language

Intézmények:

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

Az évszázad túlárazott vasútépítése lehet a Déli körvasút kivitelezése

Az állam 338 milliárd forintért kívánja Mészáros Lőrincékkel bővíteni a vasúti pályát Budapest déli részén. A becsült piaci ár 30–50 milliárd lenne a munkára. Malmőben ennyi pénzből alagutat fúrtak a város alá, és ott vezették el a vonatokat. Bécsben a főpályaudvar jött ki annyiból, mint néhány kilométernyi vasúti pálya a magyar államnál.

Felmentéssel és 2,5 milliós pénzbüntetéssel zárult a 13 éve húzódó Szeviép-ügy

13 évvel ezelőtt kért csődvédelmet a Szeviép Zrt., amit akkor Baranyi Sándor igazgató az elhúzódó pótmunkákkal indokolt. A cég felszámolásába az állam is bekapcsolódott, a kormány Lázár János és az időközben börtönbe került Szabó Bálint közreműködésével 2,6 milliárd forintot fizetett ki az alvállalkozóknak. 2015-ben emeltek vádat a cégvezetők ellen, és a kormánymédia az elmúlt 8 évben folyamatosan azt hangsúlyozta, hogy a Szeviép csődjéhez Botka Lászlónak is köze van. A bíróság szerint Baranyival szemben 15 vádpontból mindössze 1 állt meg a többszörösen újratárgyalt ügyben.

A Dömper Kft. 3,7 milliárd forintért építhet fölöslegesnek tűnő körforgalmat

Bár egy szakmai forrásunk szerint lehetett volna olcsóbb megoldást is találni, az állami megrendelő valamiért a lehető legdrágábbat választotta – a magyar közbeszerzésekből már sokszor ismert recept alapján fejeződhet be a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft. beruházása Sopronnál.

Fakivágás indult meg a Hamzsabégi sétányon, miközben a Déli Körvasút engedélye újra per alatt áll

Újbuda önkormányzata és a korábban már pert nyert civilek bíróságon támadják meg a Déli Körvasút ismételten kiadott környezetvédelmi engedélyét. Eközben a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. megkezdte a fakivágást a vasúti töltés mentén, ami ellen az önkormányzat és a civilek egyaránt tiltakoznak. Lázár János építési és közlekedési miniszter kijelentette: kompromisszumos megoldást szeretne találni a beruházás ügyében. 

Figyelemre méltó üzletbe vág bele Mészáros Lőrinc veje

Homlok Zsoltot láthatóan érdeklik a vasúti projektek, amelyekben apósa cégei is otthon vannak.

Bajban az alagútépítéssel a Völnerhez köthető Dömper Kft.

Már most féléves csúszásban van az M85-ös gyorsforgalmi út 4. szakaszának építésével a Dömper Kft., és a Szabad Európa információi szerint a költségek is elszálltak menet közben. Bár a beruházás fölött komoly politikai potentátok bábáskodnak, a cég környezetében pedig Völner Pál családja is feltűnik, kérdés, honnan teremt pluszforrást a Dömper. A szomszédban gyorsabban és ugyanennyi pénzből épül egy nagyobb alagút.

Orbánék akkor is nyerhetnek Ferihegy megvételén, ha a választásokon veszítenek

Változatlanul nyomást gyakorolva, de már hatalmas felárat is beígérve csavarná ki a kormány a budapesti repülőteret a külföldi üzemeltetők kezéből. Lehetőleg még a választások előtt.

Akár Bécsig is lehetne vonatozni Orbán falujából

Lehet, hogy nem lesz elszigetelt üzem a Felcsúton épülő kisvasút. Egy elképzelés szerint összekötnék ugyanis a Bicskénél tervezett keskeny nyomtávú vasúttal, és azon keresztül a hegyeshalmi „nagy” vasútvonallal. Vagyis kis túlzással, Orbán Viktor falujából akár Bécsig is lehetne vonatozni, persze átszállásokkal. Már azt is tudják, melyik cég készítheti el ehhez a megvalósíthatósági tanulmányt.
Találatok: [10]  Oldalak:   1