Akták: |
|
Intézmények: |
Évi 16 milliárdért reklámoz a Szerencsejáték Zrt., amiből leginkább a baráti média profitál
A magyar médiapiac legnagyobb szereplője lehet az állami lottó- és sorsjegymonopólium, a Szerencsejáték Zrt, amely tavaly 16,1 milliárd forintot költött hirdetésekre. Mivel a teljes magyar reklámpiac 216 milliárd forint volt, ezért bátran állíthatjuk, hogy a Szerencsejáték Zrt. költi el minden 15. magyar reklámforintot, és ennek elsősorban Andy Vajna TV2-je örülhet.
Vajna–Mészáros-csere a TV2-nél: nincs benne racionalitás
A Médiatörvény bekavarhatna az oligarchák közötti adásvételbe, de Polyák Gábor elemző szerint ez az akadály gyorsan elhárulhat
Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával
A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Andy Vajna
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
888
EchoTV
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Wave Media Kft.
Origo Zrt.
Rádió 1
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
állami/önkormányzati szerződések
háttér
hirdetés
klientúra
média
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai
Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Andy Vajna
Habony Árpád
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Ómolnár Miklós
Schatz Péter
Schmidt Mária
Fidesz
Figyelő (újság)
Lapcom Kiadó Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
XXI. Század Média Kft.
klientúra
média
A TV2 vesztesége a légypiszok az állami pénzekkel kitömött sajtó makulátlan mérlegében
Szinte kivétel nélkül nagy profitot termeltek a kormányhoz hű médiacégek. Az állam pumpálja a közpénzt a hirdetésekbe, így aztán torzul a piac, de mindenhova eljut a kormányzati reklám, a hatalom kedvenc vállalkozói pedig nagyot nyernek.
A szabad sajtónak ára van. A fideszesnek is. És azt is ön fizeti
Adómilliárdokat töm az állam olyan magánkézben lévő médiumok zsebébe, melyek minden erejükkel megpróbálják alátámasztani a kormánypárt üzeneteit.
A TV2 eladása
Andy Vajna
ifj. Mészáros Lőrinc
Puch László
Schmidt Mária
Széles Gábor
Fidesz
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Magyar Idők (újság)
Magyar Nemzeti Bank (MNB)
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
MSZP
Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)
New Wave Media Kft.
Ripost Média Kft.
Szerencsejáték Zrt.
TV2 Média Csoport Zrt.
XXI. Század Média Kft.
hirdetés
klientúra
média
Ez nem újságírás, ez politikai nehézfegyverzet
Orbán Viktor több tízmilliárd forint közpénzből építtetett új médiabirodalmat a választásokra készülő Fidesznek azután, hogy összeveszett Simicska Lajossal. Az új csatornák Habony Árpád és Rogán Antal politikai irányítása alatt állnak. A szerkesztőségek tőlük kapják meg a legfontosabb, kritika nélkül közvetítendő politikai üzeneteket. A kormány propagandára és ellenfelei lejáratására is használja az új médiabirodalmát, sokkal hatékonyabban és intenzívebben bármelyik elődjénél. A több száz újságból, weboldalakból, tévékből, rádiókból, médiaügynökségekből álló kiterjedt hálózat, illetve az azt vezénylő politikai akarat célja, hogy végleg átalakítsa a hazai nyilvánosságot. Ennek érdekében a Fidesz új médiaháborút indított minden olyan kritikus sajtóorgánum ellen, amit nem tud a befolyása alá vonni.
A kormánykritikus civilek elleni kampány
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Andy Vajna
Csorba Gábor László
G. Fodor Gábor
Habony Árpád
Heinrich Pecina
Kaminski Fanny
Lánczi Tamás
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Rogán Antal
Szemerey Tamás
Fidesz
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)
New Land Media Kft.
Nézőpont Csoport Zrt.
Századvég Kft.
hirdetés
hitelezés
klientúra
média
nyomásgyakorlás
strómanok
Soha ilyen sötét éve nem volt a szabad sajtónak Magyarországon
Mióta plurális média működik Magyarországon, minden kormány elemi kötelességének érezte, hogy maga alá gyűrje, felvásárolja, vagy ha ez nem ment, minden rendelkezésre álló eszközével nyomassza a politikai sajtó egy részét, és a benne dolgozó újságírókat.
A miniszterelnök hirtelen szócsövek és támogatók nélkül találta magát, úgyhogy gyorsan magas sebességbe kapcsolta a médiagépezetet.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Fővárosi hirdetőoszlop-mutyi
Kvótareferendum kommunikációja
MNB alapítványok
Orbán-Simicska háború
Andy Vajna
Csetényi Csaba
Habony Árpád
Kuna Tibor
Matolcsy György
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Polt Péter
Fidesz
HG 360 Reklámügynökség Kft.
Magyar Export-Import Bank (Eximbank) Zrt.
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
New Wave Media Kft.
New Wave Production Kft.
VS.hu (újság)
háttér
hirdetés
hitelezés
média
nyomásgyakorlás
összeférhetetlenség
strómanok
Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016
Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Dohányboltellátó mutyi
Kvótareferendum kommunikációja
MKB eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Trafikmutyi
Andy Vajna
Fonyó Károly
Győri Tibor
Habony Árpád
Heinrich Pecina
Liszkay Gábor
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Sánta János István
Sánta János József
Simicska Lajos
Szemerey Tamás
888
Continental Dohányipari Zrt.
Fidesz
Heti Válasz (lap)
Közgép Zrt.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megapolis Media Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Metropol (újság)
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MTG Metro Gratis Kft.
Napi Gazdaság Kiadó Kft.
Népszabadság (újság)
New Wave Media Kft.
New Wave Production Kft.
Opimus Group Nyrt.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
R-Kord Kft.
Rádió 1
Radio Plus Kft.
Századvég Gazdaságkutató Zrt.
Tabán Trafik Zrt.
TV2 (televízió)
TV2 Média Csoport Zrt.
VS.hu (újság)
EU
hatalomkoncentráció
háttér
hirdetés
hitelezés
klientúra
média
mezőgazdaság
strómanok
támogatás
Csetényi üzlettársa kaszált a kvótakampány rádióreklámjaival
Májusban összesen 404 millió forintot költött a kormány a kvótakampányra, a tévéhirdetésekkel a TV2, a rádióreklámokkal Csetényi Csaba üzlettársa kaszált. Augusztusra 1700 citylightot és közel 4800 óriásplakátot rendeltek a nyomdától 22 millió forintért. Újabb adatokat hoztunk ki a Kabinetirodától.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Csetényi Csaba
Krskó Tibor
Affiliate Network Kft.
KarcFM (rádió)
Kod Media Kft.
Magyar Hírlap (újság)
Magyar Idők (újság)
Media Services Company Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Network 360 Kft.
Pannon Lapok Társasága Kft.
adatigénylés
hirdetés
klientúra
média