Személyek: |
|
Kulcsszavak: |
Szálak a semmibe
Sem az előző, sem a jelenlegi politikai garnitúrának és gazdasági holdudvaraiknak nem fűződik érdekük a 4-es metróberuházás szabálytalanságainak feltárásához. Régi szereplők tűnnek föl új mezben, új politikai kötődések szülnek új mentességeket.
Négyes metró
Aba Botond
Aczél Zoltán
Bozó Zoltán
Csaplár Katalin
Csik Balázs
Demszky Gábor
Leisztinger Tamás
Medgyessy Péter
Mendelényi Dániel
Mesterházy Ernő
Mészáros Lőrinc
Puch László
Rogán Antal
Simicska Lajos
Szíjj László
Terner Géza
Alstom
AssistConsult Kft.
Ayudate Holding
BAMCO
Barrage Consulting Gmbh
Belfry Holding GmbH
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Eurocontact Kft.
Hansen Consulting Aps
Honfran Kft.
HRZN Property Kft.
Media Magnet Kft.
Metalcom Zrt.
Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt.
Power Investments International
pro MONTEL Zrt.
Reditus Equity Zrt.
Strabag
Terner GmbH
autópálya
befolyással üzérkedés - befolyás vásárlása
bűnszervezet / bűnszövetség
hűtlen kezelés
közbeszerzés
közlekedés
lobbi
offshore
OLAF-vizsgálat
összeférhetetlenség
pénzmosás
stadion
távközlés / telekommunikáció
vesztegetés
zsarolás
Metrókorrupció: külön eljárás a Siemens ügyében
A 4-es metró ügyétől elkülönített nyomozásban, többek között vesztegetés gyanúja miatt vizsgálódik a Siemens-ügyben a Nemzeti Nyomozó Iroda. A nyomozást sokáig az OLAF és a német hatóságok megállapodása, valamint a megmásított tanúvallomások hátráltathatták.
OLAF: Az Európai Unióban sok a szabálytalanság
Mintegy kétszáz vizsgálatot zárt le tavaly az Európai Unió csalás elleni hivatala, ezek nyomán pedig mintegy 3,1 milliárd euró uniós költségvetési forrás visszafizettetésére tett javaslatot – írta szerdán közzétett éves jelentésében a szervezet. Az OLAF 2017-re vonatkozó, interneten elérhető jelentéséből kiderül, hogy miközben az általuk tett ajánlások nyomán történt vádemelések uniós átlaga 42 százalék, Magyarországon ez az arány 47 százalék.
Kérdőjeles jelentés a 4-es metró korrupciógyanús beruházásáról
Teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség terheli az MSZP-t és a korábbi SZDSZ-t a budapesti 4-es metró építésénél feltárt szabálytalanságokért és a korrupciógyanús ügyekért – döntött szerdán a Fidesz–KDNP-s többségű Fővárosi Közgyűlés. A megállapítást az a jelentés tartalmazza, amelyet három kormánypárti és egy jobbikos képviselőből idén februárban felállt metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport terjesztett elő.
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
Fidesz: Az Alstom-botrány kenőpénzei a baloldalhoz vándoroltak
Budai Gyula fideszes parlamenti képviselő szerint egyértelmű, hogy az Alstom-ügyből származó kenőpénzek baloldali politikusokhoz, illetve az MSZP és az SZDSZ kasszájába vándoroltak.
OLAF-botrány: Újabb szocialista érintett
A 4-es metró körüli beruházásokat felügyelő korábbi tenderbizottság szocialista tagja, Tüttő Kata lehetett az, akin keresztül Demszky Gábor és a főváros korábbi SZDSZ-MSZP vezetése nyomást gyakorolhatott a BKV vezetőségére - írta a 888.hu. A politikus minden idők legnagyobb hazai korrupciós botrányában lehet érintett.
Szürreális vizsgálódás a 4-es metró ügyében
Demszky Gábor volt főpolgármester (SZDSZ) és egykori helyettese, Atkári János közvetlen utasításokat adott a metróberuházással kapcsolatban – jelentette ki kedden Bánki Erik (Fidesz–KDNP). Az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke ezt a testület keddi ülése után szűrte le. Méghozzá abból, hogy a Csalás Elleni Európai Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró építéséről készített jelentése nyomán folytatódtak a bizottsági meghallgatások, és az egyik meghallgatott nem más volt, mint Budai Gyula korábbi elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztos, szintén fideszes parlamenti képviselő.
„A korrupció melegágya volt a 4-es metró beruházása”
„Minden szál Demszky Gábor volt főpolgármesterhez, az egykori szabad demokratákhoz, valamint a szocialistákhoz vezet” – állapította meg Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló fidesz–KDNP-s munkacsoport vezetője a testület hétfői ülése után. Szerinte a BKV 2007 és 2010 közötti igazgatósági tagjainak meghallgatása nyomán annak ellenére tovább tisztult a kép, hogy a közlekedési céget irányító egykori testület kilenc tagjából csak kettő ment el. A bizottság most is arra volt kíváncsi, hogy mi az igazság a metró több mint 400 milliárd forintos beruházása, valamint a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) jelentése körül.
4-es metró: tízmilliárd forintig bármit megtehettek Demszkyék?
Tisztul a kép a 4-es metró több mint 400 milliárd forintos beruházása és a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró OLAF-jelentés körül – közölte Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport fideszes elnöke a testület hétfői ülése után. Szerinte annak ellenére, hogy Demszky Gábor volt főpolgármester korábban azt hangoztatta, semmi köze nem volt a metróberuházáshoz, minden jel arra utal, hogy a volt SZDSZ-es politikus körétől vagy személyesen tőle érkeztek azok a politikai utasítások, amelyek végül jelentős költségnövekedéshez vezettek.