Az egyik színház 800 milliós forgalma három millió alá süllyedt, miután eltörölték a tao-rendszert. Azonban még így is kaptak tavaly egymilliárd közpénzt.
A kormány döntése értelmében megszűnhet az előadó-művészeti tao-támogatás. A sokat bírált rendszer számos visszaélésre adott lehetőséget, és a befolyt pénz figyelemreméltó része vándorolt fiktív intézményekhez. A támogatás eltörlése azonban sok magán- és független intézmény létét veszélyezteti, de hatását még a legnagyobb kőszínházak is megérzik majd.
Jelentős változások előtt áll a színházi szféra, ha valóban felszámolják az előadó-művészeti szervezetek tao-támogatását. Erről először az Index számolt be vasárnap, csütörtökön pedig a Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely is megerősítette, hogy jelenlegi formájában megszűnik a színházak finanszírozását alapvetően meghatározó rendszer.
Ha a budapesti kulturális életet felületesen követőknek öt ismertebb színházat kellene megnevezniük, akkor jó eséllyel olyan nagy hagyományokkal rendelkező intézmények jutnának eszükbe, mint a Thália, a Centrál, a Katona, az Örkény vagy a József Attila.
Az elmúlt évek egyik legsikeresebb kulturális vállalkozásának a székhelye egy jellegtelen kiskunhalasi utcában lévő családi ház. A ide bejegyzett ART Előadó-művészeti Nonprofit Kft.-nek az az egyik különleges jellemzője, hogy jóval több fellépése van, mint követője a Facebookon.
A magyar színházi élet elmúlt éveinek egyik legkiemelkedőbb eredménye fűződik a 2013-ban létrejött Anonymus Színházhoz. A következő évtől már zajos sikereket arattak Angliában, és a külföldön legnézettebb három magyar színház közé kerültek. A közreműködésükkel bemutatott jégtáncshow-sorozatot több százezer ember nézte meg az angliai Blackpoolban, a Guardian az egekig magasztalta a produkciót.