mint 400 milliárd forintos beruházása, valamint a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) jelentése körül.
4-es metró: tízmilliárd forintig bármit megtehettek Demszkyék?
Tisztul a kép a 4-es metró több mint 400 milliárd forintos beruházása és a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró OLAF-jelentés körül – közölte Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport fideszes elnöke a testület hétfői ülése után. Szerinte annak ellenére, hogy Demszky Gábor volt főpolgármester korábban azt hangoztatta, semmi köze nem volt a metróberuházáshoz, minden jel arra utal, hogy a volt SZDSZ-es politikus körétől vagy személyesen tőle érkeztek azok a politikai utasítások, amelyek végül jelentős költségnövekedéshez vezettek.
Folytatódik a metróügy nyomozása
Az ügyészség – csaknem négyéves nyomozás után – novemberig újból meghosszabbította az idén átadott 4-es metró szerződéseit vizsgáló nyomozást – értesült lapunk.
Hagyó-per: megszólalt a metróbiztos
A metróberuházás gyors átvilágításához és a projekt vezetői támogatásához Becker László egykori metróbiztos javasolta a BKV vezérigazgatójának az AAM Zrt. szerződtetését, korábbi kedvező tapasztalatai alapján. Erről beszélt tanúként a volt biztos a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen folyó per csütörtöki tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken.
Jelentős változások történtek Hagyó ideje alatt a beruházásban
A DBR Metró Kft. tanúként meghallgatott egykori vezetője nagyrészt a vádirat állítását erősítette meg a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen a Kecskeméti Törvényszéken folyó per keddi tárgyalásán.
Kitartóan fedezik a DBR új prominensét
Immár a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) vizsgálódik az IKT Zrt. gyanús állami támogatása ügyében. A cég felügyeleti szervének volt vezetője nemrég kapott komoly tisztséget a DBR Metrónál.
MSZP-s szálak a BKV-nál
A BKV által pénteken feljelentett cégek egyikének tulajdonosa az a Bölcs Ádám, aki a balliberális 168 Óra főszerkesztő-helyettesének fia, egy másik gyanúba keveredett társaság ügyvezetője pedig a III. kerületi MSZP elnökségi tagja. A hét végén „számháború” alakult ki a rendőrök és a BKV között az átadott feljelentések pontos számáról, és újabb ötmillió forinttal lett szegényebb a cég: ezúttal nem gyanús tanácsadói szerződést, hanem közbeszerzési bírságot fizetett a vállalat.
BKV-ügyek
Négyes metró
Antal Attila
Bölcs Ádám
Hagyó Miklós
Hrabetz Györgyi
Zelenák Tibor
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
BMPK Konzorcium
DBR Metro
Eurometro Kft.
Európa Szolgáltató Közhasznú Non-profit Kht.
Fővárosi Állat- és Növénykert
MSZP
Well Reklámügynökség Kft.
állami / önkormányzati vállalat
közbeszerzés
PR
tanácsadás
Találatok: [8] Oldalak: 1