Kulcsszavak: |
|
Lapok: |
Kampánykörút Jovány-busszal
A hódmezővásárhelyi buszközlekedés működtetésére csaknem százmilliós forintért szerződött Jovány Busz Kft. Volkswagen Transporterével járja az országot a baloldali előválasztási kampányban a polgármester Márki-Zay Péter. A magát Orbán Viktor méltó ellenfelének nevező, közgazdász végzettségű városvezető nemcsak a polgármesteri jogkörökkel, de a számokkal is hadilábon áll, hiszen a vásárhelyi buszprojekt költségéről ahányszor nyilatkozott, annyiszor említett más összeget, persze mindig egyre magasabbat.
Aláírást is hamisíthatott a buszmutyis álcég
Hamis aláírással ellátott dokumentumokat adhatott be a BKV buszbérlési pályázatára a baloldali vállalkozókhoz köthető, CR-Facilities nevű kamucég, amelyet a tender nyertesének hirdettek ki, és amellyel szerződött is a fővárosi vállalat. A botrányos tender nyomán tett – és a Karácsony Gergelyt is érintő – feljelentés nyomán a Nemzeti Nyomozó Iroda vizsgálódik.
Maguknak írhatták ki az álomvasút-tendert a kínaiak
A Budapest-Kelebia vasútvonal fejlesztését szolgáló óriási közbeszerzésen elvileg bárki indulhat. Gyakorlatilag azonban nem sík a pálya, a kínai cégeknek kedvez – írja a Fonodo.reblog.hu.
Magyar pénzből száz éve nem költöttünk annyit vasútra, mint amennyit a Budapestről Belgrád felé tartó vonalra fogunk. A rekonstrukció 85 százalékban a kínai Eximbank dollárhiteléből készül, amit a hírek szerint húsz év alatt kell visszafizetni.
Kérdőjeles jelentés a 4-es metró korrupciógyanús beruházásáról
Teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség terheli az MSZP-t és a korábbi SZDSZ-t a budapesti 4-es metró építésénél feltárt szabálytalanságokért és a korrupciógyanús ügyekért – döntött szerdán a Fidesz–KDNP-s többségű Fővárosi Közgyűlés. A megállapítást az a jelentés tartalmazza, amelyet három kormánypárti és egy jobbikos képviselőből idén februárban felállt metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport terjesztett elő.
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
Felcsút-szindróma a Tisza-parton
Üres sörösüveget lóbáló férfit kérdezünk a Tisza-parton fekvő Dombrád peremén, hogy merre találjuk a kompot. Kicsit akadozik idegenvezetőnk nyelve, de megértjük az útbaigazítást.
– Egyébként jár a komp? – kérdezzük.
– Jár az, persze, kétóránként. Most van három óra, úgyhogy hatkor megy a következő – jön a furcsa válasz, de nem csodálkozunk, mert a Dombrádot Cigánddal összekötő komppal kapcsolatban nem ez a legérdekesebb. Hanem az, hogy ez a 16 millió forintnyi uniós forrásból, a szárazföldi létesítményekkel együtt összesen mintegy 100 millió forintból létrejött beruházás valójában teljesen felesleges.
Alstom-ügy: csőbe húzták Budai Gyulát
Budai Gyula: Tarlós 2011 óta tud az Alstom-ügyről, mégsem tett feljelentést – ezzel a címmel jelent meg az ATV internetes oldalán a korábbi elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztossal előző este, az Egyenes beszéd című műsorban készült interjú. A portál beharangozójában a fideszes politikus a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek 2006-os beszerzéséről azt állította: jelentést készített az előnytelen szerződésekről 2011-ben, ám Tarlós István ennek ellenére sem tett jogi lépéseket az ügyben. A főváros vezetője igencsak meglepődött, amikor lapunk az elhangzottakról érdeklődött. Tarlós István megjegyezte, Budai Gyula legalább a Magyar Nemzet Alstom-ügyről szóló korábbi írásait elolvashatta volna, akkor ugyanis megtudhatta volna, hogy főpolgármesterként – akkori helyettesével közösen – már 2011. január 17-én feljelentést tett az Alstom-ügyben.
Egymilliárdért mondták meg, hogy nem szabad ittasan vezetni
Közel 1 milliárd forintért rendelt meg netes tananyagokat a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2013-ban és 2015-ben is – szúrta ki a Közbeszerzési Értesítőben Hadházy Ákos, az LMP társelnöke. A dolog szépséghibája, hogy a képviselő szerint lényegében „ugyanazt a bóvlit vásárolták meg kétszer majd félmilliárd forintért”: egyszer 425 millió, másodszor 500 millió forintot fizettek a közlekedésbiztonsági, illetve KRESZ-felfrissítő tananyagokért.
Alstom-ügy: meghosszabbították a nyomozást
December 3-áig meghosszabbította a nyomozást az Alstom-ügyben a Legfőbb Ügyészség – tájékoztatta a Központi Nyomozó Főügyészség helyettes szóvivője az MTI-t szerdán.
Moszkva annyiért kap új metrót, mint Budapest felújítottat
A 3-as metró felújítottnak mondott szerelvényeinek olyan járművek lehetnek az alapjai, amelyeket az orosz Metrovagonmas 2009-ben kezdett gyártani, de az ismétlődő üzemzavarok miatt a moszkvai metró egy idő után nem kért belőlük, és Üzbegisztán fővárosa, Taskent is elállt a megvásárlásuktól – írja az Élet és Irodalom (ÉS). A szerző azért gyanakszik erre, mert ennél a típusnál három díszléc van az ablakok között, szemben a régi budapesti metrókocsikkal, amelyeknél kettő volt.