Kulcsszavak: |
|
Intézmények: |
Balásy Gyula cégeinek legalább 85 milliárd forintnyi munkát adott az állami országimázs cég
Elhúzódó pereskedés után jogerősen is pert nyert a K-Monitor a Visit Hungary nevű állami országimázs cég ellen, amelyet a kampányrendezvénynek használt „Hacacáré” koncertekkel és az augusztus 20-i karnevál és tűzijáték költségeinek titkolásával ismerhetett meg a nyilvánosság.
Balásy Gyula
Guller Zoltán
Brightly Kommunikációs Ügynökség Kft.
Lounge Design Kft.
Lounge Event Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
MEDIATOR GROUP Kft.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
p2m Consulting Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Visual Europe Group Kft.
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
klientúra
közbeszerzés
PR
rendezvényszervezés
támogatás
túlárazás / pénznyelő
A legnagyobb közbeszerzési nyertesek között van egy igazi meglepetés, de Mészáros és Szíjj kaszálja a legtöbbet
Mészáros Lőrinc az új tenderbajnok, miután átvette a vezető helyet Szíjj Lászlótól. A bronzérmes a „takarítás Mészárosaként” emlegetett Kis-Szölgyémi Ferenc. A hazai közbeszerzési piac sokat kifogásolt sajátossága, hogy rendkívül szűk körben koncentrálódik a közbeszerzések jelentős része, ami a verseny alacsony szintjére utal, emellett sok esetben erős az összeférhetetlenségek gyanúja is.
Balásy Gyula
Habony Árpád
Kis-Szölgyémi Ferenc
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Paár Attila
Rogán Antal
Szíjj László
Tiborcz István
B + N Referencia Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF)
Lounge Design Kft.
Media Dynamics Kft.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
V-Híd Zrt.
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
hirdetés
klientúra
közbeszerzés
média
összeférhetetlenség
rokonok
takarítás
tőkealap
túlárazás / pénznyelő
Idén 723 millió forintba került a Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség, ami csak Balásy cégeinek ad megbízásokat
Közzétette szerződéseinek listáját a Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség. Ebből kiderült, hogy minden egyes megbízásuk a kormánnyal jó kapcsolatot ápoló Balásy Gyula cégeinél landolt. A Rogán féle Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) adatszolgáltatásából pedig azt tudhattuk meg, hogy az ügynökség ezért a munkáért 723 millió forintot kapott a Hivataltól. Legalábbis az NKOH ennyit utalt át július végén az ügynökségnek „a 2023. évi működési költségek biztosítására”.
Balásy Gyula
Rogán Antal
Sas András László
Lounge Design Kft.
Lounge Event Kft.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit Zrt.
New Land Media Kft.
Visual Europe Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
klientúra
média
PR
rendezvényszervezés
túlárazás / pénznyelő
Jócskán megdrágult: közel félmilliárdba kerül a Puskás Aréna gyepének gondozása
Nemcsak a megépítése volt drága, de a fenntartása sem olcsó a 2019-ben átadott Puskás Arénának. Az uniós közbeszerzési értesítőből most ugyanis kiderült, hogy a gyep karbantartásának ára a kezdeti 180 millióról 453 millióra kúszott. Emellett a stadion őrzése is vagyonokba kerül, akárcsak a fűtése és a megvilágítása.
Puskás Ferenc Stadion
Balásy Gyula
Kárpáti Gábor
Orosz Jácint
Garden Group Kft.
Nemzeti Sportközpontok (NSK)
Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt.
New Land Media Kft.
Valton-Sec Zrt.
Visual Europe Production Kft.
2021-2027-es uniós ciklus
adatigénylés
átláthatóság
energia
építőipar
gazdálkodás
klientúra
közbeszerzés
lekenyerezés / presztízsberuházás
őrzés-védés
rendezvényszervezés
stadion
túlárazás / pénznyelő
üzemeltetés
Jobban fizet a NER-nek a Szerencsejáték Zrt., mint a lottó ötös
Három forintból kettő kormányközeli cégeket gazdagíthatott az első félévben az állami vállalat szerződéslistája szerint, amelyhez nem volt könnyű hozzájutni.
