language

Személyek:

Mészáros Beatrix highlight_off

Akták:

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása highlight_off

Mészáros Beatrix

Mészáros Beatrix Mészáros Lőrinc idősebb lánya, a cégbirodalom fontos embere. A Budapesti Gazdasági Főiskola külkereskedelmi szakán végzett, majd Európa legnagyobb felsőoktatási magánintézményében, a milánói központú Szent Szív Katolikus Egyetemen képezte tovább magát. Dr. Mészáros Beatrixként szerepel a cégjegyzékben, jogi diplomát is szerzett a Debreceni Egyetemen. Korábban a Mészáros család agrár vállalatait irányította, több cégben tulajdonrészt is kapott, 2017 óta ő a tőzsdei vezérhajó, az Opus Global Nyrt. igazgatósági elnöke. Testvéreivel, ifj. Mészáros Lőrinccel és Mészáros Ágnessel 2015-ben alapították meg a Fejér B.Á.L. Zrt-t, amely építőipari cégként a Mészáros-birodalom egyik ékköve és gyakori nyertese nagyértékű közbeszerzéseknek. Mára számosi, más-más iparágban remeklő társaságnak lett irányítója vagy tisztségviselője. Önálló cégjegyzési joga van a Budapest–Belgrád vasútvonal építés központi cégében, az RM International Zrt.-ben, valamint a Mészáros család tőzsdén kívüli érdekeltségeit összefogó Talentis Group Beruházás-szervező Zrt.-ben és a tanácsadásra szakosodott Talentis Consulting Zrt.-ben. Ugyancsak az igazgatóságot erősíti a Hunguest Hotels Szállodaipari Zrt.-ben, a Csabatáj Mezőgazdasági Zrt.-ben és a Mátra Energy Holding Zrt.-ben. Felügyelőbizottsági elnök vagy tag a Mátrai Erőmű Zrt.-nél, a Status Capital Kockázati Tőkealapkezelő Zrt.-nél, az Agrosystem Mezőgazdasági Zrt.-nél, a tiszap-üspöki kukoricafeldolgozót üzemeltető KALL Ingredients Kereskedelmi Kft.-nél és 2Rule sport termékeket árusító Magyar Sportmárka Zrt.-nél.

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

A  Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2019-ben írt ki közbeszerzést az 54 km-es Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal korszerűsítésére. A több, mint 47 milliárd értékű beruházást fővállalkozóként a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft. és a Strabag Rail Kft. konzorciuma nyerte el. 

A korszerűsítési munkálatok 2020 őszén kezdődtek és legkésőbb 2022 év végén kellett volna átadni a vasútvonalat, a munkálatok azonban megcsúsztak. Mivel a beruházás nagyrészt EU-s forrásokból valósul meg, a korszerűsítésnek legkésőbb 2023. év végéig meg kell történnie, ellenkező esetben a projekt eleshet az uniós támogatástól. A hírek szerint az R-Kord a kifizetésekkel is késlekedik: több alvállalkozó is tíz- és százmilliós nagyságrendű adósságokról számolt be. Mészáros cége emellett 2023 elején indoklás nélkül szerződést bontott egyik kivitelezőjével, a Homlok Zsolthoz köthető VASÚTVILL Kft-vel, melynek köze lehet a vállalkozó és Homlok-Mészáros Ágnes válásához is. A beruházás körüli szabálytalanságok az Integritás Hatóság figyelmét is felkeltették: elmondásuk szerint „értesültek, és figyelemmel kísérik” a felújítással kapcsolatos anomáliákat. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend: