language

Akták:

Kvótareferendum kommunikációja highlight_off

Kulcsszavak:

Kvótareferendum kommunikációja

Kvótareferendum kommunikációja

2016. október 2-án népszavazást rendeztek Magyarországon, aminek a kérdése: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?”. A referendum lebonyolításának költségei mellett jelentős összegek mentek el kommunikációra is, a kormány már nyár óta folyamatosan kampányol a nemleges válasz mellett. Az Átlátszó cikke szerint a teljes kormányzati kampány 17 milliárd forintba került. Feltűnő aránytalanság, hogy a hivatalos adatok szerint kilencszer annyi pénz ment a kvótaellenes népszavazási kampányra, mint a Fidesz-KDNP 2014-es parlamenti választási kampányára.


 

 

 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [3]  Oldalak:   1

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.

A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból

Másfél hónap után és csak személyes betekintés során teljesítette a Miniszterelnöki Kabinetiroda azt az elektronikusan beadott adatigénylésünket, amely három, a kormány betelepítési kvótáról szóló tájékoztató kampányával kapcsolatos szerződésre vonatkozott. Nem volt egyszerű azokhoz hozzájutni, de aztán olyan adatokat is kiadtak, amelyekre eredetileg nem voltunk kíváncsiak. Így tudtuk meg, hogy Csetényi Csaba cégei nettó 33 millió forintért vállalták tavaly decemberben a kampány kreatív feladatait. Januárban nettó 142 milliót, júliusban pedig már 645 milliót költöttek a kvótakampányra.

Sokkal többe került a migránsellenes harc, mint a kormány állította

960 millió a migrációról szóló nemzeti konzultáció lebonyolítására – 2015. május 381 millió a „Ha Magyarországra jössz...” kampányra – 2015. június 381 millió az „Emberek döntöttek” kampányra – 2015. szeptember 1,016 milliárd forint a külföldi (afganisztáni, szíriai) plakátokra – 2015 ősze 1,524 milliárd forintos keretszerződés a „migrációval összefüggő kommunikációs feladatok ellátására” – a 2015. novembertől 2016. február végéig terjedő időszakra 3,916 milliárd a „migrációval összefüggő kommunikációs feladatok ellátására” – 2016. márciustól augusztusig, keretszerződés 1,016 milliárd forint a fenti keretszerződést kibővítve, meghosszabbítva augusztus végéig. 2016. augusztus 1-i kezdődátummal bruttó 2,4 milliárd forintért (kormányzati intézkedések tájékoztató és információs kampányaihoz), 2016. augusztus 19-i kezdődátummal bruttó 2,54 milliárd forintért (a népszavazásra vonatkozó kormányzati kommunikációs kampány megvalósításával kapcsolatos feladatok).
Találatok: [3]  Oldalak:   1