Intézmények: |
|
Személyek: |
Találatok: [6] Oldalak: 1
Rogán alaposan belenyúlt az összeállításba pár hozzá tartozó állami cégnél
Sorcsere volt a Szerencsejáték Zrt.-nél, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez igazolt a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat volt vezetője.
Farkas Örs
Guller Zoltán
Illés-Puka Zsófia
Polt-Palásthy Marianna
Rogán Antal
Szabó Hedvig
Tatár Szabolcs
Digitális Magyarország Ügynökség Zrt.
Fidesz
Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Szerencsejáték Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
juttatás
közigazgatás
A kormány 10 évre titkosította a sztrádakoncesszió háttérszámait
A Transparency International kikért néhány adatot, de a folyamat elakadt.
Úgy tűnik, valamelyik kormánykedvenc oligarcha viheti az autópálya-koncessziót
A kormány évtizedekre koncesszióba adja a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat kezelését és a belátható jövő összes nagy útfejlesztését. Ezeket pár ezermilliárd forintért a nyertesnek kell előfinanszíroznia. Az árfolyamkockázat miatt hazai befutó valószínű: Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László.
Rogán Antal az autópálya-koncesszióról: Tanultunk az elkövetett hibákból
Az M5-ös és az M6-os autópályák koncessziós szerződéseivel ellentétben a teljes gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére és üzemeltetésére kötendő szerződés nagyrészt forintban lesz, így az államnak nem kell árfolyamkockázatot viselnie. Az útdíjakat továbbra is az állam szedi majd, továbbra is az infláció mértékével emelkednek. A kormány azt szeretné, ha a fenntartónak kevesebb éves díjat kellene majd fizetni, mint amennyi befolyik az útdíjakból – egyelőre kérdés, lesz-e olyan cég, aki ilyen feltételekkel elviszi a megbízást.
A kormány rendszerváltásra készül a magyar utakon
Az összes autópályát, autóutat és gyorsutat kiszervezné a kormány 35 évre az M5-ös és M6-os autópályákról ismert ppp-konstrukcióban. A részleteket nem hozták nyilvánosságra. A koncessziók felelőse ráadásul ősztől egy új, kormánytól független hatóság lesz, amelynek vezetőjét még a mostani miniszterelnök nevezheti ki 9 évre.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Rogán Antal
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Nemzeti Koncessziós Iroda
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
autópálya
covid-19
gazdálkodás
háttér
klientúra
koncesszió
közbeszerzés
privatizáció
útépítés
Ontja a nyereséget az autópályák üzemeltetése, Rogánék mégis szabadulnának tőle
7-8 milliárd euróra (2500-2800 milliárd forint) becsülik útépítő körökben a kormánydöntéssel piacra dobott gyorsforgalmi úthálózat koncessziós értékét.
Találatok: [6] Oldalak: 1