167.000.000.000 Ft
Kulcsszavak: |
|
Akták: |
Találatok: [7] Oldalak: 1
Öt éve adták át, de még mindig drágul a 4-es metró, a kormány közelében is keresnek rajta
Körülbelül 23 milliárd forinttal lett drágább átadása óta a 4-es metró, ebből csaknem 12,5 milliárdot kártérítésekre kellett kifizetni. Közben a Fidesz által minden idők legnagyobb korrupciós botrányaként emlegetett ügyön a kormány közelében is jól járnak. Az alagútfúró konzorciumot a nyilvánosság kizárása mellett zajló eljárások egy részében nem más képviseli, mint Trócsányi László igazságügyi miniszter ügyvédi irodája. A 24.hu értesülései szerint a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda vezényletével az alagútépítő társaság tavaly év végén újabb kártérítési pert indított a BKV ellen. A tét 35 millió euró, azaz további 11 milliárd forint, ekkora összeg esetében pedig vélhetően az ügyvédi sikerdíj sem lehet csekély.
Már az európai néppártiak szerint is az Orbán-rokon körmére kellene nézni
"Valódi" nyomozást szorgalmaz az EP költségvetési ellenőrző bizottságának elnöke.
Fidesz-közelbe is be van kötve a 4-es metró-botrány egyetlen körözöttje
Elég egyetlen szálat kihúzni a hazai politikai-gazdasági érdekgombolyagból, és nyilvánvalóvá válik, hogy létezik olyan üzleti érdek, amely pártok és választás fölött áll.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Aczél Zoltán
Garancsi István
Haselsteiner Hans-Peter
Mesterházy Ernő
Mészáros Lőrinc
Nagy György
Orbán Viktor
Simicska Lajos
Terner Géza
Terner-Aczél Anita
Tóth Miklós
Vida Ildikó
ATI Group
Ayudate Holding
Barrage Consulting Gmbh
BAU Holding 2000 Zrt.
Concedo Kft.
Fidesz
Higi Papirsoft Zrt.
Hung-Ister Zrt.
Magyar-Afrikai Fejlesztési Kft.
Market Építő Zrt.
Mobilber Kft.
MSZP
Strabag
SZDSZ
Terrassa Kft.
TRSZ Gyenge és Erős Áramú Hálózatépítő Kft.
építőipar
háttér
klientúra
közlekedés
metró
rokonok
tanácsadás
Puch cége és volt MÁV-vezérek is az OLAF-jelentésben
Péntek délután a kormány nyilvánosságra hozta a 4-es metróról szóló EU-s vizsgálatot, az úgynevezett OLAF-jelentést. Megnéztük, mit írtak benne az egyik legnagyobb értékű, hosszan tárgyalt Siemens-szerződésről. A cég az áramellátást és vonatvezérlő rendszerek kiépítését nyerte el, 31,7 milliárd forintért. Ennél a szerződésnél visszakérné az EU a teljes támogatási összeget.
Itt az OLAF-jelentés a 4-es metróról, 60 milliárd forintot kérhetnek vissza
Nyilvánosságra került az OLAF-jelentés a 4-es metró beruházásáról. 60 milliárd forintot kérhetnek vissza a szabálytalanságok miatt.
Korrupciós jelentés a négyes metróról - A föld alatti csodafegyver
A tavaly befejezett uniós vizsgálat szerint a beruházás során 167 milliárd forintot elcsaltak vagy elloptak, és úgy néz ki, hogy emiatt mintegy 87 milliárdot vissza kell fizetni Brüsszelnek. A metróépítést 1998-ban Orbán Viktor állíttatta le, hogy aztán az új vonalat pont egy héttel a 2014-es választások előtt ő maga adhassa át. Megeshet, hogy a metró 2018-ban választási győzelmet hoz a Fidesznek.
Négyes metró
Antal Attila
Atkári János
Hagyó Miklós
Medgyessy Péter
Tömpe István
Alstom
BAMCO
Bilfinger–Porr–Vegyépszer Zrt.
DBR Metro
Eurometro Kft.
Hídépítő Zrt.
M. P. Európa Tanácsadó Kft.
Siemens Zrt.
Strabag
Swietelsky Magyarország Kft.
Vegyépszer Zrt.
csalás
hivatali visszaélés
hűtlen kezelés
klientúra
közlekedés
metró
OLAF-vizsgálat
támogatás
vesztegetés
Tőkét csökkent Csányi, a Garancsi-nővér és a vegyépszeres Nagy Elek is
Tőkét vontak ki cégükből az Olajterv, a Veszprémber és a Metal-Art tulajdonosai is a napokban. Az okok és a nagyságrend is eltérőek, az viszont biztos, hogy mindhárom cégről, illetve a háttérben álló oligarchákról sokat hallani mostanában. Mutyiügyekben is.
Találatok: [7] Oldalak: 1