language

Helyek:

Püspökladány highlight_off

Akták:

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása highlight_off

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal felújítása

A  Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2019-ben írt ki közbeszerzést az 54 km-es Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal korszerűsítésére. A több, mint 47 milliárd értékű beruházást fővállalkozóként a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft. és a Strabag Rail Kft. konzorciuma nyerte el. 

A korszerűsítési munkálatok 2020 őszén kezdődtek és legkésőbb 2022 év végén kellett volna átadni a vasútvonalat, a munkálatok azonban megcsúsztak. Mivel a beruházás nagyrészt EU-s forrásokból valósul meg, a korszerűsítésnek legkésőbb 2023. év végéig meg kell történnie, ellenkező esetben a projekt eleshet az uniós támogatástól. A hírek szerint az R-Kord a kifizetésekkel is késlekedik: több alvállalkozó is tíz- és százmilliós nagyságrendű adósságokról számolt be. Mészáros cége emellett 2023 elején indoklás nélkül szerződést bontott egyik kivitelezőjével, a Homlok Zsolthoz köthető VASÚTVILL Kft-vel, melynek köze lehet a vállalkozó és Homlok-Mészáros Ágnes válásához is. A beruházás körüli szabálytalanságok az Integritás Hatóság figyelmét is felkeltették: elmondásuk szerint „értesültek, és figyelemmel kísérik” a felújítással kapcsolatos anomáliákat. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Több vasúti munkánál is tartozik alvállalkozóinak Mészáros Lőrinc cége, van, akinek fél éve

Nem csak a GSM-R program kivitelezői nem jutnak pénzükhöz Mészáros Lőrinc cégeitől, de a Püspökladány–Biharkeresztes és a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonal felújításán dolgozó kisvállalkozások közül sem fizettek ki mindenkit, van, aki fél éve vár számlája kiegyenlítésére, másnak összesen több mint 500 millió forintnyi elvégzett munkáról nem állítanak ki teljesítési igazolást – tudta meg a Szabad Európa. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint részükről már folyamatosak a kifizetések, bár korábban előfordulhatott "lassulás".

Újabb uniós beruházásból tette ki Mészáros Lőrinc cége Homlok Zsolt vállalkozását

Január 31-én írta alá az OPUS TITÁSZ Zrt. a vállalkozói szerződést a VASÚTVILL Kft.-vel a nyíregyházi ipari parkba tervezett elektromos alállomásról, de márciusra már rá is jöttek, hogy „lényeges műszaki tartalmi változás” miatt azonnali hatállyal fel kell bontani.

Több jelet találtunk arra, hogy tényleg válik Mészáros Lőrinc lánya

Homlok Zsolt és Mészáros Ágnes válására nemcsak a cégbejegyzési változtatásokból lehet következtetni, de abból is, hogy Homlok lakcíme megváltozott.

Összeveszett Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt, ami milliárdokba fájhat az országnak

Mészáros Lőrinc cége fővállalkozóként indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki Homlok Zsolt kft.-jét két fontos vasúti beruházásból. Uniós támogatásoktól eshetünk el a NER-es nagyvállalkozók összeveszése miatt.

Újabb munkákat kapott Mészáros Lőrinc cége - 30 milliárdot kap értük

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt projektet a következők voltak: Püspökladány-Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása - az R-Kord a Strabag Rail Kft.-vel tett közös ajánlatot, a munka teljes ellenértéke 47,2 milliárd forint, amiből az R-Kord 25,8 milliárdot kap. Kaposvár-Fonyód vv. állapotjavítás-Somogyjád projektre egyedül pályázott Mészáros Lőrinc cége, ezért nettó 73,6 milliót kap. Az Újszász és Vác vasútállomások tervezése és kivitelezésére kiírt tenderen egyedül nyert az R-Kord, ezért 2,25, valamint 2,05 milliárd forintot kap.
Találatok: [5]  Oldalak:   1