Lapok: |
|
Intézmények: |
Tavaly átadták, most 36 milliárd fölé drágult a déli összekötő vasúti Duna-híd felújítása
A Duna Aszfalt 2019-ben nyerte el a projektet, amelyben Mészáros Lőrinc egyik cége volt az egyik alvállalkozó. A hídfelújítás 85 százalékát az Európai Unió állta. A felújított vasúti Duna-hidat tavaly nagy csinnadrattával átadták, néhány napja azonban tovább drágult egy közbeszerzési tájékoztató szerint. Ráadásul a híd három vágányából csupán kettő használható, a harmadikat majd csak a Déli Körvasútba kötik be.
Natura 2000 területen tarolták le a fákat, aztán lefújták az új Mosoni-Duna-hidat
Eddig több mint egymilliárdba került az új győri Mosoni-Duna-híd leállított építése – tudta meg az Átlátszó az illetékes minisztériumtól. A beruházás csaknem 33 milliárdból épült volna, azonban a STRABAG-nak odaítélt projektet a választások után lefújták. A beruházó nem verte nagydobra, hogy a híd miatt már jó előre letarolták a fákat. Arról pedig főleg nem beszélnek, hogy a láncfűrészek Natura 2000 területen zúgtak fel.
Tram-train: kétséges, hogy az uniós támogatáshoz szükséges menetidő-megtakarítás összejön-e valaha
A MÁV 10 évig titokban akarta tartani a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, de megnyertük az emiatt indított pert, és nemrégiben megkaptuk az iratot. Abban az áll, hogy rövidebb utazási időre is alapították, hogy hasznos a tram-train – ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint tervezték. A költségekről azt írták, 1 százalékos eltérésnél „a közgazdasági teljesítménymutatók olyan értékre váltanának, amely a támogathatóságot kizárja”. Közben csak a vonatbeszerzés 17-ről 21 milliárdra drágult, a teljes beruházás pedig bő 80 milliárdba került. A projekt jelentős buszritkítással is számolt.
Milliárdokat költ a kormány az iváncsai akkumulátorgyárra, amivel Mészáros Lőrinc jár jól
Egy évvel ezelőtt bőkezű, 50 milliárdos támogatást rendelt a magyar kormány az Iváncsán létesülő akkumulátorgyár infrastrukturális beruházásaihoz. Az összeg azóta tovább nőtt: a Mészáros és Mészáros Zrt. plusz 2,6 milliárd forintot kapott a gyárat kiszolgáló víziközművek megépítésére, de az útfejlesztések plusz 40 milliárdja sem szerepelt az eredeti rendeletben. A negatív környezeti hatásokkal viszont csak az üzemelés megkezdése után szembesülnek majd a lakosok – vélik a beruházás helyi kritikusai.
Mészáros Lőrinc vejének cége milliárdos állami megbízással indítja a új évet
Jól indul az év a Mészáros családban. Mészáros Ágnes és Homlok Zsolt közös vállalkozása egy nettó 5,9 milliárdos állami megbízással gazdagodott. A Homlok Zrt. az M80 – Körmendi Mérnökségi teleppel kapcsolatos munkálatokat végezheti el.
75 milliárdos vasútfelújítás: nyoma sincs a 20 perces gyorsulásnak a debreceni vonalon
November végén adták át a Püspökladány-Biharkeresztes közötti, 100-as vasútvonalat, az akkori sajtótájékoztatón elhangzott: „a projekt egyik fontos célkitűzése az volt, hogy jelentősen csökkenjen a menetidő ezen a szakaszon”. A MÁV december 12-től érvényes menetrendje szerint a Budapest-Debrecen távot azonban a vonat épp annyi idő alatt teszi meg, mint a felújítás előtt. A MÁV nem válaszolt kérdéseinkre.
