Kulcsszavak: |
|
Intézmények: |
Százmillió euró a tét, a BKV az eredeti beszerzési ár felét követeli a 3-as metró kocsijait gyártó orosz cégtől
Csigalassúsággal halad a BKV Zrt. és az orosz metrókocsikat hivatalosan felújító, a valóságban újragyártó orosz Metrowagonmash MWM közötti per. A fővárosi közlekedési társaság 2019 februárjában adta be keresetét, mivel az orosz cég nem volt hajlandó megfizetni a BKV által – a sorozatos késedelmes teljesítés miatt – követelt milliárdos kötbért.
Tarlóst hibáztatja a fővárosi metrójelentés, de nem szól orosz lobbiérdekekről
A budapesti 3-as metrókocsik felújításának körülményeit vizsgáló bizottság szerint már 2013-ban eldőlt, hogy a régi szovjet kocsikat újítsák fel újak vásárlása helyett. A korábban a bizottság elnöke által emlegetett orosz lobbiszálra viszont nem bukkantak rá.
Indul a nagy üléscsere a szinte új orosz metrókocsikban
Alig néhány évesek a szerelvények, de már több mint ezer ülés helyett kell újat beszerelni. A cechet a sokat hangoztatott garancia ellenére a BKV állja – tudta meg lapunk.
Fővárosi vizsgálóbizottság: Tarlós alatt az orosz lobbi alakította a 3-as metrókocsik beszerzését
A momentumos Havasi Gábor lapunknak arról beszélt, hogy a fővárosi jelentés az M3-as metró felújításáról már 90 százalékban kész van, hamarosan be is mutatják.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
BKK botrányos e-jegyrendszere
BKV-ügyek
CET (Bálna)
Tarlós István
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt.
CET-Budapest
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Metrowagonmas
Rác Nosztalgia Kft.
állami / önkormányzati vállalat
antikorrupció
átláthatóság
fürdő
gazdálkodás
hitelezés
idegenforgalom
informatika
ingatlan
jármű / gépgyártás
klientúra
közbeszerzés
közlekedés
lobbi
metró
önkormányzat
pályázat
vizsgálóbizottság
Budapest
Európa
Magyarország
Oroszország
Metróper: az oroszok levegőnek nézik a BKV-t, az Orbán-kormány mélyen hallgat
Több mint három éve nem veszi át a periratokat az orosz metrókocsigyártó Metrowagonmash, így az amúgy forráshiánnyal küzdő BKV nem juthat pénzhez a kötbérből. A tét 14 milliárd forint, de a követelést gyakorlatilag lehetetlen behajtani.
A kormányszóvivő férjének bejött az orosz-magyar vonatbiznisz
Jelentős magyar állami hátszéllel sikerült beindítani az orosz Transzmasholding és Szalay-Bobrovniczky Kristóf közös egyiptomi vasútikocsi-üzletét. Továbbra sem látszik, a kormányszóvivő férje mit tesz hozzá az üzlethez azon kívül, hogy jóban van a magyar kormánnyal. A biznisz már 2020-ban összehozott 8 milliárd forint nyereséget, szóval biztos képes lesz kitermelni a belé tett kölcsönöket és kedvezményeket.
Habony Árpád
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Szentkirályi Alexandra
Tombor András
Aero Vodochody
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Magyar Aerojet Befektetési Vagyonkezelő Zrt.
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
Magyar Vagon Zrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
MÁV
Metrowagonmas
TMH Hungary Invest Zrt.
Transmashholding Hungary Kft.
Transzmasholding
diplomácia
fegyver - hadiipar
háttér
hitelezés
ingatlan
jármű / gépgyártás
klientúra
közlekedés
repülőtér / légügy
támogatás
vasút
Afrika
Csehország
Egyiptom
Európa
Magyarország
Oroszország
Felújított metrókocsik: orosz rulett
Nyugtalanító eredményre jutottak az orosz metrókocsi-beszerzését vizsgáló szakértők. A Népszava megszerezte a titkolt jelentést.
Moszkvában és Szófiában is olcsóbb a metrókocsi-felújítás, mint Budapesten
Ha nem a beszerzést álcázzák felújításnak, akkor egészen szerény összegből is kijöhet a művelet.
Egy éve vitáznak az oroszok a BKV milliárdos kötbérigényén – bíróság lehet a vége
Még a nyár vége előtt lezárná a BKV a milliárdos összegű kötbérvitáját a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz céggel, a Metrowagonmash-sal – értesült a Zoom.hu. A közlekedési cég igazgatótanácsának – a már egy éve tartó jogi vitára rálátó és annak részleteit is ismerő forrásaink szerint – hamarosan döntenie kell: a tárgyalások jelenlegi állása alapján elfogadja-e az oroszok ajánlatát vagy (mivel az összeg alacsonyabb a BKV szerint jogosan járónak) bíróságra megy.