language

Kulcsszavak:

közlekedés highlight_off

Lapok:

orszagszerte.atlatszo.hu highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Kicsit most lassul a vonat a 160 milliárdért felújított hatvani vonalon, jövőre talán gyorsabb lesz

„Jövő év elejétől lehet nagyobb sebességgel közlekedni az adott szakaszon” – ezt közölte az Átlátszóval az Építési és Közeledési Minisztérium. A 160 milliárd forintból felújított Budapest-Hatvan vasútvonalról májusban írtuk meg, hogy hiába az átépítés, a vonatok cammognak. A MÁV 2024-es menetrendjében sincs nyoma a gyorsulásnak, csak lassulást találunk. A vasúttársaság az Átlátszónak azt írta, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer műszaki próbaüzeme zajlik. Azt ígérik, hogy jövő év elején beindul a tesztüzem, amikor is száguldhatnak a 160 km/órás tempóra alkalmas vonatok

Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok

120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, a miértekről hallgat a Lázár János vezette minisztérium. Pedig az átadáskor az azóta menesztett Vitézy Dávid arról beszélt: a fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.

Újabb 22 milliárdot önt a kormány a gödi Samsung-gyár infrastruktúra-fejlesztéseibe

Tovább növekedtek a gödi iparterület fejlesztési költségei. A kormány közel húszmilliárd forint plusz pénzt biztosít az akkumulátorgyár áramellátására, ami így mintegy 50 milliárdba fog kerülni. Szintén emelik az iparosítás miatti közútfejlesztés összegét: egy októberi rendelet erre 2,8 milliárd forint többletforrást biztosít. Az összköltségek az eredetinek több mint a duplájára nőttek: az akkumulátorgyár közmű- és útfejlesztéseinek összege 92 milliárd forintnál tart.

Évek óta a semmibe vezet a kerékpárút, hiába lett gazdasági szempontból kiemelt a beruházás

Még mindig csak a tervezés szakaszában van a Siófokot Péccsel összekötő kerékpárút, amelyre évek óta várnak az érintett települések – és persze a bringások. Emiatt a Balatonról délre haladó kerékpárút továbbra is semmibe vezet; pontosabban úgy ér véget, hogy már csak földúton lehet továbbhaladni Fejér megye irányába.

Újra megterveztetik az egymilliárdért már megtervezett kecskeméti pályaudvart

Először 2011-ben, 2013-ban végül 2016-ban is szóba került Kecskeméten a közös vasúti-buszpályaudvar, aminek a tervei 2015-re el is készültek. A város 2011-ben 300 milliót költött az intermodális pályaudvar tervezésére, most viszont a NIF írt ki pályázatot újabb tervezési munkára. Azt írták az Átlátszónak, a korábbi terveket már tavaly felülvizsgálták.

Gyorsforgalmi utaknál is drágább, kilométerenként 2,8 milliárd forintba került a hódmezővásárhelyi elkerülő

Az M35-ös autópálya egyik szakasza kilométerenként alig kerül többe, mint a nemrég átadott 2×1 sávos hódmezővásárhelyi elkerülő. A 47-es út esetleges bővítése szintén óriási összegeket emészthet fel. A NIF honlapja alapján összegyűjtöttük, hol és mennyiből épülnek most Magyarországon gyorsforgalmi utak.
Találatok: [7]  Oldalak:   1