Akták: |
|
Intézmények: |
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Rogán Antal kétszer annyi pénzt „kommunikált” el, mint amennyit törvényileg kapott
A költségvetési törvényhez képest 30 milliárd forinttal többet, összesen 54 milliárdot emésztett fel a kormányzati „tájékoztatás” és a néppel folytatott „konzultálás”.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Rogán Antal
Digitális Adattranzakciós Központ (Datrak)
Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.
Digitális Kormányzati Ügynökség
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
gazdálkodás
háttér
hirdetés
informatika
közigazgatás
média
támogatás
túlárazás / pénznyelő
Orbán tízmilliárdokért fejlesztett mRNS-ei célba értek
A maga módján a kormány is használ hírvivőket, amelyek ha nem is örökletes genetikai információkat közvetítenek, de Orbánék szándékai szerint képesek a tudat módosítására. Legalábbis ezt bizonyította az elmúlt egy év kommunikációs pénzszórása.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Horváth László
Mészáros Lőrinc
Rogán-Gaál Cecília
Vida József
Lounge Design Kft.
Magno Studio Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Miller Industries
Miniszterelnöki Kabinetiroda
New Land Media Kft.
Publimont Kft.
Radio Plus Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
covid-19
egészségügy
gazdálkodás
klientúra
PR
túlárazás / pénznyelő
5 hónap alatt 28 milliárdot költött Rogán a kormány kommunikációjára
28 milliárd forintba kerültek a kormány hirdetései decembertől áprilisig, derítette ki a K-Monitor. A New Land Média, vagyis Balásy Gyula cége kapta ezúttal is a kormánypropaganda előállítására szóló megbízást, már 2019-ben is 70 milliárd forintnyi közpénz landolt nála. A Miniszterelnöki Kabinetiroda, vagyis a Rogán Antal által kötött szerződéseket is a lap hozta nyilvánosságra. Ebből kiderült, hogy
A Magyar Turisztikai Ügynökség 10,86 milliárd forintból működik idén
A Kommentár Alapítvány éves működési költsége 300 millió
A Kommentár ingatlanaira is közel 3 milliárdot juttattak
A Batthány Lajos Alapítvány tavaly december végén 3,4 milliárdot kapott, idén április hatodikáig 279860000 járt nekik, hogy elérje az alapító okiratban meghatározott célokat.
A Batthyány Lajos Alapítvány támogatásai
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Batthyány Lajos Alapítvány
Kommentár Alapítvány
Lounge Design Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
New Land Media Kft.
hirdetés
klientúra
PR
támogatás
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
270 milliós morzsa hullott Rogán favoritjának
A Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal újabb megbízásokkal látta a brüsszelezős, sorozós kampányokat is jegyző Balásy Gyula cégeit.
A Kaposvár és az M7 közötti szakasz fejlesztésénél a reklámkampányok tervezését, lebonyolítását, a médiavásárlást Lounge Design Kft. és a New Land Média Kft. kapta. Mindkét cég annak a Balásy Gyulának az érdekeltsége, aki az utóbbi években a kormány kedvenc kommunikációs ügynöke lett, sora nyeri a megbízásokat.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Nacsa Olivér
Orbán Ráhel
Rogán Antal
Lounge Design Kft.
Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
Showtime Média Kft.
állami/önkormányzati szerződések
hirdetés
klientúra
közbeszerzés
PR
Ha így takarékoskodik a magyar állam, akkor mi lenne, ha nem spórolna?
Fél év alatt több mint 38 milliárd forintot költött el kommunikációra az állam. Ez a másfélszerese annak, amit elvileg egy évre szántak.
17 milliárdért kapott megbízásokat 3 hónap alatt a kormány kedvenc PR-osa
Balásy Gyula cégeinek nem volt nehéz dolga a harmadik negyedévben.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Diákhitel Központ Zrt.
Károli Gáspár Református Egyetem
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Lounge Design Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
MÁV Start Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK)
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
háttér
hirdetés
klientúra
közbeszerzés
média
versenykorlátozás - kartell
Így szórtak el 5 milliárdot Rogánék kommunikációra
Még 2016 augusztusában írta ki azt a tendert a Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal, amit 1 forint becsült értékkel hirdettek meg, és időközben 5,045 milliárd forintra kerekedett a most megjelent összegzés szerint.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Kuna Tibor
Rogán Antal
Affiliate Network Kft.
Lounge Design Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Network 360 Kft.
New Land Media Kft.
Serenity Solution Kft.
Trinity International Communications Kft.
állami/önkormányzati szerződések
PR
Csendben megtolták a propagandát még jobban, 90 milliárd kerülhet egy céghez
A vártnál is többet költhet a következő években kommunikációra az állami szféra, miután az eddig megszokott 25 helyett 30 milliárdos keretszerződést írt alá még június közepén a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH). A keretösszeg ráadásul kétszer feltölthető, tehát ha véletlenül idő előtt elköltené a hivatal a 30 milliárdot, akkor idén még kétszer elkölthet ennyit, azaz végső soron akár 90 milliárdot is. (Legutóbb élt is ezzel a hivatal, tehát az eredetileg 25 milliárdos keretből 75 milliárd lett.)
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Kuna Tibor
Antenna Hungária Zrt.
Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft.
Lounge Design Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
hatalomkoncentráció
hirdetés
klientúra
közbeszerzés
PR
Gigantikus bevételt hoztak a Soros-plakátok a kormány kedvenc reklámügynökségének
Még a Nemzeti Együttműködés Rendszerében is ritka az a hihetetlen ütemű növekedés, amit Balásy Gyula reklámügynökségei produkáltak az elmúlt években. A New Land és a Lounge Design 2013-ban összesen 208 milliós árbevételt hoztak össze, tavaly azonban már a 29 milliárdot közelítette a forgalmuk. A New Land Media Kft., amely öt éve még nem is létezett, önmaga 25 milliárdos árbevételt, és 2 milliárd forintot meghaladó profitot ért el 2017-ben.
Nem a kommunikáción spórol a kormány: másfél év alatt 70 milliárdot égettek el
Másfél év alatt elköltötte szinte a teljes hároméves kommunikációs keretét az állami szféra. A G7 számítása szerint ugyanis 2016 decembere óta az elvileg spórolási céllal életre hívott Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) gigatenderének keretében összesen 69,8 milliárd forintot költöttek el reklámokra, PR-tevékenységekre, rendezvényekre és hasonló dolgokra különböző állami szervezetek. Az utolsó fillérig mindent kormányközeli ügynökségeknél, és ezek között is volt egy, amelyik különösen nagyot tarolt.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Kuna Tibor
Affiliate Network Kft.
Bp2017 Világbajnokság Szervező és Lebonyolító Nonprofit Kft.
Diákhitel Központ Zrt.
Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
Lounge Design Kft.
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Magyar Posta Zrt.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
MÁV
MÁV Start Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Network 360 Kft.
New Land Media Kft.
Serenity Solution Kft.
Trinity International Communications Kft.
Young & Partners Kft.
hirdetés
klientúra
PR