language

Intézmények:

Építési és Közlekedési Minisztérium highlight_off

Építési és Közlekedési Minisztérium

(korábban: Építési és Beruházási Minisztérium) (röviden ÉKM) Magyarországon az ötödik Orbán-kormány építési beruházásokkal és közlekedéssel foglalkozó minisztériuma. Élén az építési és közlekedési miniszter, Lázár János áll.

A minisztérium az állami beruházásokért, építésgazdaságért, építésügyi szabályozásért, építéshatósági ügyekért, településfejlesztésért, településrendezésért, településkép védelméért, területrendezésért és pár kivétellel a kulturális örökség védelméért felel. 2022. november 22-étől, mint ÉKM a minisztériumhoz tartoznak a közlekedési ügyek is, így többek között a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztése, vasút fejlesztése és a közszolgáltatás keretében elvégzendő helyközi személyszállítási szolgáltatás megrendelése.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [6]  Oldalak:   1

El nem készült munkákat vehetett át az állam valótlan tartalmú jegyzőkönyvek alapján Mészáros Lőrinc cégétől

Valótlan tartalmú, de legalábbis a kivitelezői szerződésnek nem megfelelő úgynevezett készre jelentési dokumentumok alapján vehette át az állam Mészáros Lőrincéktől a GSM-R vasúti fejlesztés több szakaszát is – erre utalnak a Szabad Európa birtokába jutott dokumentumok és nyilvános információk.

Érik a vasúti privatizáció terve, a NER-milliárdosok pedig már dörzsölhetik a tenyerüket

Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.

Kicsit most lassul a vonat a 160 milliárdért felújított hatvani vonalon, jövőre talán gyorsabb lesz

„Jövő év elejétől lehet nagyobb sebességgel közlekedni az adott szakaszon” – ezt közölte az Átlátszóval az Építési és Közeledési Minisztérium. A 160 milliárd forintból felújított Budapest-Hatvan vasútvonalról májusban írtuk meg, hogy hiába az átépítés, a vonatok cammognak. A MÁV 2024-es menetrendjében sincs nyoma a gyorsulásnak, csak lassulást találunk. A vasúttársaság az Átlátszónak azt írta, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer műszaki próbaüzeme zajlik. Azt ígérik, hogy jövő év elején beindul a tesztüzem, amikor is száguldhatnak a 160 km/órás tempóra alkalmas vonatok

Hiába a bírósági tiltás, dolgoznak Mészáros Lőrinc vasúti beruházásán

A bíróság még januárban függesztette fel azonnali hatállyal a munkálatokat a tervezett Déli Körvasút építési területén, de a V-Híd alvállalkozói ennek ellenére több fát is kivágtak. Három hete egy másik ítélet megsemmisítette a beruházás környezetvédelmi engedélyét, az előkészítő munkálatok mégis tovább zajlanak. Egy kiszivárgott képernyőfotó szerint az építési minisztérium az ítéletek ellenére sem utasította a V-Hidat a munkák leállítására.

Mészáros Lőrinc cége kispórolhatta a vasbetonból a vasat

A Szabad Európa tudta meg, hogy a MÁV 19 pontos hibalistát küldött a minisztériumnak a vasúti telekommunikációt javító fejlesztés befejezése után. Ezen szerepelt a vasbetonból hiányzó vas is. A közlekedési minisztérium úgy reagált: majd kijavítják a hibákat. A DK feljelentést tett a 60 milliárd forintos megbízatás ügyében.

Német helyett kínai mozdonyokat vásárolhat a magyar kormány

Német helyett kínai mozdonyokat vásárolhat a magyar kormány – erre utalhat Lázár János megjegyzése az RTL Híradónak nyilatkozó közlekedési szakértő szerint. A miniszter azt mondta, mi nem barátkozunk a Siemens-szel. Mint mondta, a korábbi keretszerződés ellenére nem tervezik, hogy a német cégtől vásárolnának mozdonyokat, miközben a vasút átalakításának költségét is dollárban adta meg.
Találatok: [6]  Oldalak:   1