Intézmények: |
Kapcsolódó szervezetek: |
Találatok: [5] Oldalak: 1
Ezen a titkos csatornán óriási pénztömeg zúdul Tiborczék és Mészáros közelébe
A Fidesz-kormányzás egyik legnagyobb kérdése, hogy milyen forrásból töltik fel azokat a magántőkealapokat, amelyek a NER-felépítményt tartják. Kínálkozna a nyers válasz: „hát abból, amit a lovagok hazavisznek a tenderekből”. Csakhogy ezekben a titkos zsákokban sokkal több milliárd van, mint amennyit úgymond el lehet lopni. Akkor honnan jön a pénz? Kínából, Oroszországból, a kipcsakoktól? Nem egészen. A megfejtés az, hogy nálunk a „magán” előtagú tőkealapokat is részben a magyar állam pumpálja nagyra. Két részben dolgozzuk fel, hogyan. Az elsőben alább kormányzati dokumentumokkal igazoljuk, hogy már legalább 541 milliárd közforint mozdult meg a kiválasztottak felé (javarészt a Magyar Fejlesztési Bankon keresztül) – de vannak arra utaló nyomok, hogy a kiáramlás nagyságrendje még sokkolóbb. Némi cinizmussal azt mondhatnánk: akár külön „Tiborczék”- és „Mészárosék”-sor is lehetne a magyar állam költségvetésében. Mindenkinek egyszerűbb lenne az élete.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Kisfaludy-program
Gál Miklós
Jellinek Dániel
Kertész József Tamás
Mészáros Lőrinc
Oláh Alekszandr László
Szécsényi Bálint
Szíjj László
Tiborcz István
Varga Lajos
Vida József
ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.
Aqua Lorenzo Kft.
Atmedia Kft.
BDPST Group
Central European Opportunity II. Magántőkealap
DBH Investment Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
Diófa Alapkezelő Zrt.
Diorit Magántőkealap
Dreamland Investment Holding Kft.
Duna Center Therm Kft.
Egmont Magántőkealap
EKHO Magántőkealap
Éltex Kft.
Energy Hungary Zrt.
Equilor Alapkezelő Zrt.
Event Horizon Capital Zrt.
FaceKom Kft.
Főnix Magántőkealap
Galya Top Property Kft.
Global Refuse Holding Zrt.
Gordiusz Magántőkealap
Green Energy Investhor Zrt.
Greenpet Recycle Kft.
Hunguest Hotels Zrt.
IKO Holding Kft.
Indotek-Investments Alapkezelő Zrt.
Infinitum Magántőkealap
Kall Ingredients Kft.
Konzum PE Magántőkealap
Közép-Európai II. Magántőkealap
Közép-európai Kockázati és Magán Tőkealap-kezelő Zrt.
Lindewitt Magántőkealap
Magyar Export-Import Bank (Eximbank) Zrt.
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
MFB Invest Zrt.
Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt.
MKB Magántőkealap
Naturaqua Zrt.
Nivala Magántőkealap
Nukleus Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Opus Global Nyrt.
Opus New Way Magántőkealap
Prestige SL Asset Holding Zrt.
Primefund Befektetési Alapkezelő Zrt.
Riverland Magántőkealap
Rossimo Kft.
Status Capital Kockázati Tőkealapkezelő Zrt.
Status Kpria Zrt.
Status Next Környezetvédelmi Magántőkealap
Status Property Magántőkealap
Takarék Mezőgazdasági Befektetési és Fejlesztési Magántőkealap
Waberer’s International Nyrt.
átláthatóság
napelem / megújulók
offshore
tőkealap
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Több mint 1200 kilométernyi autópályáról mond le szeptembertől a magyar állam
A Magyar Közút üzemeltetése alatt mindössze 291 kilométernyi gyorsforgalmi út marad.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Rogán Antal
Szíjj László
AKA Zrt.
Budapest Közút Zrt.
Cronus Magántőkealap
Konzum PE Magántőkealap
M6 Duna Autópálya Konzorcium (M6DA)
M6 Tolna Konzorcium
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
Opus Global Nyrt.
Opus New Way Magántőkealap
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
autópálya
klientúra
koncesszió
útépítés
Magyarország
Gyurcsány- és SZDSZ-árvák segítik a „nemzet stratégiai vagyonán” osztozó Mészárost, Hernádit, Tombort
Energia-veszélyhelyzetben és háborús környezetben felértékelődnek az ország alapinfrastruktúráját jelentő érdekeltségek: az erőművek, olajcégek, földgázelosztók, áramszolgáltatók, út- és vasútépítők, távközlési monopóliumok, hadiipari szállítók. De kiknél van ez a stratégiai vagyontömeg? Jellemzően a NER legterhelhetőbb embereinél: a nyitóképünkön szereplő Mészáros Lőrincnél, Szíjj Lászlónál, a felértékelődő Hernádi Zsoltnál, Tombor Andrásnál, Jászai Gellértnél.
Hernádi Zsolt
Jászai Gellért
Kóbor Miklós
Lacfi Endre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Tombor András
Törő Csaba
Zelles Sándor
4iG Nyrt.
Apium Media Holding Ltd.
CATO Investments Kft.
Cronus Magántőkealap
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag International Kft.
Ganz-MaVag Invest Zrt.
Gran Private Equity Zrt.
HT Division Zrt.
Kertész és Társai Ügyvédi Iroda
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Nyrt.
Opus New Way Magántőkealap
Opus Tigáz Zrt.
OPUS Titász Áramhálózati Zrt.
R-Kord Kft.
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
V-Híd Zrt.
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
bankok - pénzintézetek
energia
fegyver - hadiipar
hitelezés
hulladéküzlet
informatika
koncesszió
stratégiai együttműködés
strómanok
távközlés / telekommunikáció
tőkealap
útépítés
vasút
Magyarország
Kiderült, ki kezelheti 2057-ig a magyar autópályákat, és nem lepődtünk meg
Kihirdették a nemzeti autópálya-koncesszió közbeszerzésének eredményeit, jól ismert nevek szerepelnek a győztes koncesszióban és az alvállalkozók listáján is.
Mészáros Lőrinc
Rogán Antal
Szíjj László
Cronus Magántőkealap
Duna Aszfalt Zrt.
Eurout Kft.
FŐBER Zrt.
Hódmezővásárhelyi Útépítő (Hódút) Kft.
Konzum PE Magántőkealap
Közgép Zrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Opus Global Nyrt.
Opus New Way Magántőkealap
RODEN Mérnöki Iroda Kft.
Themis Magántőkealap
UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.
Utiber Kft.
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
VIKÖTI Mérnök Iroda Kft.
átláthatóság
autópálya
építőipar
gazdálkodás
háttér
klientúra
koncesszió
közbeszerzés
közlekedés
tőkealap
útépítés
Ki épít nekünk 35 éven át autópályát: a Strabag, Mészáros Lőrincék vagy Abronits Róbert?
Eddig is különös volt a Nemzeti Koncessziós Iroda 35 éves autópálya-koncessziója, most is az, pedig immár publikus, hogy kik adhatnak be árajánlatot: az osztrák Strabag, egy titokzatos magántőkealap és a lábatlani Dömper Kft. vannak a short listen. Miről is van szó? Egy olyan 35 éves feladatról, amelyben a hazai, többségében meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózattal (1662 km alaphálózat + 381 km kiegészítő hálózat) kapcsolatban kell a pályázónak tervezési, felújítási, építési, ennek ellenőrzési, továbbá üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozására vonatkozó feladatokat ellátnia.
Találatok: [5] Oldalak: 1