Lapok: |
|
Intézmények: |
Találatok: [3] Oldalak: 1
A külügy szerint jövőre elkezdődik a trieszti kikötőprojekt, de az áráról hallgatnak
Az LMP egyik országgyűlési képviselője, Keresztes László Lóránt érdeklődött Szijjártó Péter külügyminiszternél a Triesztbe tervezett magyar teherkikötő felől. Kíváncsi volt például arra, hogy történt-e már bármiféle munkavégzés a területen, mekkora lesz a projekt összköltsége, és miért nem hozzák nyilvánosságra az Olaszországgal kötött 45 millió eurós megállapodás részleteit. Nem nagyon kapott érdemi válaszokat: Szijjártó helyettese a beruházás áráról és a titkolózás okáról egy szót sem írt neki, csak annyit közölt vele, hogy folynak az olaszokkal az egyeztetések, továbbá jövőre megkezdődnek a mederkotrási és partfal-építési munkálatok.
Nem akarja megmutatni a trieszti „kikötő” hatástanulmányát a kormány
2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. A helyszínen azóta se történt semmi, de a projektre 2019-ben létrehozott állami cég azóta is nyeli a közpénzt. A kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, de valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amiből legalább 65 milliárd forintért csinálnának konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötőt. A megvalósíthatósági tanulmányt azonban csak az ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem akarják nyilvánosságra hozni.
Adria Port Zrt.
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Magyarország Kormánya
Oppenheim Ügyvédi Iroda
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
adatigénylés
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
hajózás
ingatlan
közbeszerzés
közigazgatás hallgatása
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
üzleti titok
Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt
Szijjártó Péter külügyminiszter négy éve jelentette be, hogy a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vesz Trieszt kikötőjében. Az adásvétel 2020 végén zárult le, de azóta sem történt előrelépés, az olasz város tengerpartján megvásárolt helyszínen a mai napig nem indult el a beígért fejlesztés. A projektre 2019-ben létrehozott állami cég viszont azóta is nyeli a közpénzt, és évről-évre veszteséget termel.
Garai Péter
Kiss-Parciu Péter
Adria Port Zrt.
Aquila S.r.l.
Külügyminisztérium
Lawand Mérnöki Iroda kft.
Office Line Kft.
Oppenheim Ügyvédi Iroda
Porsche Lízing Kft.
Postaautó Duna Zrt.
PriceWaterhouseCoopers Magyarország Kft.
Teseco Bonifiche S.r.l.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
építőipar
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
hajózás
ingatlan
klientúra
közbeszerzés
lekenyerezés / presztízsberuházás
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
Találatok: [3] Oldalak: 1