Három cég nyerte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal közel 4 milliárd forintos, kreatív és tartalomfejlesztési, médiaügynökségi, PR és online szolgáltatási feladatok ellátására szóló közbeszerzését.
A közbeszerzési hatóság oldalán jelent meg az az eljárást lezáró összefoglaló tájékoztatás, miszerint 3,95 milliárd forintos tendert nyert el a New Land Media, a Lounge Design és a MEC Hungary Kft. triója. Előbbi két cég a gyűlöletkampányról elhíresült, egyre több állami kommunikációs feladatot megszerző Balásy Gyula érdekeltsége, a MEC Hungary pedig egy nagy nemzetközi médiaügynökségi csoport, a GroupM tagja.
Felborzolta a kedélyeket, amikor a népszavazási kezdeményezés sikere után nyilvánosságra került, hogy az olimpiai pályázatot bonyolító projektcég hirdetési és marketingszolgáltatásokra 3 milliárd forintos keretszerződést kötött az MEC Hungary és a Rogán-szomszéd fémjelezte Affiliate Network alkotta párossal. Kíváncsiak voltunk, mi lesz a szerződés (és a közpénzek) sorsa a rendezés lefújása után, ezért adatigényléssel fordultunk a Budapest2024 Zrt.-hez. Kiderült: Csetényiéknek be kell érnie egy 200 milliós megbízással, a 3 milliárd forint többi része egyelőre lóg a levegőben.
Rogán Antal propagandaminiszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba cége, az Affiliate Network Kft. és a MEC Hungary Médiaügynökség Kft. január elején kötött szerződést 3 milliárd forintért a Budapest 2024 Nonprofit Kft.-vel hirdetési és marketingszolgáltatásokra – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. Március 14-én egy másik, Orosz Pál fradivezér vállalkozása által elnyert megállapodás lett nyilvános.