language

Intézmények:

Malév Rt. highlight_off

Lapok:

Népszava highlight_off

Népszava

A nagymúltú baloldali napilapot 1877 májusában a Magyar Szociáldemokrata Párt lapjaként alapították. 1905-től kezdődően napilapként adták ki. A Horthy-rendszerben sajtóperek sokaságát zúdították az újságra, 1932-ben pedig betiltásra került. A II. világháború alatt hol működött, hol nem. A lap újraindítását 1945-ben Szakasits Árpád vezényelte és a Szociáldemokrata Párt központi lapja lett. 1948-ban az államosításokat követően a Népszava a szakszervezetek lapja lett, politikai véleményalkotásra nem volt lehetősége,a pártállam határozta meg a pédányszámot is. 1956 a Szociáldemokrata Párt visszavette a lap szerkesztését. A Népszavát 1957-64 között Kéthly Anna szerkesztette Londonban. A forradalom leverése után újra a szakszervezetek lapja lett a Népszava, amit a rendszerváltást követően privatizálták.

 

1994-ben a Fenyő János vezette Vico vállalatcsoport vette meg. Fenyő 1998-as meggyilkolását követően Fenyő özvegye a lapot eladta. Tulajdonosváltások hosszú sora után 2005-ben az MSZP közelébe került. A rendszerváltást követően a lap kiadója a Népszava Lapkiadó Kft. volt, jelenleg ezt a feladatot a XXI. század Média Kft. látja el 2016 óta óta. A Zrt.-t 2017-ben a Bécsben bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG vette meg, mely Puch László MSZP-s pártpénztárnok érdekeltségébe tartozik. A napilapok piacának átalakulását követően a Népszava a legnagyobb példányszámú hazai politikai napilappá vált. 2019 áprilisában a Horizont AG eladta a Népszavát, az új tulajdonos Leisztinger Tamás egyik cége, a Proton Trade Zrt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

Számháború a Malév-csőd körül

Nem sikerült tiszta vizet önteni a pohárba azzal kapcsolatban, hogy milyen iratot mutatott fel Budai Gyual elszámoltatási biztos, amikor a Malév felszámolásával kapcsolatos titkos záradékról beszélt a sajtó előtt. Lapértesülések szerint nem a Malév, hanem a Budapest Airport felszámolásáról szól a biztos által bemutatott szerződési részlet.

Van élet a Malév után is, de szomorú

Hétfőn tárgyalja a parlament Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos előterjesztését, melynek célja egy olyan vizsgáló bizottság létrehozása, amely a szocialista kormányok felelősségét állapítaná meg a Malév csődje miatt. Ugyanakkor elutasítja azt a szocialista a javaslatot, amely 1990 óta vizsgálná a légitársasággal kapcsolatot döntéseket.

Ezer milliárd forintot bukhat az állam a Malév felszámolása miatt?

Közel 1.000 milliárd forint az az állami teher, amit a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásra kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. "Semmiféle titkos záradékról nem tudok, a szerződés nyilvános volt, aki ilyenről tud, az mutassa be" - mondta korábban Veres János volt pénzügyminiszer.

Elszámoltatás: mostantól mindent vizsgálnak

Több feljelentésről és felelőtlen közpénz-felhasználásról számolt be búcsúzó sajtótájékoztatóján Papcsák Ferenc, a posztjáról összeférhetetlenség miatt távozó elszámoltatási kormánybiztos.

Látványcsontvázak...

A Varga Mihály miniszterelnökségi államtitkár vezette gazdasági tényfeltáró bizottság befejezte munkáját. Összesen 63 témát ölel fel a jelentés, ennyi csontvázat találtak a tavalyi költségvetési szekrényben, ami - szerintük - meglepetésként érheti a közvéleményt, s az immáron több mint száz napja kormányzó politikusi csapatot is.

Oszkó és Veres jogi úton vághat vissza a vádakra

Név nélkül említve, de összetéveszthetetlenül nekiment a két legutóbbi pénzügyminiszternek Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke szerdai sajtótájékoztatóján. Ezen ismertették a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. tavalyi tevékenységéről szóló jelentést.
Találatok: [9]  Oldalak:   1