Lapok: |
|
Intézmények: |
Átlagosan napi 1151 jegyet adott el a MÁV a tram-trainre, a bevétel fele a tervezettnek
2022 augusztusa óta fizetős a több mint 80 milliárd forintból megépült tram-train. Közadatigénylésben kértünk a MÁV-tól információt a jegy- és bérleteladásokról. A számokból az derül ki, hogy a megvalósíthatósági tanulmányhoz képest a tervezett jegybevétel felét sikerült eddig elérni. De más érdekességeket is ki lehet olvasni az adatokból.
650 milliót költött a MÁV a rókusi állomásra, helyén hagytak egy 59 éves váltót, majd kisiklott egy vonat miatta
2018-tól a tram-train építésével párhuzamosan Szeged-Rókus állomáson is felújították a pályát. A kitérőkből – azaz a váltókból – nem mindet cserélték. 2021 októberében, nem sokkal a pálya újranyitása után egy vonat kisiklott. A MÁV közadatigénylésünkre azután válaszolt, hogy a hatóság jelentésében leírta, mi vezetett a balesethez.
Fakivágás indult meg a Hamzsabégi sétányon, miközben a Déli Körvasút engedélye újra per alatt áll
Újbuda önkormányzata és a korábban már pert nyert civilek bíróságon támadják meg a Déli Körvasút ismételten kiadott környezetvédelmi engedélyét. Eközben a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. megkezdte a fakivágást a vasúti töltés mentén, ami ellen az önkormányzat és a civilek egyaránt tiltakoznak. Lázár János építési és közlekedési miniszter kijelentette: kompromisszumos megoldást szeretne találni a beruházás ügyében.
Tram-train: kétséges, hogy az uniós támogatáshoz szükséges menetidő-megtakarítás összejön-e valaha
A MÁV 10 évig titokban akarta tartani a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, de megnyertük az emiatt indított pert, és nemrégiben megkaptuk az iratot. Abban az áll, hogy rövidebb utazási időre is alapították, hogy hasznos a tram-train – ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint tervezték. A költségekről azt írták, 1 százalékos eltérésnél „a közgazdasági teljesítménymutatók olyan értékre váltanának, amely a támogathatóságot kizárja”. Közben csak a vonatbeszerzés 17-ről 21 milliárdra drágult, a teljes beruházás pedig bő 80 milliárdba került. A projekt jelentős buszritkítással is számolt.
A MÁV-nak ki kell adnia a tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, amit 10 évig el akartak titkolni
Több mint 80 milliárd forintba került a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train, de 10 évig titkolták volna a megvalósíthatósági tanulmányt, ezért pert indítottunk a MÁV ellen. A Fővárosi Ítélőtábla úgy látta, jogos az Átlátszó kérése, a vasúttársaságnak ki kell adni a tanulmányt. Már csak azért is, mert semmivel sem érveltek amellett, mi is az, amit a közpénzből épült vasút kapcsán ne lehetne nyilvánosságra hozni.
Nettó 150 millióért reptetnék a Magyar Birkózó Szövetség tagjait
Lejárt a korábbi szerződés, így új közbeszerzést írt ki a Magyar Birkózó Szövetség. A szervezet ezúttal kisebb összeget szán repülőjegyekre, és bár az ajánlattételi határidő január 21-én lejárt, egyelőre nem tudni, ki kapja a megbízást. Ha minden a korábbi évekhez hasonlóan alakul, akkor nagy valószínűséggel a Mauri Kft. lesz a befutó.
A Batthyány Lajos Alapítvány támogatásai
Kalanovics Attila
Batthyány Lajos Alapítvány
Magyar Birkózó Szövetség
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Mauri Utazási Kft.
MÁV
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Müpa Nonprofit Kft.
Nemzeti Filmintézet
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
klientúra
közbeszerzés
sport
túlárazás / pénznyelő
utazás
A becsült ár négyszereséért újítja fel a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetét a Magyar Építő Zrt.
Eredetileg mindössze 2,5 milliárd forintot szántak a beruházásra, a Magyar Építő Zrt. azonban 8,9 milliárdért vállalta el a munkát. A NER-cégek oldalán gyakran felbukkanó vállalkozásnak nem ez az első állami tendere, évek óta a piac meghatározó szereplője: ők építették például a ZÁÉV-vel a Puskás Arénát.
Horváth András közzétette a Microsoft-ügyben vevőként érintett állami szervezetek listáját
“Microsoft-ügy, mindenki benne van!”– a legújabb korrupciós botrány részleteit magyarázó Facebook-bejegyzést tett közzé az öt éve zöld dossziéjával a cégláncolatos áfabotrányt kirobbantó Horváth András, egykori NAV-elemző, aki azóta Magyarország legismertebb közérdekű bejelentőjének számít. Horváth jelenleg az uniós forrásból megvalósuló, korrupciógyanús projektek után nyomozó Hadházy Ákos független képviselő munkáját segíti.
Microsoft magyar állami beszállítói
Microsoft magyar állami beszállítói
Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK)
Euro One Számítástechnikai Zrt.
Fővárosi Vízművek Zrt.
Humansoft Kft.
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Licenseport Zrt.
MÁV
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Microsoft Magyarország Kft.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)
Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK)
RacioNet Zrt.
T-Systems Magyarország Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
informatika
közbeszerzés
vesztegetés
Csak egy ellenfele volt a 4iG-nek a MÁV 900 milliós tenderén, és az is érvénytelen ajánlatot tett
Bár Jászai Gellért cégének volt egy versenytársa az állami vasúttársaság 900 millió forintos közbeszerzésén, valódi verseny mégsem alakult ki a munkáért. A Civil Rendszertechnika és Távfelügyelet Kft. ajánlata ugyanis érvénytelen lett, mert banális hibákat vétett a pályázatában. Még az uniós adószámot és a képviselő születési adatait sem töltötték ki, pedig nem kezdők: évi nettó 2-3 milliárd forint az árbevételük. A cég tulajdonosa a Civil Biztonsági Szolgálat Zrt., Pintér Sándor belügyminiszter volt őrző-védő vállalkozása, ami szintén több közpénzes munkát nyert már.
A Közgép építette volna a sorompókamerákat, a MÁV törölte a tendert
254 millió forintja volt a MÁV-nak vasúti átjárókba telepíthető kamerákra 2014-ben, ebből 99 helyen lehetett volna büntetés kiszabására is alkalmas rendszer. Kétszer írtak ki közbeszerzést, a másodikra 2015-ben, a G-nap után pályázott a KÖZGÉP vezette konzorcium. Mivel a tervezettnél háromszor nagyobb árat adta, a MÁV törölte a projektet.