Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.
Felügyeleti biztost kellett kirendelni az NHB Bankhoz, ami kemény intézkedés, hiszen bár védi a betétesek érdekeit, a vele járó bizalomvesztés miatt nem könnyíti meg a bajba került bank életét. Mi történhetett Szemerey Tamás üzletemberrel, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérével?
Befagyaszthatja a kormány a BKV régen elaggott járműparkjának a felújítását.
Biztos piac, legyártható termék, finanszírozás: látszólag minden adott volt a sikerhez, jelen állás szerint mégis csúfos bukás a nemzeti autóbusz-gyártási program budapesti fellegvárának szánt, a napokban csődvédelembe menekült Ikarus Egyedi Kft. története.
Július 11-én jár le a buszgyártónak az összesen 180 autóbusz gyártására, illetve leszállítására adott végső határidő. A Volán és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kiírta tendert megnyerő cég előbb 240 napos határidő módosítást kapott, majd ezt újabb 90 nappal meghosszabbították.
Két új ügyvezető kinevezéséről döntött az Ikarus Egyedi taggyűlése, Mészáros Csaba tulajdonos/ügyvezetőt pedig visszahívta a posztról – értesült a Zoom.hu.
A taggyűlés arról is döntött, hogy az Ikarus Egyedi csődvédelmet kér.
A két új ügyvezető egy felszámolócégtől érkezik, tagjai annak a csapatnak, amely az Egyedi “reorganizációját” hivatott levezényelni.
Az Egyedi 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak. A hitelszerződést már kétszer meghosszabbították, az utolsó határidő június 18-án járt le.
Mészáros Csaba elismerte, hogy az Egyedi jelenleg nem tud fizetni, ahogy azt is, hogy a gyártás gyakorlatilag leállt.
Az Egyedi legnagyobb, függőben lévő megrendelése 150+30 csuklós busz a Volánnak és a BKV-nak, a buszokat április 11-ig kellett volna leszállítania, június végén 9 átadott buszról lehetett tudni.
Öt milliárd forintért cserélt gazdát a magyar buszgyártás bástyájának szánt Ikarus Egyedi cseh anyacége.
Az új tulajdonos Mészáros Csaba, az Egyedi ügyvezetője. Mészáros Csaba megváltoztatta a cseh cég nevét, meg azét is, amivel megvette a cseh céget, most már mindkettőben benne van, hogy „Ikarus”, meg hogy „vagyonkezelés”.
Az adásvétel legalább 2 milliárd forintos hitelfelvétellel járt.
Az Ikarus Egyedi új ügyvezetőt kapott, akinek a feladata saját bevallása szerint „átmeneti krízismenedzsment”.
A gyárból buszok nem nagyon gurulnak ki, elküldött melósok annál inkább, a szivárgó hírek szerint alkatrészhiány van, sőt az alapvető kellékekre sincs pénz.
Magyarország az EU innovációban lemaradó országaihoz tartozik, csak néhány kisebb és szegény keleti tagállamot előzünk meg innovációs teljesítményükben. Bár valamelyest emelkedett a kutatás-fejlesztésre (k+f) fordított összegek aránya a GDP-ben kifejezve, amíg a cégek egyre többet költenek erre, az állam egyre inkább kivonul a jövő szempontjából talán legfontosabb területről.
A BKV a korábbi kifogások ellenére egy szűk körben rendezett ünnepségen mégis átvette a metrópótlásra szánt első két magyar buszt.