1000 fát vágnak ki a 338 milliárd forintos Déli Körvasút építése miatt Újbudán
A fák a Déli Körvasút vágánybővítési munkálatai miatt kerültek veszélybe a Hamzsabégi sétánynál: a vasúti töltésen legalább 782 fát, a parkban 198 fát vágnak ki. A beruházók az új vágányok szükségességét az elővárosi vasúthálózat fejlesztésével indokolják, a tiltakozó lakosok szerint azonban a növekvő teherforgalom indokolja a gigaberuházást. A civilek szerint az ország teljes nyugat-kelet irányú vasúti teherforgalmának nincs helye Újbuda közepén, hiszen lenne más alternatíva. A tiltakozó lakók attól tartanak, hogy a mostani fejlesztés miatt egyáltalán nem fog megépülni a vasúti elkerülő a tehervonatok számára. A túlárazás-gyanús munkát egy Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cég végzi el 338 milliárd forintért, miközben a 2020-as vasúti stratégiában még csak 90-120 milliárd forinttal számoltak. A kormány ügyeskedett a pénz előteremtésekor: az előző uniós operatív program terhére tettek kötelezettségvállalást.
Közel 10 milliárd forint EU-s pénzből fejleszti Mészáros Lőrinc cége a bicskei vasútállomást
MEGOSZTÁS
Tumblr Twitter Email
SZERZŐ
ERDÉLYI KATALIN
2021. 05. 11.
Módosítás2021. 05. 11.
KAPCSOLÓDÓ
8,3 helyett 9,5 milliárd forintért dolgozik Budapesten Mészárosék vasútépítő cége
A Huawei és több Mészáros-érdekeltség is alvállalkozó lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal építésénél
75 milliárdos vasútépítési tendert nyert Mészáros Lőrinc cége
Mészáros Lőrinc cége beszállt a konzorciumba, a kormány milliárdokkal emelte meg a dél-balatoni vasútvonal felújításának költségét
31 helyett 51 milliárdba fog kerülni a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal felújítása
ÁTLÁTSZÓ BLOG
Kövess minket, vagy lépj velünk kapcsolatba!
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előzetesen nettó 6,9 milliárd forintra becsülte a munkát, de a V-Híd Zrt. ennek majdnem másfélszereséért, közel 10 milliárdért vállalta. A beruházás egy 100%-os támogatású, európai uniós projekt keretében valósul meg, vagyis teljes egészében az EU fizeti. Alvállalkozóként részt vesz a munkálatokban a Szíjj László tulajdonában lévő Duna Aszfalt Zrt. és a Mészáros Lőrinc testvérének tulajdonában lévő Híd-Tám Kft. is.
A Duna Aszfalt 1,5 milliárddal drágábban korszerűsíti a déli összekötő vasúti Duna-hidat
A NIF a munka értékét 34,4 milliárd forintra becsülte, de a NER egyik kedvenc milliárdosának, Szíjj Lászlónak a cége 36 milliárdért végzi el.
2018 első negyedévében is Szíjj László nyerte a nemzeti tőkésosztály közbeszerzési versenyét
Mészáros Lőrinc második lett, és a felcsúti polgármester érdekeltségei által elnyert megbízások 99 százalékát az EU fizeti.
420 milliárdos szabálytalan vízközműtender
420 milliárdos szabálytalan vízközműtender
Balásy Gyula
Csetényi Csaba
Garancsi István
Kuna Tibor
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Varga Károly
Affiliate Network Kft.
Bohn Mélyépítő Kft.
Duna Aszfalt Zrt.
EuroAszfalt Kft.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Fidesz
Hódút Hódmezővásáhelyi Útépítő Kft.
Lounge Design Kft.
Magyar Építő Zrt.
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Magyar Vakond Kft.
Market Építő Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Network 360 Kft.
Penta Általános Építőipari Kft.
Sade-Magyarország Mélyépítő Kft.
Serenity Solution Kft.
Swietelsky Építő Kft.
Trinity International Communications Kft.
Valton-Sec Zrt.
Vasútépítők Pályatervező Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft.
West Hungária Bau (WHB) Építő Kft.
Young & Partners Kft.
ZÁÉV Zrt.
2014-2020-as uniós ciklus
EU
klientúra
közbeszerzés
Békés megye
Békéscsaba