language

Kulcsszavak:

háttér highlight_off

Akták:

Origo-ügy highlight_off

Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl ellenzékinek találta a lapot, és a magyar és a német anyacég, a Magyar Telekom és a Deutsche Telekom vezetővel egyeztetett a főszerkesztő kirúgásáról. A botrány kirobbanása után távoztak a laptól a teljes politikai, videós és zene rovat dolgozói, valamint több vezető, a főszerkesztő-helyettes  és az Origó alapító György Péter is. A Telekom és Lázár János tagadta, hogy politikai nyomásra távolították el a főszerkesztőt.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

Ezt követően a Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz tartozó New Wave Media vásárolta fel a lapot a Telekomtól az állami felügyelet alatt álló MKB-től kapott hitel segítségével. 2017-ben a New Wave-től Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám szerezte meg az Origot.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [8]  Oldalak:   1

Nem véletlenül bízták az Index bedarálását is Mészáros strómanjára

Spéder Zoltán egykori felfedezettjéből lett az Index végnapjait meghatározó árnyalak Vaszily Miklós. A gyors karriert befutó közgazdász az Origótól az MTVA-n át a TV2-ig végigkísérte az elmúlt tíz év médiaátalakításait. Most újabb feladatot osztottak rá a NER-ben: ő próbálja majd felfuttatni Mészáros Lőrinc pénzéből a kormánypárti ütvefúró szerepére kijelölt Pesti TV-t.

A kormánnyal való kapcsolat miatt változik a Magyar Telekom menedzsmentje

Nyolc év után távozik a cég egyik legfontosabb vezetője, aki a leginkább konfliktusos időkben egyeztetett a kormánnyal. Elsőre állítólag az anyacégnél nem is ment át a váltás.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

Nagyon akarja az Origót a Fidesz

A Magyar Telekom eladná a legnagyobb online híroldalt, az Origót és tartozékait. Sok a vevőjelölt, és többeknek vannak jó fideszes kapcsolataik. Orbán Viktor fontosnak tartja, hogy „megfelelő kezekbe” kerüljön a cég. Az elnök emberei megbízható német befektetőt keresnek az üzlethez, de még nem találták meg.

Már tavaly feljelentették az RTL-t a kormányból a tulajdonosainál

Már tavaly felnyomták kormányzati körökből az RTL-t a tévétársaság tulajdonosainál. A kormány 2012 óta figyelte a tévé híradóit, mert úgy látta, „elfogult”, „ellenséges” vele szemben az adó. Az RTL Klub a kritikák nyomán tavaly átvilágította a hírműsorait, és arra jutott, hogy a Fidesz és a kabinet elvárásainak képtelenség megfelelni. Megnéztük, mi volt RTL és a kormány közti nyílt háború előzménye.

A rezsicsökkentés miatt törhetett ki a Fidesz–RTL Klub-háború

Közel egy éven keresztül figyeltette, vizsgálta a kormány az RTL hírműsorait, majd megállapította, hogy a tévé elfogult a kabinettel szemben, túl sok „negatív” hírt közöl, pedig a TV2 kiegyensúlyozottabb. A hvg.hu birtokába került vizsgálat információink szerint szerepet játszott abban, hogy a kormánypárt viszonya megromlott az tévétársasággal, mely végül a reklámadó fő célpontja lett. Az elemzés szerint az RTL még szegény gyerekeket is bevetett, hogy rossz színben tüntesse fel a rezsicsökkentést.

Ez nem sajtónak való vidék

A szektor nyereségét elszippantó, büntető jellegű reklámadó, illetve az Origo, a vezető hazai portál főszerkesztőváltása is azt bizonyítja, hogy a kormányalakítás idején különösen nehéz idők járnak a médiára. Közös a két történetben, hogy egyaránt megzavarták a Sanoma-csoport eladását, illetve azt a tervet, amely szerint a Sanoma digitális portfóliója az Origóval integrálódna.

300 milliárdért áldozhatták be az Origo főszerkesztőjét

Míg az anyacég Deutsche Telekomnak zsebpénz, a magyar leányának, a Magyar Telekomnak vérdíj lehetett az összeg - írja a Progresszív blog a német és a magyar cég vezéréreinek írt nyílt levelében.
Találatok: [8]  Oldalak:   1