Akták: |
|
Személyek: |
Orbán Viktor
Találatok: [7] Oldalak: 1
Átadták a Simicska-Orbán háború és a túlárazás szimbólumává vált autóutat
A kormány addig védte az M4-es Szolnok körüli költségeit, amíg Simicska Lajos nem kezdett el telefonálni 2015. február 6-án. A félbemaradt szakaszt most adták át, és összességében még drágább lett.
Hiába ért véget, tovább égeti a közpénzeket az Orbán-Simicska háború
Brutálisan drágán épített volna autópályát az Alföldön Simicska Lajos, de elvették tőle a projektet. Most a kormány új kedvence másfélszer annyiért épít gyorsforgalmi utat.
Magyarországnak sikerült a lehetetlen: építettünk egy autópályát elkerülő autópályát
Az M4-es sorsa a legmostohább Magyarország autópályái közül. Főleg azért, mert már soha nem fog elkészülni. Szolnokra 2020-ben érhet el az autóút. A román határt időközben gyorsabb lett elérni a hosszabb M3-ason, mint a 4-esen.
Orbán: Senki sem élvezhet előnyt származása vagy kapcsolatai miatt
Orbán Viktor még korábban utasította a fejlesztési minisztert, hogy zavarják el az állami cégektől azokat, akik ott rá vagy családjára hivatkozva jelennek meg.
Pár év alatt úthengert gyúrtak a játékdömperből
Bár az Orbán–Simicska-háború csak a harmadik Orbán-kormány megalakulása idején vált láthatóvá, annak kiváltó oka távolról sem csak a reklámadó volt. Az építőiparban már 2012-ben komoly pofont kapott Simicska cége, amikor alulmaradt egy fontos tenderen.
M4-es autópálya (Abony-Fegyvernek) építése
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Czira Szabolcs
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Szíjj László
Varga Károly
Duna Aszfalt Zrt.
Fidesz
Körösaszfalt Zrt.
Közgép Zrt.
Magyar Építő Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Szíjj és Czira Ügyvédi Iroda
autópálya
építőipar
EU
klientúra
közbeszerzés
rokonok
támogatás
ügyvédek
útépítés
Reklámadó, avagy egy barátság vége
Súlyos probléma elé állította a Fideszt és a harmadik Orbán-kormányt, hogy a miniszterelnöknek megromlott a kapcsolata a párt gazdasági holdudvarának meghatározó személyiségével, Simicska Lajossal. Bár nem a reklámadó miatt rúgták össze a port, az új sarc kivetése, vagyis tavaly nyár óta a Simicska érdekeltségbe tartozó médiumok kritikusak a kormánnyal szemben. A jobboldali médiaháború további következménye a közmédia újabb átalakítása és feltétlen kormánykiszolgálóvá válása, valamint az, hogy a Simicska-birodalom helyett a Napi Gazdaság körül formálódik az új Fidesz-közeli magánmédia.
Ígéretekből épülő autóutak
Minden megyei jogú város, amelyiknek még nincs, közvetlen közúti kapcsolatot kapna 2018-ig a legközelebbi autópályához - legalábbis Orbán Viktor ígérete szerint. Ezt azonban uniós források nélkül kellene megvalósítani, aminek sehol nem látni a forrásait. Ráadásul Brüsszel elmeszelte az M4-es támogatási kérelmét kartell gyanú miatt.
Találatok: [7] Oldalak: 1