392 millió megy el az Európa-liga döntőre, ebből is Balásy Gyula cégei profitálnak
Az ma már nem igazán kérdés, hogy ki nyeri el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által lefolytatott egyes közbeszerzéseket, legfeljebb az, hogy pontosan mire mennyit költenek az egyes szervezetek. A hivatal első negyedéves tájékoztatójából többek között kiderült, hogy a Puskás Arénában megrendezésre kerülő foci Európa-liga döntő rendezvényszervezési feladatai 392 millióra rúgnak. A kormánykedvenc Mathias Corvinus Collegium Alapítvány (MCC) pedig 2,4 milliárdot költ rendezvényekre. A kivitelezői feladatokat minden esetben Balásy Gyula cégei kapták.
Balásy Gyula
Rogán Antal
4iG Nyrt.
Agrármarketing Centrum Kht.
Antenna Hungária Zrt.
CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft.
HIPA Nonproft Zrt.
KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft.
Lounge Event Kft.
Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt.
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Mavir Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
MVM Ügyfélkapcsolati Kft.
Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE)
Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit Zrt.
New Land Media Kft.
Visual Europe Zrt.
átláthatóság
hirdetés
infografika
klientúra
közbeszerzés
média
rendezvényszervezés
túlárazás / pénznyelő
Amerikai lakásbérlés, 320 ezres podcastok és Századvég-tanulmány a Turisztikai Ügynökség kifizetései között
Tavaly augusztusban a Szent István napi állami ünnepség költségei után kutatva vettük észre, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség honlapján nem elérhetők a nettó 5 millió forintot elérő szerződéseik listája, holott azt a jogszabályok szerint közzé kéne tenniük. Adatigénylésben kértük ki a felsorolást, amelyet végül 3 hónap időhúzás után küldött el az állami szerv. A működéshez és a turizmushoz kötődő kiadások mellett jó néhány érdekességet is találtunk a dokumentumban.
Balásy Gyula
Paár Attila
Pintér Sándor
Rókusfalvy Pál
Sarmon Zsuzsanna
Szujó Zoltán
Civil Biztonsági Szolgálat Zrt.
HUMDA Magyar Autó- és Motorfejlesztési Ügynökség Zrt.
KreaCast Kft.
Lounge Design Kft.
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
New Land Media Kft.
Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.
Századvég Politikai Iskola Alapítvány
Thermal Hotel Aquincum Zrt.
Valton-Sec Zrt.
West Hungária Bau (WHB) Építő Kft.
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
hirdetés
ingatlan
kampányfinanszírozás
klientúra
őrzés-védés
PR
tanulmányírás
Tavaly 16,6 milliárd forint közpénz vándorolt a kormánymédiához társadalmi célú reklámként
Öt hónapba telt, mire a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodával eljutottunk odáig, hogy megmutatták, mennyit költöttek 2022-ben a társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és hol jelentek meg ezek a hirdetések. Az állami milliárdok legnagyobb része a kormányközeli médiánál landolt, de kapott belőle a Blikk, a Népszava, az ATV és az RTL is.
12 millióért fejlesztették tovább a nemzeti konzultációs oldalt, hogy ugyanolyan rossz legyen, mint előtte
A kormány kedvenc kommunikációs ügynöksége lehajol az apróért is: Balásy Gyula cégei 12 millióért vállalták a brüsszeli szankciók elleni konzultáció online kitöltő felületének fejlesztését. Kár, hogy alapvető, filléres biztonsági elemeket sem tartalmazott. A konzultáció ára a 7,5 milliárdot közelíti, de nem tudni, minden benne van-e, mert a kormányzat megtagadta a részletes adatok kiadását a hvg.hu-nak. Grafikonokon mutatjuk viszont a konzultáció „eredményeit".
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Balásy Gyula
Rogán Antal
Lounge Design Kft.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
New Land Media Kft.
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
gazdálkodás
háttér
hirdetés
klientúra
közadat
média
PR
támogatás
túlárazás / pénznyelő
Nem számol el a Rogán-minisztérium a bombás plakátrengeteggel, pedig idén megdőlhetett az állami hirdetési rekord
„Őrizzük meg Magyarország békéjét és biztonságát”, „Védjük meg a gyerekeinket” és „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” – 2022-ben ezek az üzenetek lepték el az ország utcáit kormányzati plakátok formájában, tévéreklámokban, Facebook-bannerekben és YouTube-videókat megszakító kisfilmekben. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda – ami a kommunikációért is felelős – a válsággal nehezített évben is közel 30 milliárdot költött el csak ilyen hirdetésekre őszig, azt pedig többszöri kérdésre sem árulják el, hogy a minisztérium év végi költéseivel meddig nőnek ezek a költségek.